Manor zůstává poslední baštou naděje pro piloty, kteří doposud nemají pro sezónu 2016 závodní sedačku. Tým si je nejspíš této skutečnosti dobře vědom, proto neváhá vznášet i patřičné požadavky, které potenciální zájemce odrazují.
Jedním z takových případů je i úřadující mistr formule Renault 3.5 Brit Oliver Rowland. Jak tento nováček prestižní Renault Sport Academy uvedl, mezi jeho zástupci a stájí Manor proběhly nějaké rozhovory, ale vše ukončily horentní požadavky ze strany týmu.
Brit hájící v šampionátu barvy stáje Fortec Motorsport porazil loni s výraznou převahou Francouze Matthieu Vaxivièra. Jak uvedl prezident BRDC a bývalý pilot F1 Derek Warwick, jehož chráněncem Rowland je, byl Oliver poté, co získal mistrovský titul, "v kontaktu se dvěma týmy F1".
Třiadvacetiletý rodák ze Sheffieldu byl nakonec při slavnostním představení nového vozu Renault představen veřejnosti jako člen nového závodního programu. Pochopitelně padaly i otázky týkající se jednání s Manorem. Pilot, dlouhodobě podporovaný nadací Racing Steps Foundation, reagoval: "Jednali jsme - nechápejte mě špatně, ale myslím, že už jsem připraven v F1 závodit. Ale nedostal jsem šanci. Nemám dost prostředků, abych si mohl dovolit závodní sedačku u Manoru. Proto mě těší přístup Renaultu. Projekt Akademie je dobrý, stejně jako celý tým F1. Celkem vzato z toho mám pozitivní pocit, že jsem součástí a na žebříčku kariéry se opět posouvám výše."
Kdo tedy nakonec do Manoru usedne?Poté, co byli u Renaultu potvrzeni jako piloti Kevin Magnussen a Jolyon Palmer, zůstává tým se sídlem v Gyancourtu posledním, kdo ještě skýtá šanci pro "nezadané" piloty. Padlo i jméno indonéského piloa Ria Harjanta, majícího silnou podporu indonéské vlády a státního ropného podniku Pertamina, jemuž ale i přes takto slušné zázemí pořád ještě chybí zhruba čtvrtina z celkové částky 16 milionů dolarů (11 mil. £), která by mu dopomohla získat u Manoru místo.
Rowland byl zároveň potvrzen jako člen holandského týmu Manor MP Motorsport, v jehož barvách se účastní kompletní sezóny GP2. Oliver už loni v tomto týmu a také kanadské stáji Status Grand Prix absolvoval sedm závodů nižší série. Padla pochopitelně otázka, zda Brit není zklamán, že místo postupu do Formule 1 bude i v této sezóně působit v "juniorské" kategorii.
"Trochu ano, ale pořád existují oblasti, ve kterých se mohu zlepšovat. Bude třeba, abych měl jistotu, že když dostanu svou šanci, budu na ni připraven co nejlépe. Pořád je toho přede mnou hodně - nové pneumatiky, nové okruhy, vůz GP2 a další věci. Až se se vším řádně seznámím, nebude už důvod o mě říkat, že nejsem na příští šanci v F1 dost dobrý," uzavírá Rowland.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.