Kevin Magnussen je před svým návratem do F1 s Renaultem nadšený - v týmu cítí velkou podnikavost a s Francouzi má velké plány.
Že se do F1 dostane až takto rychle snad nečekal ani sám Dán, který nahradil v týmu Pastora Maldonada. Přitom na konci loňského roku, když s ním McLaren ukončil smlouvu, to vypadalo s jeho kariérou všelijak. Jenže teď je situace jiná a ve střednědobém horizontu má Kevin Magnussen zcela jasný plán - mistrovský titul s Renaultem.
"Je to neuvěřitelný pocit a pro mě to znamená opravdu hodně. Nejde o kokpit žádného průměrného týmu, ale o kokpit top týmu. Vždyť chce Renault v budoucnosti bojovat to titul a já tento cíl sdílím. Renault je zde proto, aby vyhrával," odhaluje své plány v novém týmu 23 letý pilot.
Před nástupem do McLaren vyhrál Magnussen v roce 2013 šampionát Formule 3,5, kde svedl tvrdý souboj s loňským mistrem GP2, Stoffelem Vandoornem. V roce 2014 už seděl na pozici závodního jezdce v McLarenu, jenže před rokem 2015 musel uvolnit místo Fernandu Alonsovi. Na konci roku 2015 pak přišel vyhazov od McLarenu.
"Opravdu to [odchod od McLarenu] utvářelo charakter. V roce 2014 jsem odjel sezonu u McLarenu a myslím, že jsem se proti bývalému mistru světa dobře prosazoval. Poté jsem byl pro další rok nahrazen, což bylo tvrdou ránou, i když je jejich sestava velmi silná.
Od mých šesti let jsem jezdil závody a tohle určitě nebylo v plánu." Po opuštění McLarenu zvažoval jezdec starty v DTM (test s Mercedesem) nebo v Le Mans (test s Porsche). Pak mu ale pomohly nízké ceny ropy a také krize Venezuely. "Doufám, že se zde budu moci pořádně předvést. Po roční pauze jsem tak motivovaný...
Celý svůj život jsem jezdil závody a jsem velmi hladový na to, až budu opět sedět v autě a budu moci prokázat svůj talent. Během volného času jsem trénoval a cítím se plně fit. Po psychické stránce jsem plně připravený. Samotného mě překvapilo, jak jsem si po dlouhé pauze opět rychle zvykl. Na testu Porsche jsem byl hned rychlý. Stejné to bude i s vozem F1."
"Pět let jsem působil v top týmu a tři z těchto let jsem jezdil závody nebo testoval. I když jsem odjel jenom jednu sezonu, mám spoustu zkušeností. Nemohu se dočkat, až tento zajímavý projekt začne." Kontakt s Francouzi již zažil v dobách působení v Formuli 3,5 (2 roky): "Byla to velkolepá zkušenost."
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.