Renault Red Bullu přislíbil dodávku stejných pohonných jednotek, jaké bude používat jeho nový tovární tým (bývalý Lotus). U jejich vylepšení v průběhu sezóny už ale může docházet k rozdílům.
Rakouský tým se loni nedohodl s Ferrari ani s Mercedesem, proto bude v sezóně 2016 pokračovat s motory Renault - pouze si je přejmenuje na TAG Heuer. Na otázku, jaké motory budou ve Viry poskytovat Red Bullu, slíbil generální ředitel Cyril Abiteboul rovnost.
"Úplně stejné. Vlastně dle pravidel máme závazek dodávat úplně stejné vybavení. Akorát ze zřejmých důvodů nedojde k žádné formě značkové či marketingové asociace. Pokud jde o kontinuitu, stále se budete setkávat se stejnými obličeji jak minulý rok, v garáži Red Bullu to také budou stejné tváře. Budou jinak oblečeni, půjde však o stejné tváře," říká Abiteboul.
Bude ale Red Bull dostávat v průběhu roku také stejná vylepšení jako Renault? "Vždy musíte zvládat zásobu dostupných motorů. Možná kvůli zavádění motorů dojde k rozdílu v tom, co uděláme pro tým Renaultu a co pro tým Red Bullu."
"Ale filozofie Renaultu a povinnost vyplývající z pravidel je taková, že musíte mít přesně jednu technickou specifikaci. Pokud budeme mít vylepšení, pak je dostanou taky. Tovární tým je samozřejmě Renault, takže budeme navrhovat a specifikovat motor pro tým Renaultu a oni ho budou dostávat úplně stejný," pokračuje Abiteboul.
S Red Bullem i v roce 2017?Ačkoliv se Red Bull dohodl s Renaultem na pokračování spolupráce jen pro sezónu 2016, není vyloučeno, že spolu nebudou pokračovat i v příštích letech.
"Oznámili jsme jednoletý kontrakt, ale může to pokračovat. Vždy jsme říkali, že bychom Red Bullu či komukoliv jinému [motory] dodávali, pokud to bude v našem strategickém zájmu. V našem strategickém zájmu to letos je, a pokud by to mělo pokračovat i příští rok, proč ne?" klade řečnickou otázku šéf Renaultu.
"Pokud budeme mít dobrou technologii, pak jsem si jistý tím, že se týmy budou zajímat o to, co nabízíme. Podobně jako jsme měli extrémně úspěšný V8, kdy všichni chtěli mít motor Renault. Zdá se, že to je teď velmi odlišné.
Jsem si jistý, že pokud doženeme ztrátu, pak to bude opět stejné, protože jsme velmi loajální ve způsobu, jakým jednáme se zákaznickými týmy. To je fakt, ať už tovární tým máme či nikoliv. Vždy budeme vůči zákaznickým a nezávislým týmům loajální," dodává Abiteboul.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.