Renault doufá, že se mu letos podaří stáhnout náskok Mercedesu na polovinu a že v roce 2017 bude plně konkurenceschopným.
V průběhu loňské sezóny francouzský tým na Stříbrné šípy ztrácel kolem 60 koní. Podle šéfa vývoje motorů, Rémiho Taffina, chtějí svůj deficit výrazně snížit.
"Zkoumáme první polovinu z kroku, kterým máme stáhnout náskok Mercedesu. Říkám první polovinu, protože nikdy nevíte, o kolik se soupeři zlepší během zimy. Pokud jsme zaostávali loni o sekundu, možná získáme zpět tři nebo čtyři desetiny. Těmito věcmi se zabýváme. Ale znovu, až při testech a závodech uvidíme, co vlastně máme," sděluje Taffin.
Při středečním představení nového týmu a zbarvení (na starém Lotusu E23) uvedl, že se zaměřují zejména na spalovací komoru a turbo. "ERS systémy jsou pod kontrolou. Momentálně se nacházejí tam, kde chceme. Netvoří velkou součást toho, na čem musíme pracovat," potvrzuje Taffin.
Klíčové podle něj bude mít letos spolehlivé auto, aby ho tým mohl dobře rozvíjet před velkým pokrokem, který by chtěli dosáhnout v roce 2017: "Tým ve Viry má před sebou samozřejmě pár výzev, ale klíčovou je poskytnout Enstone dobrou pohonnou jednotku, aby vůz Renaultu mohl být spolehlivý, a my jsme s ním mohli ujet co nejvíce kilometrů, protože jej potřebujeme vyvíjet."
"Druhou je dostat z něj co nejvíc výkonnosti. Jak jsme v průběhu loňského roku vyvíjeli motor, mohli jsme pozorovat jasné známky našeho pokroku, který uplatním v prvním závodě v Melbourne a který si budeme chtít přenést dále. Vzhlížíme také k roku 2017, kdy budeme moci být velmi rychlí," dodává Taffin.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.