Dle informací španělských a italských medií měla Honda přes zimu najít chybějící výkon svého agregátu, který tolik komplikoval loňskou sezonu McLarenu.
Žádné vánoční svátky a směny po 24 hodin každý den - tak to vypadalo na přelomu loňského a letošního roku v ústředí Hondy v japonské Sakuře. Letos přes zimu nenechali žádnou část svého týmu bez detailního prozkoumání. Cíl je jednoduchý - vyhnout se další sezoně, která by se podobala té z roku 2015. Dle španělského sportovního deníku, 'AS', se ale již dostavily první výsledky těchto nákladů.
Japonské pohonné agregáty by měly disponovat výkonem vyšším až o 164 kW (223 koní)! V Sakuře navíc měli také vyřešit problémy jejich ERS. "Byl jsem v Japonsku na návštěvě," řekl Fernando Alonso pro 'AS' ještě před Vánoci, které jeho tým ale také neslavil, v rámci rozhovoru, který vznikal v hotelu Fairmont Bab Al Bahr v Abú Zabí. "Všichni ti výkonní spolupracovníci Hondy tam byli. To je dobré, protože jsme měli problém, který jsme museli vyřešit, i když to bylo trošku dramatické."
Hlavním řešením Hondy má být přesunutí chladiče energie z rekuperačního systému v rámci pohonné jednotky. V Japonsku prý také zvětšili turbo na úkor ostatních částí pohonné jednotky, které mají minimální dopad. Simulace měly již ukázat, že ERS je teď schopno poskytovat o 120 kW (163 koní) vyšší výkon. Navíc přidejme určité zvýšení výkonnosti spalovacího japonského agregátu, kterému mělo na Mercedes dle nejrůznějších odhadů scházet asi 51 kW (70 koní).
Italské noviny tedy odhadují, že by McLaren-Honda mohl přes zimu posílit až o nějakých 164 kW (223 koní). Pro oba partnery by se jistě jednalo o dodatečný vánoční dárek. Jestli tomu tak opravdu bude, to začneme rozlušťovat už 22. února na prvních předsezonních testech v Barceloně. Jen dodejme, že na aerodynamiku nového monopostu McLarenu dohlížel uznávaný Peter Prodromou, jehož hlavním cílem bylo nalezení vyšší úrovně přítlaku bez zvýšení odporu. Avšak ani ostatní výrobci přes zimu nespí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.