Renault doufá, že se mu letos podaří stáhnout náskok Mercedesu na polovinu a že v roce 2017 bude plně konkurenceschopným.
V průběhu loňské sezóny francouzský tým na Stříbrné šípy ztrácel kolem 60 koní. Podle šéfa vývoje motorů, Rémiho Taffina, chtějí svůj deficit výrazně snížit.
"Zkoumáme první polovinu z kroku, kterým máme stáhnout náskok Mercedesu. Říkám první polovinu, protože nikdy nevíte, o kolik se soupeři zlepší během zimy. Pokud jsme zaostávali loni o sekundu, možná získáme zpět tři nebo čtyři desetiny. Těmito věcmi se zabýváme. Ale znovu, až při testech a závodech uvidíme, co vlastně máme," sděluje Taffin.
Při středečním představení nového týmu a zbarvení (na starém Lotusu E23) uvedl, že se zaměřují zejména na spalovací komoru a turbo. "ERS systémy jsou pod kontrolou. Momentálně se nacházejí tam, kde chceme. Netvoří velkou součást toho, na čem musíme pracovat," potvrzuje Taffin.
Klíčové podle něj bude mít letos spolehlivé auto, aby ho tým mohl dobře rozvíjet před velkým pokrokem, který by chtěli dosáhnout v roce 2017: "Tým ve Viry má před sebou samozřejmě pár výzev, ale klíčovou je poskytnout Enstone dobrou pohonnou jednotku, aby vůz Renaultu mohl být spolehlivý, a my jsme s ním mohli ujet co nejvíce kilometrů, protože jej potřebujeme vyvíjet."
"Druhou je dostat z něj co nejvíc výkonnosti. Jak jsme v průběhu loňského roku vyvíjeli motor, mohli jsme pozorovat jasné známky našeho pokroku, který uplatním v prvním závodě v Melbourne a který si budeme chtít přenést dále. Vzhlížíme také k roku 2017, kdy budeme moci být velmi rychlí," dodává Taffin.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.