Nová pohonná jednotka Renaultu představuje podle generálního ředitele Cyrila Abiteboula největší pokrok, který jeho tým od zavedení turbomotorů v roce 2014 dosáhl.
Renault byl loni pomalý v čerpání vývojových žetonů, novější verzi své pohonné jednotky představil až v samotném závěru sezóny. Nyní ale cítí, že během zimy dosáhl velkého pokroku.
"Pro nás to nebude nic malého. Otázkou je, jak si povede ve srovnání se zbytkem. To se týká toho, co udělali Mercedes, Ferrari a Honda. Pro nás jde ale o velký krok. O ten největší od zavedení nových pravidel," komentoval včera Abiteboul očekávaný pokrok z hlediska motoru, u kterého uvádí výkon kolem 875 koní.
Další zlepšení se očekávají v průběhu sezóny: "Pohonná jednotka, kterou použijeme v Melbourne, je pokračováním práce, kterou jsme začali minulý rok, a některé přídavné věci posunují koncepty dle," uvádí Taffin, který byl jmenován technickým ředitelem pro motory ve Viry.
"Máme také další oblasti, na kterých pracujeme, takže se během sezóny dočkáme dalších zlepšení. Ale to, co uvidíme v Melbourne, už bude samo sebou velkým krokem proti tomu, kde jsme končili v roce 2015. Rok 2016 ale musíme vnímat jako pokládání základů pro rok 2017, kdy očekáváme vyspělost partnerství," pokračuje Taffin.
"Pokud se podíváme na rok 2015, tak jsme ke konci roku s D-specifikací pohonné jednotky představili některé nové koncepty. I když jsme nevyužili všechny koncepty, které jsme do té doby vyvinuli, test na dráze v Brazílii nám poskytl velmi užitečné informace. Pracovali jsme obzvlášť na spalovací komoře a turbu, abychom zvýšili výkonnost, aniž bychom obětovali spolehlivost," dodává šéf motorového oddělení Renaultu.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.