PAUL RICARD - 2. DEN; V úterý týmy Formule 1 druhý den testovaly mokré pneumatiky Pirelli. Kdo se objevil na dráze a jak test probíhal?
Testování pokračuje na uměle zavlažovaném okruhu, který v Paul Ricard skrápí denně 3 miliony litrů recyklované dešťové vody. Jezdí se na 3,53 km dlouhé verzi francouzské tratě.
U Ferrari se poprvé po roční přestávce objevil bývalý inženýr Mercedesu Jock Clear. Kimiho Räikkönena dnes za volantem rudého vozu vystřídal Sebastian Vettel, u Red Bullu přebral po Danielovi Ricciardovi otěže Daniil Kvjat, pouze u McLarenu i druhý den pokračuje mladík Stoffel Vandoorne, kterého včera i dnes zlobila pohonná jednotka Honda (na svém kontě podle něj ale už měla značný počet kilometrů) - po dopoledním prostoji ale dále pokračuje.
Pirelli týmům určuje program, za cíl mají zvládnout 10 jízd po 10 kolech. Nemohou testovat nové díly a vozy musí provozovat v loňských konfiguracích. Jde o tzv. slepý test prototypů, protože pneumatiky nenesou žádné barevné značeí na bočnicích a stáje ani jejich jezdci neví, jaké pneumatiky zrovna používají.
Nejrychlejší čas dne si připsal Vettel, necelé dvě desetiny ztrácel Kvjat a Vandoorneovi chyběla už přes sekundu. Nejvíce kol si připsal pilot Ferrari (134), Vandoorne jich i přes ranní potíže zvládl 127. Kvjat kvůli blíže nespecifikovanému problému skončil předčasně po 113 kolech.
Celkem bylo ujeto 659 kol (2326 km), teploty se přitom pohybovaly kolem 11 °C. "I když nešlo o ideální reprezentativní podmínky, nasbírali jsme širokou škálu dat, která budou dále analyzována v centrále Pirelli v Miláně," uvádí ve zprávě výrobce pneumatik. Tam teď bude vývojový program pokračovat, když budou inženýři srovnávat telemetrii týmů s vlastními daty, aby získali plný obrázek o výkonnosti všech prototypů. Další testování - tentokrát už konečně s novými monoposty - začne v Barceloně 22. února.
Fotografie z testů v Paul Ricard najdete zde.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.