Po roce v roli testovače se Kevin Magnussen vrací do závodní sedačky. Očekávání jeho šéfa, Frederica Vasseura, jsou vysoká.
Po neslavném ukončení spolupráce s McLarenem našel Dán místo v týmu Renault. Jeho šéf, Frederic Vasseur, připustil, že sice nebyl první volbou nového týmu - tou byl Stoffel Vandoorne, který byl ale smluvně vázán s McLarenem - i tak má ale od 'záložníka' Magnussena velká očekávání.
Šéf továrního týmu, Frederic Vasseur, je přesvědčen o tom, že má Kevin dostatečný talent na to, aby se stal jednoho dne mistrem světa s Renaultem: "Před dvěma roky měl silnou sezonu u McLarenu. Svoje schopnosti už ukázal i v sérii Formule Renault 3,5. Díky svému talentu může vyhrávat závody i stát se mistrem světa," říká pro 'ESPN F1'.
Po roční pauze bude Dán hladový po úspěchu. "To je pro nás důležité, protože víme, že rok 2016 pro nás nebude jednoduchý. Víme ale také, kde jsme a potřebujeme motivované jezdce, jako je Kevin, abychom se dostali dopředu."
Kevin Magnussen samotný si uvědomuje, jaká očekávání na něj návrat Renaultu klade. "Od 6 let jsem každý rok jezdil závody. Být odsunut stranou určitě nebylo součástí mého plánu." Ve své první sezoně v F1 byl jeho kolegou Jenson Button. V 19 kvalifikacích byl Button 10 krát rychlejší než mladý týmový kolega. Kevinovi hodně vyšel start roku, když byl v Austrálii 2. (Button 3.).
V celkovém hodnocení posbíral ale nováček o 71 bodů méně než zkušený matador. To sehrálo při rozhodování o tom, kdo uvolní místo Alonsovi, také roli. Novou šanci u Renaultu chce Magnussen využít.
"Jsem extra motivovaný poté, co jsem byl rok quasi pryč. Tolik závodních víkendů jsem proseděl v garáži... Tomu odpovídá můj hlad po návratu. Chci prokázat svoje schopnosti," slibuje jezdec.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.