Renault hovoří o tom, co jej přimělo odkoupit tým Lotus a znovu tak do Formule 1 vstoupit jako konstruktér. K úspěchům by jim měl pomoci i návrat jejich bývalého technického ředitele Boba Bella.
Tento krok udělal kvůli tomu, že šlo podle nich o jediný způsob, jak se v F1 opět dočkat úspěchů. Často propíraný vztah s Red Bullem byl vždy složitý, i když vyhráli čtyři mistrovské tituly za sebou. Definitivně ale zhořkl až v roce 2014 po za zavedení turbomotorů.
Renault trápilo, že není dostatečně vidět, proto šéf jeho sportovního oddělení Cyril Abiteboul uvádí, že partnerství s Red Bullem "nikam nevedlo." A tak podle něj museli ve Francii zvolit odlišný přístup: "F1 představuje pro Renault určitou hodnotu, proto otázka zněla, zda jsme za ni schopni být v F1 úspěšní. Trvalo to rok se vrátit a s rozumnými podklady říct, že to je v rámci dané sady parametrů možné."
"S moderními pravidly to je velmi těžké být úspěšný jako dodavatel motorů, když nemůžete kontrolovat plný balík, protože potřebujete zvolit celistvější přístup k vozu, přistoupit k němu jako k systému včetně alokace zdrojů," pokračuje pro F1 Racing ředitel společnosti Renault Sport F1.
Vztah dodavatel - zákazník s Red Bullem podle něj neměl moc velký smysl: "Frustrace, když jste ve vztahu zákazník - dodavatel s kýmkoliv, ale obzvlášť s Red Bullem, vychází z toho, že Red Bull investoval celé jmění do šasi v době, kdy pravidla určovala, že musíte investovat mnohem více do technologie motoru, abyste z ní mohli odvodit výkonnost a sportovní výsledky."
Renault je nyní opět konstruktérem. Má nyní svůj tým a z Red Bullu, jenž měl status jeho továrního týmu, se stává pouhý zákazník. Uvědomuje si ale, že musí být ve svých očekáváních pro letošní rok "skromný," obzvlášť když má sladit vývoj motorů ve Francii s vývojem šasi v britském Enstone.
Abiteboul nepochybuje o tom, že se výkon jejich pohonných jednotek zlepší: "První věcí je, že budeme mít luxus většího prostoru v rozpočtu. Celkově jsme ho více než zdvojnásobili, není úplně trojnásobný vůči tomu, co jsme měli dříve. A můžete očekávat celkem dost změn v organizaci a v nově vytvořených rolích, které by měly lépe překlenout to, co děláme v oblasti šasi a motoru."
K tomu by mu měl pomoci i návrat Boba Bella, který pracoval u Mercedesu jako technický ředitel. Bližší detaily o struktuře, vedení týmu a plánek má tým oznámit na počátku února v Paříži.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.