Kevin Magnussen je před svým návratem do F1 s Renaultem nadšený - v týmu cítí velkou podnikavost a s Francouzi má velké plány.
Že se do F1 dostane až takto rychle snad nečekal ani sám Dán, který nahradil v týmu Pastora Maldonada. Přitom na konci loňského roku, když s ním McLaren ukončil smlouvu, to vypadalo s jeho kariérou všelijak. Jenže teď je situace jiná a ve střednědobém horizontu má Kevin Magnussen zcela jasný plán - mistrovský titul s Renaultem.
"Je to neuvěřitelný pocit a pro mě to znamená opravdu hodně. Nejde o kokpit žádného průměrného týmu, ale o kokpit top týmu. Vždyť chce Renault v budoucnosti bojovat to titul a já tento cíl sdílím. Renault je zde proto, aby vyhrával," odhaluje své plány v novém týmu 23 letý pilot.
Před nástupem do McLaren vyhrál Magnussen v roce 2013 šampionát Formule 3,5, kde svedl tvrdý souboj s loňským mistrem GP2, Stoffelem Vandoornem. V roce 2014 už seděl na pozici závodního jezdce v McLarenu, jenže před rokem 2015 musel uvolnit místo Fernandu Alonsovi. Na konci roku 2015 pak přišel vyhazov od McLarenu.
"Opravdu to [odchod od McLarenu] utvářelo charakter. V roce 2014 jsem odjel sezonu u McLarenu a myslím, že jsem se proti bývalému mistru světa dobře prosazoval. Poté jsem byl pro další rok nahrazen, což bylo tvrdou ránou, i když je jejich sestava velmi silná.
Od mých šesti let jsem jezdil závody a tohle určitě nebylo v plánu." Po opuštění McLarenu zvažoval jezdec starty v DTM (test s Mercedesem) nebo v Le Mans (test s Porsche). Pak mu ale pomohly nízké ceny ropy a také krize Venezuely. "Doufám, že se zde budu moci pořádně předvést. Po roční pauze jsem tak motivovaný...
Celý svůj život jsem jezdil závody a jsem velmi hladový na to, až budu opět sedět v autě a budu moci prokázat svůj talent. Během volného času jsem trénoval a cítím se plně fit. Po psychické stránce jsem plně připravený. Samotného mě překvapilo, jak jsem si po dlouhé pauze opět rychle zvykl. Na testu Porsche jsem byl hned rychlý. Stejné to bude i s vozem F1."
"Pět let jsem působil v top týmu a tři z těchto let jsem jezdil závody nebo testoval. I když jsem odjel jenom jednu sezonu, mám spoustu zkušeností. Nemohu se dočkat, až tento zajímavý projekt začne." Kontakt s Francouzi již zažil v dobách působení v Formuli 3,5 (2 roky): "Byla to velkolepá zkušenost."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.