Force India dnes oznámila podpis smlouvy se 16 letým mladíkem z Ruska - je jím Nikita Mazepin.
Mazepin získal pozici vývojového pilota stáje, jeho práce se bude sestávat především z vývoje na simulátoru. Aby si udělal lepší obrázek o prostředí F1, zúčastní se některých závodu sezony 2016.
Rus na sebe upoutal velkou pozornost v roce 2014, když obsadil druhé místo v MS v kartingu. Vloni jezdil ve Formuli Renault 2 litry a hned si vyjel svoje první podium. Tím upoutal pozornost týmu Hi-Tech, který jej letos nasadí do Formule 3.
"Je to neuvěřitelný pocit, připojit se k týmu Force India. Tohle je největší krok v mé dosavadní kariéře. Všem v týmu a především Vijay Mallyaovi moc děkuji za tuto příležitost. Jsem ještě mladý a musím se toho hodně naučit. Zkušenosti z týmu Force India budou v mé další kariéře velmi důležité," říká Nikita Mazepin.
"Mým cílem je jednoho dne stát se pilotem Formule 1. Dnešní jmenování mi umožňuje přiblížit se této metě. Tvrdě budu pracovat, abych týmu pomohl - to mi zároveň pomůže zlepšit mé schopnosti a dovednosti," dodal jezdec.
Jisté je, že během pátečních tréninků Mazepina letos neuvidíme. Jeho nízký věk to nedovoluje. Mallaya však naznačil, že je možné, že usedne do vozu Force India během testů v Barceloně nebo na Silverstone - tedy v testech během sezony.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.