Podle odborného poradce Helmuta Marka nás čeká další nudná sezóna s dominantním Mercedesem.
Minulý týden Bernie Ecclestone při návštěvě Kitzbühelu vyjádřil nevoli nad vývojem posledních dvou šampionátu. Dominance Mercedesu podle něj "není dobrá pro ně, není dobrá pro veřejnost, pro nikoho." Německý tým, který v Británii zaměstnává 1200 lidí, s velkým náskokem získal dva tituly po sobě zejména díky bezkonkurenční pohonné jednotce.
Podle Helmuta Marka se letos žádného zvratu nedočkáme: Pro domácí list Salzburger Nachrichten řekl: "Pokud bude vše normální, uvidíme obvyklou nadřazenost Mercedesu. Současná pravidla jsou žel tak omezující, že se zezadu nemůžete dostat."
Red Bull se po zavedení hybridních turbomotorů trápil s nekonkurenceschopným Renaultem, jehož pohonné jednotky si bude letos přejmenovávat na TAG Heuer. Marko by ale dal raději přednost výraznější změně pravidel v této oblasti.
"Potřebujeme motory se skvělým výkonem a zvukem. A rozhodujícím faktorem by měl být pilot s plynovým pedálem, nikoliv inženýři v pozadí." Poradci Red Bullu se nelíbí ani současné rozložení sil v F1: "Týmy by neměly mít moc, ale FIA a FOM." Kvůli tomu se loni "tým jako my ocitl v dešti bez motoru."
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.