Úřadující šampion GP3, Esteban Ocon, a nová posila továrního týmu Renault F1 se přidává k týmu Mercedesu pro letošní sezonu. Zbývajících 7 jezdců zůstává stejných jako vloni. 19 letý mladík tak vlastně nahrazuje v sestavě týmu úřadujícího šampiona DTM, Pascala Wehrleina, který odchází do F1 do týmu Manor.
Podpis smlouvy s Oconem je tak vlastně jedinou změnou v sestavě Mercedesu pro tuto sezonu. Zbývajících 7 jezdců (Gary Paffett, Paul Di Resta, Robert Wickens, Christian Vietoris, Daniel Juncadella, Lucas Auer a Maximilian Götz) zůstává u Mercedesu i letos.
"Být součásti tak profesionálního týmu v natolik prestižní sérii je neuvěřitelný pocit. Jsem moc rád za to, že mohu jezdit pro Mercedes-Benz. Nedokáži si představit lepší tým, se kterým by se dalo v DTM jezdit. Všem jsem moc za tuto fantastickou příležitost vděčný. Mercedes je nejúspěšnější značkou v historii DTM. Toho dosáhl jenom díky velké vášni a tvrdé práci.
Tyto vlastnosti máme společné. Vloni jsem odjel během posledního závodního víkendu na Hockenheimringu v pátek trénink a od té doby jsem na závodění v DTM hodně nažhavený. Je jasné, že se budu muset zkraje hodně učit, ale mým cílem - a také cílem týmu - je bojovat co možná nejrychleji o vítězství," říká Esteban Ocon, který letos navíc bude plnit roli testovacího a záložního jezdce u Renaultu v F1.
"Věříme ve stabilitu týmu po úspěšné sezoně 2015. Esteban Ocon se hodně naučil, když byl našim testovacím a záložním jezdcem. Na nováčkovskou sezonu v DTM je připraven. Svůj talent prokázal vítězstvím v GP3. V DTM se toho má hodně co učit, ale s ohledem na svých 7 týmových kolegů se může spolehnout na celkem 31 sezon zkušeností.
Když začínáme sezonu jako obhájci titulu, tak je těžké dávat si jiný cíl než jeho obhajobu. Jenže každý ví, jak tvrdý souboj v DTM panuje. Proto to nebude lehký úkol. Poděkování patří našemu odcházejícímu šampionovi DTM, Pascalu Wehrleinovi, za společné tři sezony. Svůj titul obhajovat nebude, protože jej čeká nová výzva v F1. I tak ale zůstává součástí rodiny Mercedes-Benz a držíme mu palce v další úspěšné kariéře," dodal Ulrich Fritz, šéf týmu Mercedes v DTM.
Týmová sestava Mercedesu a startovní čísla:#2 Gary Paffett#3 Paul Di Resta#6 Robert Wickens#8 Christian Vietoris#12 Daniel Juncadella#22 Lucas Auer#34 Esteban Ocon#84 Maximilian Götz
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.