Nejen v MS, ale také v boji o pozornost diváků dle názoru Bernieho Ecclestona německý pilot Sebastian Vettel za Lewisem Hamiltonem zaostává.
Sebastian Vettel v minulém roce na titul nedosáhl - Mercedes byl až moc rychlý a Lewis Hamilton až moc silný. Dle názoru Ecclestonea tahal ale i mimo závodní dráhu za kratší provaz Němec než Brit. Hamilton zvládá hru s medii skvěle, velké novinové titulky jsou jeho vášní. To Vettel není pro novináře ve spoustě ohledů natolik zajímavým objektem. Toho si je vědom také boss Formule 1, Bernie Ecclestone. Brit přiznal, že za to Němce dlouho kritizoval, teď po jeho příchodu do Maranella se situace trochu obrací.
V minulosti nebyl Ecclestone žádným velkým fanouškem Sebastiana Vettela. Ten se mu jevil jako moc 'hodný a poslušný'. Nebyl takovým 'zlým mužem', jakým je Hamilton a jaký je pro novináře ideálním objektem zájmu. 85 letý Ecclestone teď řekl, že by v F1 radši viděl víc takových typů lidí jako je Hamilton. Důvod je prostý, podobní lidé se lépe prodávají, starají se o větší mediální zájem a to je dobré pro byznys.
Naproti tomu takový Vettel se o moc chytlavých titulků za rok nepostará. "Správně. Lewis to dělá pro Formuli 1 správně. Vytváří velký zájem," říká Bernie Ecclestone v rozhovoru pro německý Motorsport-Magazin.com. Ačkoliv i Vettel se zasloužil o symaptie Brita: "Sebastian není špatný. Je jako já - o něco více privátní. Nekritizuji ho. Říkám jen, že to pro Formuli 1 není tak dobré, jako Lewis Hamilton."
Ecclestoneovi se především nelíbily roky před příchodem Vettela k Ferrari. Vettel se moc neobjevoval na veřejnosti a místo toho zůstával doma a dohlížel na svoje dvě sestry. U Ferrari je jeho image trochu změnila. "Absolutně. Na 100 %. Na 100 %! Je teď trochu otevřenější, než byl předtím. Cítí se volnější," pokračuje Ecclestone.
Ani samotný Bernie neví, proč Scuderia Vettelovi tak sedí. "Je to komické, protože u Red Bullu měl přece veškeré svobody. Mohl si dělat, co chtěl. Tito mladíci skákají z balonů a tak dále." Vypadá to ale, jakoby Vettel v Maranellu našel svůj domov. "Vypadá to, jako by byl teď u Ferrari mnohem více ve své kůži. Věci a lidé se změnily a také věci ve světě se změnily. Pro něj byla změna dobrá, změnu už potřeboval. Visel tam až moc dlouho [u Red Bullu]."
Také u Ferrari profitují z Vettela a to především Kimi Räikkönen. Fin často zdůrazňuje, jak harmonicky spolu vycházejí. "Máme spolu velmi otevřenou pracovní bázi a vztah," řekl v minulosti několikrát Kimi Räikkönen. Vztah se u Ferrrari nezlepšil ale jen mezi piloty, ale také mezi ostatními členy týmu. "Není tu žádná politika jako v minulosti," řekl Fin pro Motorsport-Magazin.com. "Tým jednoduše pracuje lépe jako tým. To vám potvrdí každý, když se ho na to zeptáte. To je jeden z velkých důvodů, proč jsou lepší i výsledky."
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.