Po Ferrari se už i McLaren-Honda pochlubil tím, že poprvé nastartoval nový motor pro rok 2016. Pomůže týmu ke kýženému zlepšení výkonnosti v sezoně 2016?
U McLarenu-Hondy přes zimu tvrdě pracovali na tom, aby se přiblížili jiným stájím, na které v minulé sezoně tolik ztráceli. Již několikrát bylo řečeno, že loňská sezona patřila pro McLaren k těm vůbec nejhorším. Cílem týmu je samozřejmě dotažení se zpět na špici a boj o nejvyšší příčky. Ron Dennis, výkonný ředitel McLarenu, například v jednom z rozhovorů řekl, že u jejich Technologického centra v anglickém Wokingu nebylo přes zimu mnoho volných míst ani v sobotu a neděli.
McLaren by měl zabrat také proto, že slabé výsledky mohou negativně ovlivnit postoj některých sponzorů týmu. Ačkoliv stáj patří mezi kapitálově jednu z nejlépe zajištěných ve startovním poli, nic nemusí trvat věčně. Jejich jezdecká sestava, Jenson Button a Fernando Alonso, by také určitě nebyla další chabou sezonou kdovíjak potěšena.
First fire-up: hear the #McLarenHonda MP4-31 as it roars into action at the #MTC.https://t.co/YrS9u6vElJ
— McLaren (@McLarenF1) 14. Únor 2016V pátek se tím, že poprvé nastartovalo nový motor pochlubilo také Ferrari.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.