Cyril Abiteboul z Renaultu odhaluje, že Formule 1 opustí současný systém žetonů, který omezuje vývoj pohonných jednotek. Od roku 2017 tedy bude umožněn nijak neomezený vývoj.
Aktuálně má výrobce k dispozici 32 žetonů, které může využít na vylepšení jednotlivých částí motoru. Každý díl je 'oceněn' určitým počtem žetonů. Množství žetonů mělo v roce 2017 klesnout na 25, v roce 2018 už měly výrobci mít k dispozici jen 20 žetonů. Cílové množství byly 3 žetony na sezonu.
Jenže teď se čtyři výrobci - Mercedes, Ferrari, Renault a Honda společně s FIA dohodly, že bude od tohoto systému upuštěno. Jean Todt měl s tímto ústupkem souhlasit jako protislužbu za snížení cen motorů pro zákazníky o zhruba polovinu na 12 milionů EUR (cca 324 milionů CZK).
Má se za to, že uvolnění vývoje všech oblastí pomůže rivalům Mercedesu. Podle Abiteboula budou mít větší prostor pro dohánění. "Systém žetonů je odstraňován," řekl Francouz pro 'Motorsport'. "Jedním z důvodů, proč jsme všichni souhlasili, je, že všichni potřebujeme, aby výkonnost všech konkurenčních motorů konvergovala.
Aktuálně je výkonnost v F1 diktována motory, což není dobré pro nikoho," přiznává zástupce Renaultu. I v sezoně 2017 bude mít každý jezdec k dispozici pouze 4 pohonné jednotky. Proto bude množství změn omezeno - pokaždé s nasazením nové pohonné jednotky.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.