PAUL RICARD - 2. DEN; V úterý týmy Formule 1 druhý den testovaly mokré pneumatiky Pirelli. Kdo se objevil na dráze a jak test probíhal?
Testování pokračuje na uměle zavlažovaném okruhu, který v Paul Ricard skrápí denně 3 miliony litrů recyklované dešťové vody. Jezdí se na 3,53 km dlouhé verzi francouzské tratě.
U Ferrari se poprvé po roční přestávce objevil bývalý inženýr Mercedesu Jock Clear. Kimiho Räikkönena dnes za volantem rudého vozu vystřídal Sebastian Vettel, u Red Bullu přebral po Danielovi Ricciardovi otěže Daniil Kvjat, pouze u McLarenu i druhý den pokračuje mladík Stoffel Vandoorne, kterého včera i dnes zlobila pohonná jednotka Honda (na svém kontě podle něj ale už měla značný počet kilometrů) - po dopoledním prostoji ale dále pokračuje.
Pirelli týmům určuje program, za cíl mají zvládnout 10 jízd po 10 kolech. Nemohou testovat nové díly a vozy musí provozovat v loňských konfiguracích. Jde o tzv. slepý test prototypů, protože pneumatiky nenesou žádné barevné značeí na bočnicích a stáje ani jejich jezdci neví, jaké pneumatiky zrovna používají.
Nejrychlejší čas dne si připsal Vettel, necelé dvě desetiny ztrácel Kvjat a Vandoorneovi chyběla už přes sekundu. Nejvíce kol si připsal pilot Ferrari (134), Vandoorne jich i přes ranní potíže zvládl 127. Kvjat kvůli blíže nespecifikovanému problému skončil předčasně po 113 kolech.
Celkem bylo ujeto 659 kol (2326 km), teploty se přitom pohybovaly kolem 11 °C. "I když nešlo o ideální reprezentativní podmínky, nasbírali jsme širokou škálu dat, která budou dále analyzována v centrále Pirelli v Miláně," uvádí ve zprávě výrobce pneumatik. Tam teď bude vývojový program pokračovat, když budou inženýři srovnávat telemetrii týmů s vlastními daty, aby získali plný obrázek o výkonnosti všech prototypů. Další testování - tentokrát už konečně s novými monoposty - začne v Barceloně 22. února.
Fotografie z testů v Paul Ricard najdete zde.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.