Renault doufá, že se mu letos podaří stáhnout náskok Mercedesu na polovinu a že v roce 2017 bude plně konkurenceschopným.
V průběhu loňské sezóny francouzský tým na Stříbrné šípy ztrácel kolem 60 koní. Podle šéfa vývoje motorů, Rémiho Taffina, chtějí svůj deficit výrazně snížit.
"Zkoumáme první polovinu z kroku, kterým máme stáhnout náskok Mercedesu. Říkám první polovinu, protože nikdy nevíte, o kolik se soupeři zlepší během zimy. Pokud jsme zaostávali loni o sekundu, možná získáme zpět tři nebo čtyři desetiny. Těmito věcmi se zabýváme. Ale znovu, až při testech a závodech uvidíme, co vlastně máme," sděluje Taffin.
Při středečním představení nového týmu a zbarvení (na starém Lotusu E23) uvedl, že se zaměřují zejména na spalovací komoru a turbo. "ERS systémy jsou pod kontrolou. Momentálně se nacházejí tam, kde chceme. Netvoří velkou součást toho, na čem musíme pracovat," potvrzuje Taffin.
Klíčové podle něj bude mít letos spolehlivé auto, aby ho tým mohl dobře rozvíjet před velkým pokrokem, který by chtěli dosáhnout v roce 2017: "Tým ve Viry má před sebou samozřejmě pár výzev, ale klíčovou je poskytnout Enstone dobrou pohonnou jednotku, aby vůz Renaultu mohl být spolehlivý, a my jsme s ním mohli ujet co nejvíce kilometrů, protože jej potřebujeme vyvíjet."
"Druhou je dostat z něj co nejvíc výkonnosti. Jak jsme v průběhu loňského roku vyvíjeli motor, mohli jsme pozorovat jasné známky našeho pokroku, který uplatním v prvním závodě v Melbourne a který si budeme chtít přenést dále. Vzhlížíme také k roku 2017, kdy budeme moci být velmi rychlí," dodává Taffin.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.