PAUL RICARD - 2. DEN; V úterý týmy Formule 1 druhý den testovaly mokré pneumatiky Pirelli. Kdo se objevil na dráze a jak test probíhal?
Testování pokračuje na uměle zavlažovaném okruhu, který v Paul Ricard skrápí denně 3 miliony litrů recyklované dešťové vody. Jezdí se na 3,53 km dlouhé verzi francouzské tratě.
U Ferrari se poprvé po roční přestávce objevil bývalý inženýr Mercedesu Jock Clear. Kimiho Räikkönena dnes za volantem rudého vozu vystřídal Sebastian Vettel, u Red Bullu přebral po Danielovi Ricciardovi otěže Daniil Kvjat, pouze u McLarenu i druhý den pokračuje mladík Stoffel Vandoorne, kterého včera i dnes zlobila pohonná jednotka Honda (na svém kontě podle něj ale už měla značný počet kilometrů) - po dopoledním prostoji ale dále pokračuje.
Pirelli týmům určuje program, za cíl mají zvládnout 10 jízd po 10 kolech. Nemohou testovat nové díly a vozy musí provozovat v loňských konfiguracích. Jde o tzv. slepý test prototypů, protože pneumatiky nenesou žádné barevné značeí na bočnicích a stáje ani jejich jezdci neví, jaké pneumatiky zrovna používají.
Nejrychlejší čas dne si připsal Vettel, necelé dvě desetiny ztrácel Kvjat a Vandoorneovi chyběla už přes sekundu. Nejvíce kol si připsal pilot Ferrari (134), Vandoorne jich i přes ranní potíže zvládl 127. Kvjat kvůli blíže nespecifikovanému problému skončil předčasně po 113 kolech.
Celkem bylo ujeto 659 kol (2326 km), teploty se přitom pohybovaly kolem 11 °C. "I když nešlo o ideální reprezentativní podmínky, nasbírali jsme širokou škálu dat, která budou dále analyzována v centrále Pirelli v Miláně," uvádí ve zprávě výrobce pneumatik. Tam teď bude vývojový program pokračovat, když budou inženýři srovnávat telemetrii týmů s vlastními daty, aby získali plný obrázek o výkonnosti všech prototypů. Další testování - tentokrát už konečně s novými monoposty - začne v Barceloně 22. února.
Fotografie z testů v Paul Ricard najdete zde.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.