Ačkoliv svůj přímý souboj o Formuli 1 francouzská pneumatikářská firma prohrála, stále věří, že se při nejbližší možné příležitosti do F1 vrátí. Zástupci značky s panáčkem Bibendum ve znaku věří, že jejich přítomnost by přinesla Formuli 1 úsporu prostředků.
Michelin stejně jako jeho přímý konkurent Pirelli prošel výběrovým řízením FIA na post dodavatele pneumatik pro období 2017-2019. Bernie Ecclestone nakonec vybral pro daný časový úsek jako dodavatele Pirelli. Jedním z důvodů byla i skutečnost, že Italové nehodlají měnit velikost pneumatik, zatímco Michelin trvá na přechodu k osmnáctipalcovým kolům.
"O Formuli 1 máme stále zájem, ani neměníme náš postoj. Jsme ochotni ho přehodnotit pouze v případě, že by v dané konstelaci nedával smysl. Je v pořádku, pokud budeme spoléhat na závodní prostředí, tvořené správným poměrem atraktivního show se špičkovou technologií, v němž budeme moci představit naše know-how. Jsme ale přesvědčeni, že bude nutné přejít na osmnáctipalcové pneumatiky. K této změně jednoho dne Formule 1 prostě musí dojít. Pokud chcete využít poznatků z tratí v běžném provozu, musí být mezi výrobky určitá podobnost," vysvětluje záměry Michelinu sportovní ředitel Pascal Couasnon.
Od souboru změn pro sezónu 2017 se neočekává, že by byl významně revoluční jako původní návrhy, měl by především zrychlit monoposty. Právě z tohoto hlediska Couasnon věří, že s osmnáctipalcovými pneumatikami by byly vozy o 1,5 vteřiny rychlejší, přičemž by tato varianta vyšla levněji než aerodynamické úpravy mající zhruba stejný efekt.
"Kolik to bude stát, když budete hledat jinou variantu zrychlení vozů, když můžeme pouhou změnou dodavatele pneumatik dosáhnout zrychlení o půldruhé vteřiny? Naše produkty jsou velice konstantní, takže už při testování by se takový rozdíl velice rychle odhalil. Proto se domnívám, že přechod na pneu Michelin by vyšel podstatně levněji než setrvat u konkurence," dodává Couasnon.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.