Nová pohonná jednotka Renaultu představuje podle generálního ředitele Cyrila Abiteboula největší pokrok, který jeho tým od zavedení turbomotorů v roce 2014 dosáhl.
Renault byl loni pomalý v čerpání vývojových žetonů, novější verzi své pohonné jednotky představil až v samotném závěru sezóny. Nyní ale cítí, že během zimy dosáhl velkého pokroku.
"Pro nás to nebude nic malého. Otázkou je, jak si povede ve srovnání se zbytkem. To se týká toho, co udělali Mercedes, Ferrari a Honda. Pro nás jde ale o velký krok. O ten největší od zavedení nových pravidel," komentoval včera Abiteboul očekávaný pokrok z hlediska motoru, u kterého uvádí výkon kolem 875 koní.
Další zlepšení se očekávají v průběhu sezóny: "Pohonná jednotka, kterou použijeme v Melbourne, je pokračováním práce, kterou jsme začali minulý rok, a některé přídavné věci posunují koncepty dle," uvádí Taffin, který byl jmenován technickým ředitelem pro motory ve Viry.
"Máme také další oblasti, na kterých pracujeme, takže se během sezóny dočkáme dalších zlepšení. Ale to, co uvidíme v Melbourne, už bude samo sebou velkým krokem proti tomu, kde jsme končili v roce 2015. Rok 2016 ale musíme vnímat jako pokládání základů pro rok 2017, kdy očekáváme vyspělost partnerství," pokračuje Taffin.
"Pokud se podíváme na rok 2015, tak jsme ke konci roku s D-specifikací pohonné jednotky představili některé nové koncepty. I když jsme nevyužili všechny koncepty, které jsme do té doby vyvinuli, test na dráze v Brazílii nám poskytl velmi užitečné informace. Pracovali jsme obzvlášť na spalovací komoře a turbu, abychom zvýšili výkonnost, aniž bychom obětovali spolehlivost," dodává šéf motorového oddělení Renaultu.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.