Renault Red Bullu přislíbil dodávku stejných pohonných jednotek, jaké bude používat jeho nový tovární tým (bývalý Lotus). U jejich vylepšení v průběhu sezóny už ale může docházet k rozdílům.
Rakouský tým se loni nedohodl s Ferrari ani s Mercedesem, proto bude v sezóně 2016 pokračovat s motory Renault - pouze si je přejmenuje na TAG Heuer. Na otázku, jaké motory budou ve Viry poskytovat Red Bullu, slíbil generální ředitel Cyril Abiteboul rovnost.
"Úplně stejné. Vlastně dle pravidel máme závazek dodávat úplně stejné vybavení. Akorát ze zřejmých důvodů nedojde k žádné formě značkové či marketingové asociace. Pokud jde o kontinuitu, stále se budete setkávat se stejnými obličeji jak minulý rok, v garáži Red Bullu to také budou stejné tváře. Budou jinak oblečeni, půjde však o stejné tváře," říká Abiteboul.
Bude ale Red Bull dostávat v průběhu roku také stejná vylepšení jako Renault? "Vždy musíte zvládat zásobu dostupných motorů. Možná kvůli zavádění motorů dojde k rozdílu v tom, co uděláme pro tým Renaultu a co pro tým Red Bullu."
"Ale filozofie Renaultu a povinnost vyplývající z pravidel je taková, že musíte mít přesně jednu technickou specifikaci. Pokud budeme mít vylepšení, pak je dostanou taky. Tovární tým je samozřejmě Renault, takže budeme navrhovat a specifikovat motor pro tým Renaultu a oni ho budou dostávat úplně stejný," pokračuje Abiteboul.
S Red Bullem i v roce 2017?Ačkoliv se Red Bull dohodl s Renaultem na pokračování spolupráce jen pro sezónu 2016, není vyloučeno, že spolu nebudou pokračovat i v příštích letech.
"Oznámili jsme jednoletý kontrakt, ale může to pokračovat. Vždy jsme říkali, že bychom Red Bullu či komukoliv jinému [motory] dodávali, pokud to bude v našem strategickém zájmu. V našem strategickém zájmu to letos je, a pokud by to mělo pokračovat i příští rok, proč ne?" klade řečnickou otázku šéf Renaultu.
"Pokud budeme mít dobrou technologii, pak jsem si jistý tím, že se týmy budou zajímat o to, co nabízíme. Podobně jako jsme měli extrémně úspěšný V8, kdy všichni chtěli mít motor Renault. Zdá se, že to je teď velmi odlišné.
Jsem si jistý, že pokud doženeme ztrátu, pak to bude opět stejné, protože jsme velmi loajální ve způsobu, jakým jednáme se zákaznickými týmy. To je fakt, ať už tovární tým máme či nikoliv. Vždy budeme vůči zákaznickým a nezávislým týmům loajální," dodává Abiteboul.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.