Ve Faenze museli zvýšit svoje personální stavy kvůli tomu, že není jasné, které převodovky bude italský tým v roce 2016 využívat, a také kvůli tomu, že po změně pohonných agregátů už nemohou tak těsně spolupracovat s Red Bullem v některých oblastech, což je stojí nemalou sumu peněz.
Toro Rosso muselo v důsledku rozchodu s Renaultem, svým dosavadním dodavatelem pohonných agregátů, navýšit personální stavy v továrně ve Faenze. Týmový šéf, Franz Tost, pro 'Autosprint' řekl, že juniorský tým Red Bullu musí do března operovat ve svém týmovém sídle a v aerodynamickém tunelu Red Bullu v Milton Keynes se 480 místo s 380 zaměstnanci, aby auto pro sezonu 2016 stihli řádně připravit.
"Jsem optimistický," řekl Franz Tost ohledně budoucích plánů. Rakušan by si sice přál více času, ale díky pozdějšímu začátku zimních testů než v roce 2015 a zkušenému technickému personálu je optimistický. Trnem v oku mu ale je fakt, že jeho tým bude spoléhat na jiné pohonné jednotky než sesterský tým. Přitom před lety při přechodu na motory Renault bylo argumentováno synergií, která vznikne, když budou obě stáje používat stejné agregáty.
"V oblasti hydrauliky jsme spolupracovali, teď si musíme dělat všechno sami." Tost by z dlouhodobého hlediska rád viděl ve svých vozech stejné pohonné jednotky, jaké budou i v Red Bullech. "Vydáváme na to hodně peněz, s větší spoluprácí bychom mohli více uspořit," říká Tost.
Toro Rosso si také staví svoje vlastní převodovky. Logická volba byl jejich odběr od Ferrari, avšak jejich komponenty se už nacházely ve stádiu vývoje, když se podepsala smlouva s Ferrari. Jestli ale budou tyto převodovky opravdu nasazeny, to je zatím ve hvězdách. "Pokud budou převodovky Ferrari spolehlivější, prospěšnější a výhodnější, tak je nasadíme," zakončil Tost.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.