Šéf Italského automobilového klubu, Sticchi Damiani, vyřkl částku, kterou musel Ázerbájdžán zaplatit za možnost požádat na svém území závod Formule 1.
Formule 1 se letos může zase po nějaké době těšit na GP Evropy, ta se ale nepojede v Itáliii nebo Německu jako v minulosti. Závodní týmy se podívají premiérově do Ázerbájdžánu. V této zemi, jejíž podstatnou část HDP tvoří příjmy z ropy, se pojede v hlavním městě, Baku.
Damiani řekl pro Autoweek, že Ázerbájdžán musel za možnost pořádat závod Formule 1 Berniemu Ecclestoneovi zaplatit 150 milionů USD (1,7 miliardy CZK). Tato suma má krýt závody v letech 2016 až 2018. V kontraktu má také stát, že v Ázerbájdžánu by se mělo jet minimálně devětkrát.
Damiani pak ještě dodal, že Italové platí za možnost pořádat Grand Prix Itálie každoročně Ecclestoneovi 28 milionů USD (700 milionů CZK), ale jejich představa a ochota platit za závod leží někde kolem 20 milionů USD (500 milionů CZK).
Na tomto tvrzení je také hezky vidět, že Bernie, který se byl o uplynulém víkendu společně s Nikim Laudou a Gerhardem Bergerem podívat v rakouském Kitzbühelu na závodu SP mužů v alpském lyžování, umí využít rozdílné ochoty platit a elasticity poptávky v různých zemích. Ekonomicky řečeno, Brit šikovně maximalizuje svůj přebytek spotřebitele na úkor celkové ztráty mrtvé váhy.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.