Podle odborného poradce Helmuta Marka nás čeká další nudná sezóna s dominantním Mercedesem.
Minulý týden Bernie Ecclestone při návštěvě Kitzbühelu vyjádřil nevoli nad vývojem posledních dvou šampionátu. Dominance Mercedesu podle něj "není dobrá pro ně, není dobrá pro veřejnost, pro nikoho." Německý tým, který v Británii zaměstnává 1200 lidí, s velkým náskokem získal dva tituly po sobě zejména díky bezkonkurenční pohonné jednotce.
Podle Helmuta Marka se letos žádného zvratu nedočkáme: Pro domácí list Salzburger Nachrichten řekl: "Pokud bude vše normální, uvidíme obvyklou nadřazenost Mercedesu. Současná pravidla jsou žel tak omezující, že se zezadu nemůžete dostat."
Red Bull se po zavedení hybridních turbomotorů trápil s nekonkurenceschopným Renaultem, jehož pohonné jednotky si bude letos přejmenovávat na TAG Heuer. Marko by ale dal raději přednost výraznější změně pravidel v této oblasti.
"Potřebujeme motory se skvělým výkonem a zvukem. A rozhodujícím faktorem by měl být pilot s plynovým pedálem, nikoliv inženýři v pozadí." Poradci Red Bullu se nelíbí ani současné rozložení sil v F1: "Týmy by neměly mít moc, ale FIA a FOM." Kvůli tomu se loni "tým jako my ocitl v dešti bez motoru."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.