Po Ferrari se už i McLaren-Honda pochlubil tím, že poprvé nastartoval nový motor pro rok 2016. Pomůže týmu ke kýženému zlepšení výkonnosti v sezoně 2016?
U McLarenu-Hondy přes zimu tvrdě pracovali na tom, aby se přiblížili jiným stájím, na které v minulé sezoně tolik ztráceli. Již několikrát bylo řečeno, že loňská sezona patřila pro McLaren k těm vůbec nejhorším. Cílem týmu je samozřejmě dotažení se zpět na špici a boj o nejvyšší příčky. Ron Dennis, výkonný ředitel McLarenu, například v jednom z rozhovorů řekl, že u jejich Technologického centra v anglickém Wokingu nebylo přes zimu mnoho volných míst ani v sobotu a neděli.
McLaren by měl zabrat také proto, že slabé výsledky mohou negativně ovlivnit postoj některých sponzorů týmu. Ačkoliv stáj patří mezi kapitálově jednu z nejlépe zajištěných ve startovním poli, nic nemusí trvat věčně. Jejich jezdecká sestava, Jenson Button a Fernando Alonso, by také určitě nebyla další chabou sezonou kdovíjak potěšena.
First fire-up: hear the #McLarenHonda MP4-31 as it roars into action at the #MTC.https://t.co/YrS9u6vElJ
— McLaren (@McLarenF1) 14. Únor 2016V pátek se tím, že poprvé nastartovalo nový motor pochlubilo také Ferrari.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.