Michelin nevzdává svou snahu navrátit se do F1

Michelin svou snahu o návrat do F1 stále nevzdává
Michelin svou snahu o návrat do F1 stále nevzdává, foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Robert RoBertino Pavelka 5. února 2016 17:00
Sdílej:

Ačkoliv svůj přímý souboj o Formuli 1 francouzská pneumatikářská firma prohrála, stále věří, že se při nejbližší možné příležitosti do F1 vrátí. Zástupci značky s panáčkem Bibendum ve znaku věří, že jejich přítomnost by přinesla Formuli 1 úsporu prostředků.

Michelin stejně jako jeho přímý konkurent Pirelli prošel výběrovým řízením FIA na post dodavatele pneumatik pro období 2017-2019. Bernie Ecclestone nakonec vybral pro daný časový úsek jako dodavatele Pirelli. Jedním z důvodů byla i skutečnost, že Italové nehodlají měnit velikost pneumatik, zatímco Michelin trvá na přechodu k osmnáctipalcovým kolům.

"O Formuli 1 máme stále zájem, ani neměníme náš postoj. Jsme ochotni ho přehodnotit pouze v případě, že by v dané konstelaci nedával smysl. Je v pořádku, pokud budeme spoléhat na závodní prostředí, tvořené správným poměrem atraktivního show se špičkovou technologií, v němž budeme moci představit naše know-how. Jsme ale přesvědčeni, že bude nutné přejít na osmnáctipalcové pneumatiky. K této změně jednoho dne Formule 1 prostě musí dojít. Pokud chcete využít poznatků z tratí v běžném provozu, musí být mezi výrobky určitá podobnost," vysvětluje záměry Michelinu sportovní ředitel Pascal Couasnon.

Od souboru změn pro sezónu 2017 se neočekává, že by byl významně revoluční jako původní návrhy, měl by především zrychlit monoposty. Právě z tohoto hlediska Couasnon věří, že s osmnáctipalcovými pneumatikami by byly vozy o 1,5 vteřiny rychlejší, přičemž by tato varianta vyšla levněji než aerodynamické úpravy mající zhruba stejný efekt.

"Kolik to bude stát, když budete hledat jinou variantu zrychlení vozů, když můžeme pouhou změnou dodavatele pneumatik dosáhnout zrychlení o půldruhé vteřiny? Naše produkty jsou velice konstantní, takže už při testování by se takový rozdíl velice rychle odhalil. Proto se domnívám, že přechod na pneu Michelin by vyšel podstatně levněji než setrvat u konkurence," dodává Couasnon.

Stalo se
Novinky
Fernando Alonso

Fernando Alonso o formě Aston Martinu: Problémy vozu zůstanou až do konce sezóny

Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.

Novinky
George Russell v Kanadě

George Russell: Závodní zákaz pro Verstappena by byl spravedlivý

George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.

Novinky
Lando Norris v Kanadě

Hrozba zákazu? Verstappen bude bojovat ještě tvrději, věří Lando Norris

Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.

Novinky
Max Verstappen v Kanadě

Max Verstappen na hraně zákazu startu: Svůj styl nehodlá měnit

Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.