Podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka dostávají současní nejlepší jezdci Formule 1 příliš vysoké platy.
Fernando Alonso, Lewis Hamilton či Sebastian Vettel vydělávají všichni přes 720 mil. korun ročně, což je podle Marka přehnané: "Obecně jsou piloti dneška rozhodně přepláceni."
Výše zmíněný pilot McLarenu si ročně přijde až na 960 mil. Kč (40 mil. amerických dolarů) včetně bonusů, základní plat úřadujícího mistra světa z Mercedesu dosahuje údajně 745 mil. Kč (31 mil. dolarů) bez příplatků a čtyřnásobný mistr světa ve službách Ferrari dostává ročně 720 mil. Kč (30 mil. dolarů) plus další odměny. Jeho finský týmový kolega Räikkönen je na 672 mil. Kč (28 mil. dolarů).
"Má to dva důvody. Zaprvé: nyní existuje jen nízké riziko vážného zranění či smrtelného úrazu. A zadruhé: mladí špičkoví talenti, jako je Verstappen či Wehrlein, mohou s těmito vozy snadno ujet po dráze sto kol bez velkého úsilí," vypočítává odborný poradce Red Bullu.
Přitom to není ještě tak dávno, kdy byly vozy F1 mnohem náročnější na ovládání: "Dříve se musel i Vettel nadechnout, protože nebyl zvyklý na vysoké síly. To znamená, že se s vozy jezdí snadněji a piloti dělají méně," vysvětluje Marko.
Jeho krajan Niki Lauda z Mercedesu s ním ale nesouhlasí: "Piloti nevydělávají příliš. Nesmíme zapomínat, kolik [peněz] F1 každý rok vytváří, a jak moc k tomu jezdci přispívají."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.