Force India dnes oznámila podpis smlouvy se 16 letým mladíkem z Ruska - je jím Nikita Mazepin.
Mazepin získal pozici vývojového pilota stáje, jeho práce se bude sestávat především z vývoje na simulátoru. Aby si udělal lepší obrázek o prostředí F1, zúčastní se některých závodu sezony 2016.
Rus na sebe upoutal velkou pozornost v roce 2014, když obsadil druhé místo v MS v kartingu. Vloni jezdil ve Formuli Renault 2 litry a hned si vyjel svoje první podium. Tím upoutal pozornost týmu Hi-Tech, který jej letos nasadí do Formule 3.
"Je to neuvěřitelný pocit, připojit se k týmu Force India. Tohle je největší krok v mé dosavadní kariéře. Všem v týmu a především Vijay Mallyaovi moc děkuji za tuto příležitost. Jsem ještě mladý a musím se toho hodně naučit. Zkušenosti z týmu Force India budou v mé další kariéře velmi důležité," říká Nikita Mazepin.
"Mým cílem je jednoho dne stát se pilotem Formule 1. Dnešní jmenování mi umožňuje přiblížit se této metě. Tvrdě budu pracovat, abych týmu pomohl - to mi zároveň pomůže zlepšit mé schopnosti a dovednosti," dodal jezdec.
Jisté je, že během pátečních tréninků Mazepina letos neuvidíme. Jeho nízký věk to nedovoluje. Mallaya však naznačil, že je možné, že usedne do vozu Force India během testů v Barceloně nebo na Silverstone - tedy v testech během sezony.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.