Podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka dostávají současní nejlepší jezdci Formule 1 příliš vysoké platy.
Fernando Alonso, Lewis Hamilton či Sebastian Vettel vydělávají všichni přes 720 mil. korun ročně, což je podle Marka přehnané: "Obecně jsou piloti dneška rozhodně přepláceni."
Výše zmíněný pilot McLarenu si ročně přijde až na 960 mil. Kč (40 mil. amerických dolarů) včetně bonusů, základní plat úřadujícího mistra světa z Mercedesu dosahuje údajně 745 mil. Kč (31 mil. dolarů) bez příplatků a čtyřnásobný mistr světa ve službách Ferrari dostává ročně 720 mil. Kč (30 mil. dolarů) plus další odměny. Jeho finský týmový kolega Räikkönen je na 672 mil. Kč (28 mil. dolarů).
"Má to dva důvody. Zaprvé: nyní existuje jen nízké riziko vážného zranění či smrtelného úrazu. A zadruhé: mladí špičkoví talenti, jako je Verstappen či Wehrlein, mohou s těmito vozy snadno ujet po dráze sto kol bez velkého úsilí," vypočítává odborný poradce Red Bullu.
Přitom to není ještě tak dávno, kdy byly vozy F1 mnohem náročnější na ovládání: "Dříve se musel i Vettel nadechnout, protože nebyl zvyklý na vysoké síly. To znamená, že se s vozy jezdí snadněji a piloti dělají méně," vysvětluje Marko.
Jeho krajan Niki Lauda z Mercedesu s ním ale nesouhlasí: "Piloti nevydělávají příliš. Nesmíme zapomínat, kolik [peněz] F1 každý rok vytváří, a jak moc k tomu jezdci přispívají."
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.