Renault, který převzal závodní tým Lotus, očekává v průběhu sezóny velký pokrok se svou pohonnou jednotkou. I na jejím počátku by měl podle šéfa vývoje motorů, Rémiho Taffina, mít o 50 koní více.
Tým letos s novým vozem RS16 po odkoupení Lotusu výraznější úspěchy nečeká, hodně však usiluje o zlepšení své pohonné jednotky, která za Ferrari a Mercedesem výrazně zaostává. Podle některých zpráv by RE16 mohla mít na startu nové sezóny v Melbourne o 50 koní více než v poslední velké ceně minulého ročníku.
"Můžete hovořit o číslech, která jsou zveřejňována. Mohl bych říct, že jde víceméně o 50 koní. Jenže jedna věc je najít je a druhá mít je na dráze. Můžu říct pouze to, že si myslím, že se tuto zimu zlepšíme více než naši soupeři, protože náš prostor [pro zlepšení] je větší," komentuje Taffin.
Další velký pokrok očekává v oblasti spolehlivosti: "Tuto zimu jsme dokázali vyřešit mnoho drobných problémů, které se nečekaně objevily v roce 2015. Snažili jsme se je všechny vyřešit, abychom byli naprosto spolehliví."
Ztrátu chtějí postupně stahovat a nečeká, že se Renault podaří brzy zvítězit: "Doufáme, že budeme ke konci roku 2017 velmi blízko našim soupeřům, což byl plán loni. Pak chceme získat velmi dobré výsledky v roce 2018."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.