Nová pohonná jednotka Renaultu představuje podle generálního ředitele Cyrila Abiteboula největší pokrok, který jeho tým od zavedení turbomotorů v roce 2014 dosáhl.
Renault byl loni pomalý v čerpání vývojových žetonů, novější verzi své pohonné jednotky představil až v samotném závěru sezóny. Nyní ale cítí, že během zimy dosáhl velkého pokroku.
"Pro nás to nebude nic malého. Otázkou je, jak si povede ve srovnání se zbytkem. To se týká toho, co udělali Mercedes, Ferrari a Honda. Pro nás jde ale o velký krok. O ten největší od zavedení nových pravidel," komentoval včera Abiteboul očekávaný pokrok z hlediska motoru, u kterého uvádí výkon kolem 875 koní.
Další zlepšení se očekávají v průběhu sezóny: "Pohonná jednotka, kterou použijeme v Melbourne, je pokračováním práce, kterou jsme začali minulý rok, a některé přídavné věci posunují koncepty dle," uvádí Taffin, který byl jmenován technickým ředitelem pro motory ve Viry.
"Máme také další oblasti, na kterých pracujeme, takže se během sezóny dočkáme dalších zlepšení. Ale to, co uvidíme v Melbourne, už bude samo sebou velkým krokem proti tomu, kde jsme končili v roce 2015. Rok 2016 ale musíme vnímat jako pokládání základů pro rok 2017, kdy očekáváme vyspělost partnerství," pokračuje Taffin.
"Pokud se podíváme na rok 2015, tak jsme ke konci roku s D-specifikací pohonné jednotky představili některé nové koncepty. I když jsme nevyužili všechny koncepty, které jsme do té doby vyvinuli, test na dráze v Brazílii nám poskytl velmi užitečné informace. Pracovali jsme obzvlášť na spalovací komoře a turbu, abychom zvýšili výkonnost, aniž bychom obětovali spolehlivost," dodává šéf motorového oddělení Renaultu.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.