Bývalý jezdec F1, Max Chilton, vstupuje do série Indycar, kde bude jezdit za tým Chip Ganassi Racing. Je tak teprve čtvrtým Britem, který bude mít zkušenosti s F1 i Indycar.
"Je to [Indycar] pro mě velká změna. Ale už jsem se naučil, že svůj život nemůžete plánovat. Je to velmi zajímavé, nikdy by mě nenapadlo, že se to stane. Byl jsem jako 99 % ostatních jezdců, když F1 byla mým cílem. Vzpomínám si na všechny ty časy, kdy jsem říkal, že bych v Indycar nikdy nezávodil, protože mě to nikdy nepřitahovalo. Ale byl to příklad toho, že nikdy se nemá říkat nikdy. Život se mění," začal Max Chilton.
"Měl jsem dostatečné štěstí na to, abych se dostal do F1 a zažil jsem tam skvělé časy, ale všechno to skončilo spíše náhle a smutně, když vezmeme, co se stalo Julesovi Bianchimu." Poslední závod za tým Marussia odjel Chilton jen pár dní poté, co Francouz Bianchi utrpěl vážná zranění hlavy při GP Japonska 2014, na která později ve Francii zemřel.
Ani Chilton ještě nenašel dost odvahy na to, aby se podíval na video, ve kterém Bianchi naráží do 9 tunového traktoru, který v kačírku odstraňoval jeden z havarovaných monopostů. Brit ale teď odhalil, že moc nechybělo a mohl to být on, kdo v Suzuce 2014 zažil podobno fatální nehodu, když jen o kolo dříve se svým autem v daném místě dost bojoval.
"Julesova smrt mě dost zasáhla. Děkuji mým šťastným hvězdám, že jsem to nebyl já. Měl jsem tam velmi podobný moment jako on o kolo dříve. Naše auta byla na roštu těmi nejslabšími - s nejmenší úrovní přítlaku - a já v té zatáčce měl namále. Mohl to být kdokoliv z nás. Stále jsem se ještě na tu nehodu nepodíval. Nemohu to vidět. Nemyslím si, že byste mohl být závodním jezdcem a vidět, co se tam stalo."
"Formule 1 je složitá, protože váš týmový kolega je vaším největším rivalem. Ale Jules mě toho za ty dva roky tolik naučil. Pokračoval by a dělal by skvělé věci. Byl velmi dobrým jezdcem a chovám si v srdci ty dny, kdy jsem jej porazil." Chilton ale dodal, že v důsledku fatální havárie Bianchiho nikdy neuvažoval o tom, že by se závoděním skončil. Avšak před závoděním v Indycar měl respekt po tragické nehodě jeho krajana, Justina Wilsona.
37 letého Justina Wilsona nešťastně zasáhla troska z jednoho ze závodních vozů během závodu na Pocono Raceway, Brit zraněním později v nemocnici podlehl. "Vyhrál jsem svůj druhý závod na oválech v ten víkend, kdy Jules odešel. Bylo to o to větší a vzbudilo to velkou publicitu. Lidé viděli, že jsem vyhrál a byl to teprve můj druhý závod v Indycar."
"Každý Indycar tým mi tehdy volal až na jeden, to mi pomohlo během vyjednávání s týmy, to se zúžilo na dva týmy a o pár týdnů později jsme podepsali. Bylo to velice vzrušující a další závod byl pak Laguna Seca, já vyhrál pole position a pak zajel nový traťový rekord, který předtím vydržel 17 let."
"Dodalo mi to další oživení, že to mohu dělat a mohl jsem se soustředit na Ameriku. Když jsem se ale rozhodoval, tak tou dobou měl Justin tu fatální nehodu, což to rozhodování udělalo 10 krát těžší, ale stále jsem si říkal, že se to může stát kdykoliv. Bylo to jako s Julesem - mimořádný incident. Pamatuji si, když Räikkönenovi v F1 v roce 2014 upadlo kolo. Minul jsem ho asi o šest palců. Nezáleží na to, v jakém autě jedete, když se váš čas nachýlí, tak se nachýlí."
Druhý den testů Formule 1 před novou sezonou je tu. Ten by mohl odhalit více z výkonnosti různých týmů, protože první den byl spíše instalační a prověřovala se technika. Nyní by se jezdci do toho mohli pořádně opřít a hledat limity vozu.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.