Manor zůstává poslední baštou naděje pro piloty, kteří doposud nemají pro sezónu 2016 závodní sedačku. Tým si je nejspíš této skutečnosti dobře vědom, proto neváhá vznášet i patřičné požadavky, které potenciální zájemce odrazují.
Jedním z takových případů je i úřadující mistr formule Renault 3.5 Brit Oliver Rowland. Jak tento nováček prestižní Renault Sport Academy uvedl, mezi jeho zástupci a stájí Manor proběhly nějaké rozhovory, ale vše ukončily horentní požadavky ze strany týmu.
Brit hájící v šampionátu barvy stáje Fortec Motorsport porazil loni s výraznou převahou Francouze Matthieu Vaxivièra. Jak uvedl prezident BRDC a bývalý pilot F1 Derek Warwick, jehož chráněncem Rowland je, byl Oliver poté, co získal mistrovský titul, "v kontaktu se dvěma týmy F1".
Třiadvacetiletý rodák ze Sheffieldu byl nakonec při slavnostním představení nového vozu Renault představen veřejnosti jako člen nového závodního programu. Pochopitelně padaly i otázky týkající se jednání s Manorem. Pilot, dlouhodobě podporovaný nadací Racing Steps Foundation, reagoval: "Jednali jsme - nechápejte mě špatně, ale myslím, že už jsem připraven v F1 závodit. Ale nedostal jsem šanci. Nemám dost prostředků, abych si mohl dovolit závodní sedačku u Manoru. Proto mě těší přístup Renaultu. Projekt Akademie je dobrý, stejně jako celý tým F1. Celkem vzato z toho mám pozitivní pocit, že jsem součástí a na žebříčku kariéry se opět posouvám výše."
Kdo tedy nakonec do Manoru usedne?Poté, co byli u Renaultu potvrzeni jako piloti Kevin Magnussen a Jolyon Palmer, zůstává tým se sídlem v Gyancourtu posledním, kdo ještě skýtá šanci pro "nezadané" piloty. Padlo i jméno indonéského piloa Ria Harjanta, majícího silnou podporu indonéské vlády a státního ropného podniku Pertamina, jemuž ale i přes takto slušné zázemí pořád ještě chybí zhruba čtvrtina z celkové částky 16 milionů dolarů (11 mil. £), která by mu dopomohla získat u Manoru místo.
Rowland byl zároveň potvrzen jako člen holandského týmu Manor MP Motorsport, v jehož barvách se účastní kompletní sezóny GP2. Oliver už loni v tomto týmu a také kanadské stáji Status Grand Prix absolvoval sedm závodů nižší série. Padla pochopitelně otázka, zda Brit není zklamán, že místo postupu do Formule 1 bude i v této sezóně působit v "juniorské" kategorii.
"Trochu ano, ale pořád existují oblasti, ve kterých se mohu zlepšovat. Bude třeba, abych měl jistotu, že když dostanu svou šanci, budu na ni připraven co nejlépe. Pořád je toho přede mnou hodně - nové pneumatiky, nové okruhy, vůz GP2 a další věci. Až se se vším řádně seznámím, nebude už důvod o mě říkat, že nejsem na příští šanci v F1 dost dobrý," uzavírá Rowland.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.