Dle informací španělských a italských medií měla Honda přes zimu najít chybějící výkon svého agregátu, který tolik komplikoval loňskou sezonu McLarenu.
Žádné vánoční svátky a směny po 24 hodin každý den - tak to vypadalo na přelomu loňského a letošního roku v ústředí Hondy v japonské Sakuře. Letos přes zimu nenechali žádnou část svého týmu bez detailního prozkoumání. Cíl je jednoduchý - vyhnout se další sezoně, která by se podobala té z roku 2015. Dle španělského sportovního deníku, 'AS', se ale již dostavily první výsledky těchto nákladů.
Japonské pohonné agregáty by měly disponovat výkonem vyšším až o 164 kW (223 koní)! V Sakuře navíc měli také vyřešit problémy jejich ERS. "Byl jsem v Japonsku na návštěvě," řekl Fernando Alonso pro 'AS' ještě před Vánoci, které jeho tým ale také neslavil, v rámci rozhovoru, který vznikal v hotelu Fairmont Bab Al Bahr v Abú Zabí. "Všichni ti výkonní spolupracovníci Hondy tam byli. To je dobré, protože jsme měli problém, který jsme museli vyřešit, i když to bylo trošku dramatické."
Hlavním řešením Hondy má být přesunutí chladiče energie z rekuperačního systému v rámci pohonné jednotky. V Japonsku prý také zvětšili turbo na úkor ostatních částí pohonné jednotky, které mají minimální dopad. Simulace měly již ukázat, že ERS je teď schopno poskytovat o 120 kW (163 koní) vyšší výkon. Navíc přidejme určité zvýšení výkonnosti spalovacího japonského agregátu, kterému mělo na Mercedes dle nejrůznějších odhadů scházet asi 51 kW (70 koní).
Italské noviny tedy odhadují, že by McLaren-Honda mohl přes zimu posílit až o nějakých 164 kW (223 koní). Pro oba partnery by se jistě jednalo o dodatečný vánoční dárek. Jestli tomu tak opravdu bude, to začneme rozlušťovat už 22. února na prvních předsezonních testech v Barceloně. Jen dodejme, že na aerodynamiku nového monopostu McLarenu dohlížel uznávaný Peter Prodromou, jehož hlavním cílem bylo nalezení vyšší úrovně přítlaku bez zvýšení odporu. Avšak ani ostatní výrobci přes zimu nespí.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.