Cyril Abiteboul z Renaultu odhaluje, že Formule 1 opustí současný systém žetonů, který omezuje vývoj pohonných jednotek. Od roku 2017 tedy bude umožněn nijak neomezený vývoj.
Aktuálně má výrobce k dispozici 32 žetonů, které může využít na vylepšení jednotlivých částí motoru. Každý díl je 'oceněn' určitým počtem žetonů. Množství žetonů mělo v roce 2017 klesnout na 25, v roce 2018 už měly výrobci mít k dispozici jen 20 žetonů. Cílové množství byly 3 žetony na sezonu.
Jenže teď se čtyři výrobci - Mercedes, Ferrari, Renault a Honda společně s FIA dohodly, že bude od tohoto systému upuštěno. Jean Todt měl s tímto ústupkem souhlasit jako protislužbu za snížení cen motorů pro zákazníky o zhruba polovinu na 12 milionů EUR (cca 324 milionů CZK).
Má se za to, že uvolnění vývoje všech oblastí pomůže rivalům Mercedesu. Podle Abiteboula budou mít větší prostor pro dohánění. "Systém žetonů je odstraňován," řekl Francouz pro 'Motorsport'. "Jedním z důvodů, proč jsme všichni souhlasili, je, že všichni potřebujeme, aby výkonnost všech konkurenčních motorů konvergovala.
Aktuálně je výkonnost v F1 diktována motory, což není dobré pro nikoho," přiznává zástupce Renaultu. I v sezoně 2017 bude mít každý jezdec k dispozici pouze 4 pohonné jednotky. Proto bude množství změn omezeno - pokaždé s nasazením nové pohonné jednotky.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.