Šéf Italského automobilového klubu, Sticchi Damiani, vyřkl částku, kterou musel Ázerbájdžán zaplatit za možnost požádat na svém území závod Formule 1.
Formule 1 se letos může zase po nějaké době těšit na GP Evropy, ta se ale nepojede v Itáliii nebo Německu jako v minulosti. Závodní týmy se podívají premiérově do Ázerbájdžánu. V této zemi, jejíž podstatnou část HDP tvoří příjmy z ropy, se pojede v hlavním městě, Baku.
Damiani řekl pro Autoweek, že Ázerbájdžán musel za možnost pořádat závod Formule 1 Berniemu Ecclestoneovi zaplatit 150 milionů USD (1,7 miliardy CZK). Tato suma má krýt závody v letech 2016 až 2018. V kontraktu má také stát, že v Ázerbájdžánu by se mělo jet minimálně devětkrát.
Damiani pak ještě dodal, že Italové platí za možnost pořádat Grand Prix Itálie každoročně Ecclestoneovi 28 milionů USD (700 milionů CZK), ale jejich představa a ochota platit za závod leží někde kolem 20 milionů USD (500 milionů CZK).
Na tomto tvrzení je také hezky vidět, že Bernie, který se byl o uplynulém víkendu společně s Nikim Laudou a Gerhardem Bergerem podívat v rakouském Kitzbühelu na závodu SP mužů v alpském lyžování, umí využít rozdílné ochoty platit a elasticity poptávky v různých zemích. Ekonomicky řečeno, Brit šikovně maximalizuje svůj přebytek spotřebitele na úkor celkové ztráty mrtvé váhy.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.