S ohledem na názory, že i v roce 2016 bude pokračovat nadvláda Mercedesu, se nadále řeší, zda na třetí pokus Rosberg konečně porazí Hamiltona. K tomuto tématu už se vyjádřilo několik osobností F1 a svůj názor nyní přidává exmistr světa Damon Hill.
Pětapadesátiletý expilot F1, který během svého osmiletého působení v královně motoristického sportu prošel týmy Brabham, Williams, Arrows a Jordan, zastává stanovisko, že Nico Rosberg bude pro Lewise Hamiltona podstatně větší hrozbou než doposud. Vede ho k tomu mimo jiné i forma německého pilota v závěru loňského šampionátu. Dokonce je přesvědčen, že nebýt technických potíží v Itálii a Rusku plus jezdecké chyby v USA, byla by jeho úspěšná šňůra ještě delší.
Jak uvedl Damon Hill pro Sky Sports, Nico Rosberg má velkou naději, že tento potenciál přenese i do letošní sezóny. "Myslím, že vzbuzuje daleko větší respekt. Zlomilo se to podle mě v Austinu, kdy ho Lewis porazil a ještě mu hodil čepici. Nico mu jí naštvaně hodil zpátky, což byl okamžik, jako by si řekl »OK, takhle už dál pokračovat nebudu«, a vyhrál zbývající tři závody."
Damonův otec Graham Norman Hill se stal šampionem F1 dvakrát, v roce 1962 na BRM a o šest let později na Lotusu. Damon triumfoval v sezóně 1996 na Williamsu a dle jeho názoru má Nico na to, aby se stal členem imaginárního klubu rodinných šampionů. Keke Rosberg totiž dobyl titul na Williamsu v roce 1982 a Damon věří, že Nico jeho výkon dokáže zopakovat. "Věřím, že se zlepší a stane se druhým synem mistra světa, který také získá titul. Zjevně tuší, že jeho čas se krátí a když se všechny ingredience dají dohromady, možná bude letos ještě odhodlanější. A díky tomu ho bude možná o dost těžší porazit," domívá se Hill.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.