Šéf Italského automobilového klubu, Sticchi Damiani, vyřkl částku, kterou musel Ázerbájdžán zaplatit za možnost požádat na svém území závod Formule 1.
Formule 1 se letos může zase po nějaké době těšit na GP Evropy, ta se ale nepojede v Itáliii nebo Německu jako v minulosti. Závodní týmy se podívají premiérově do Ázerbájdžánu. V této zemi, jejíž podstatnou část HDP tvoří příjmy z ropy, se pojede v hlavním městě, Baku.
Damiani řekl pro Autoweek, že Ázerbájdžán musel za možnost pořádat závod Formule 1 Berniemu Ecclestoneovi zaplatit 150 milionů USD (1,7 miliardy CZK). Tato suma má krýt závody v letech 2016 až 2018. V kontraktu má také stát, že v Ázerbájdžánu by se mělo jet minimálně devětkrát.
Damiani pak ještě dodal, že Italové platí za možnost pořádat Grand Prix Itálie každoročně Ecclestoneovi 28 milionů USD (700 milionů CZK), ale jejich představa a ochota platit za závod leží někde kolem 20 milionů USD (500 milionů CZK).
Na tomto tvrzení je také hezky vidět, že Bernie, který se byl o uplynulém víkendu společně s Nikim Laudou a Gerhardem Bergerem podívat v rakouském Kitzbühelu na závodu SP mužů v alpském lyžování, umí využít rozdílné ochoty platit a elasticity poptávky v různých zemích. Ekonomicky řečeno, Brit šikovně maximalizuje svůj přebytek spotřebitele na úkor celkové ztráty mrtvé váhy.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.