Renault, který převzal závodní tým Lotus, očekává v průběhu sezóny velký pokrok se svou pohonnou jednotkou. I na jejím počátku by měl podle šéfa vývoje motorů, Rémiho Taffina, mít o 50 koní více.
Tým letos s novým vozem RS16 po odkoupení Lotusu výraznější úspěchy nečeká, hodně však usiluje o zlepšení své pohonné jednotky, která za Ferrari a Mercedesem výrazně zaostává. Podle některých zpráv by RE16 mohla mít na startu nové sezóny v Melbourne o 50 koní více než v poslední velké ceně minulého ročníku.
"Můžete hovořit o číslech, která jsou zveřejňována. Mohl bych říct, že jde víceméně o 50 koní. Jenže jedna věc je najít je a druhá mít je na dráze. Můžu říct pouze to, že si myslím, že se tuto zimu zlepšíme více než naši soupeři, protože náš prostor [pro zlepšení] je větší," komentuje Taffin.
Další velký pokrok očekává v oblasti spolehlivosti: "Tuto zimu jsme dokázali vyřešit mnoho drobných problémů, které se nečekaně objevily v roce 2015. Snažili jsme se je všechny vyřešit, abychom byli naprosto spolehliví."
Ztrátu chtějí postupně stahovat a nečeká, že se Renault podaří brzy zvítězit: "Doufáme, že budeme ke konci roku 2017 velmi blízko našim soupeřům, což byl plán loni. Pak chceme získat velmi dobré výsledky v roce 2018."
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.