Nejen v MS, ale také v boji o pozornost diváků dle názoru Bernieho Ecclestona německý pilot Sebastian Vettel za Lewisem Hamiltonem zaostává.
Sebastian Vettel v minulém roce na titul nedosáhl - Mercedes byl až moc rychlý a Lewis Hamilton až moc silný. Dle názoru Ecclestonea tahal ale i mimo závodní dráhu za kratší provaz Němec než Brit. Hamilton zvládá hru s medii skvěle, velké novinové titulky jsou jeho vášní. To Vettel není pro novináře ve spoustě ohledů natolik zajímavým objektem. Toho si je vědom také boss Formule 1, Bernie Ecclestone. Brit přiznal, že za to Němce dlouho kritizoval, teď po jeho příchodu do Maranella se situace trochu obrací.
V minulosti nebyl Ecclestone žádným velkým fanouškem Sebastiana Vettela. Ten se mu jevil jako moc 'hodný a poslušný'. Nebyl takovým 'zlým mužem', jakým je Hamilton a jaký je pro novináře ideálním objektem zájmu. 85 letý Ecclestone teď řekl, že by v F1 radši viděl víc takových typů lidí jako je Hamilton. Důvod je prostý, podobní lidé se lépe prodávají, starají se o větší mediální zájem a to je dobré pro byznys.
Naproti tomu takový Vettel se o moc chytlavých titulků za rok nepostará. "Správně. Lewis to dělá pro Formuli 1 správně. Vytváří velký zájem," říká Bernie Ecclestone v rozhovoru pro německý Motorsport-Magazin.com. Ačkoliv i Vettel se zasloužil o symaptie Brita: "Sebastian není špatný. Je jako já - o něco více privátní. Nekritizuji ho. Říkám jen, že to pro Formuli 1 není tak dobré, jako Lewis Hamilton."
Ecclestoneovi se především nelíbily roky před příchodem Vettela k Ferrari. Vettel se moc neobjevoval na veřejnosti a místo toho zůstával doma a dohlížel na svoje dvě sestry. U Ferrari je jeho image trochu změnila. "Absolutně. Na 100 %. Na 100 %! Je teď trochu otevřenější, než byl předtím. Cítí se volnější," pokračuje Ecclestone.
Ani samotný Bernie neví, proč Scuderia Vettelovi tak sedí. "Je to komické, protože u Red Bullu měl přece veškeré svobody. Mohl si dělat, co chtěl. Tito mladíci skákají z balonů a tak dále." Vypadá to ale, jakoby Vettel v Maranellu našel svůj domov. "Vypadá to, jako by byl teď u Ferrari mnohem více ve své kůži. Věci a lidé se změnily a také věci ve světě se změnily. Pro něj byla změna dobrá, změnu už potřeboval. Visel tam až moc dlouho [u Red Bullu]."
Také u Ferrari profitují z Vettela a to především Kimi Räikkönen. Fin často zdůrazňuje, jak harmonicky spolu vycházejí. "Máme spolu velmi otevřenou pracovní bázi a vztah," řekl v minulosti několikrát Kimi Räikkönen. Vztah se u Ferrrari nezlepšil ale jen mezi piloty, ale také mezi ostatními členy týmu. "Není tu žádná politika jako v minulosti," řekl Fin pro Motorsport-Magazin.com. "Tým jednoduše pracuje lépe jako tým. To vám potvrdí každý, když se ho na to zeptáte. To je jeden z velkých důvodů, proč jsou lepší i výsledky."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.