Bývalý jezdec F1, Max Chilton, vstupuje do série Indycar, kde bude jezdit za tým Chip Ganassi Racing. Je tak teprve čtvrtým Britem, který bude mít zkušenosti s F1 i Indycar.
"Je to [Indycar] pro mě velká změna. Ale už jsem se naučil, že svůj život nemůžete plánovat. Je to velmi zajímavé, nikdy by mě nenapadlo, že se to stane. Byl jsem jako 99 % ostatních jezdců, když F1 byla mým cílem. Vzpomínám si na všechny ty časy, kdy jsem říkal, že bych v Indycar nikdy nezávodil, protože mě to nikdy nepřitahovalo. Ale byl to příklad toho, že nikdy se nemá říkat nikdy. Život se mění," začal Max Chilton.
"Měl jsem dostatečné štěstí na to, abych se dostal do F1 a zažil jsem tam skvělé časy, ale všechno to skončilo spíše náhle a smutně, když vezmeme, co se stalo Julesovi Bianchimu." Poslední závod za tým Marussia odjel Chilton jen pár dní poté, co Francouz Bianchi utrpěl vážná zranění hlavy při GP Japonska 2014, na která později ve Francii zemřel.
Ani Chilton ještě nenašel dost odvahy na to, aby se podíval na video, ve kterém Bianchi naráží do 9 tunového traktoru, který v kačírku odstraňoval jeden z havarovaných monopostů. Brit ale teď odhalil, že moc nechybělo a mohl to být on, kdo v Suzuce 2014 zažil podobno fatální nehodu, když jen o kolo dříve se svým autem v daném místě dost bojoval.
"Julesova smrt mě dost zasáhla. Děkuji mým šťastným hvězdám, že jsem to nebyl já. Měl jsem tam velmi podobný moment jako on o kolo dříve. Naše auta byla na roštu těmi nejslabšími - s nejmenší úrovní přítlaku - a já v té zatáčce měl namále. Mohl to být kdokoliv z nás. Stále jsem se ještě na tu nehodu nepodíval. Nemohu to vidět. Nemyslím si, že byste mohl být závodním jezdcem a vidět, co se tam stalo."
"Formule 1 je složitá, protože váš týmový kolega je vaším největším rivalem. Ale Jules mě toho za ty dva roky tolik naučil. Pokračoval by a dělal by skvělé věci. Byl velmi dobrým jezdcem a chovám si v srdci ty dny, kdy jsem jej porazil." Chilton ale dodal, že v důsledku fatální havárie Bianchiho nikdy neuvažoval o tom, že by se závoděním skončil. Avšak před závoděním v Indycar měl respekt po tragické nehodě jeho krajana, Justina Wilsona.
37 letého Justina Wilsona nešťastně zasáhla troska z jednoho ze závodních vozů během závodu na Pocono Raceway, Brit zraněním později v nemocnici podlehl. "Vyhrál jsem svůj druhý závod na oválech v ten víkend, kdy Jules odešel. Bylo to o to větší a vzbudilo to velkou publicitu. Lidé viděli, že jsem vyhrál a byl to teprve můj druhý závod v Indycar."
"Každý Indycar tým mi tehdy volal až na jeden, to mi pomohlo během vyjednávání s týmy, to se zúžilo na dva týmy a o pár týdnů později jsme podepsali. Bylo to velice vzrušující a další závod byl pak Laguna Seca, já vyhrál pole position a pak zajel nový traťový rekord, který předtím vydržel 17 let."
"Dodalo mi to další oživení, že to mohu dělat a mohl jsem se soustředit na Ameriku. Když jsem se ale rozhodoval, tak tou dobou měl Justin tu fatální nehodu, což to rozhodování udělalo 10 krát těžší, ale stále jsem si říkal, že se to může stát kdykoliv. Bylo to jako s Julesem - mimořádný incident. Pamatuji si, když Räikkönenovi v F1 v roce 2014 upadlo kolo. Minul jsem ho asi o šest palců. Nezáleží na to, v jakém autě jedete, když se váš čas nachýlí, tak se nachýlí."
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.