Dle informací španělských a italských medií měla Honda přes zimu najít chybějící výkon svého agregátu, který tolik komplikoval loňskou sezonu McLarenu.
Žádné vánoční svátky a směny po 24 hodin každý den - tak to vypadalo na přelomu loňského a letošního roku v ústředí Hondy v japonské Sakuře. Letos přes zimu nenechali žádnou část svého týmu bez detailního prozkoumání. Cíl je jednoduchý - vyhnout se další sezoně, která by se podobala té z roku 2015. Dle španělského sportovního deníku, 'AS', se ale již dostavily první výsledky těchto nákladů.
Japonské pohonné agregáty by měly disponovat výkonem vyšším až o 164 kW (223 koní)! V Sakuře navíc měli také vyřešit problémy jejich ERS. "Byl jsem v Japonsku na návštěvě," řekl Fernando Alonso pro 'AS' ještě před Vánoci, které jeho tým ale také neslavil, v rámci rozhovoru, který vznikal v hotelu Fairmont Bab Al Bahr v Abú Zabí. "Všichni ti výkonní spolupracovníci Hondy tam byli. To je dobré, protože jsme měli problém, který jsme museli vyřešit, i když to bylo trošku dramatické."
Hlavním řešením Hondy má být přesunutí chladiče energie z rekuperačního systému v rámci pohonné jednotky. V Japonsku prý také zvětšili turbo na úkor ostatních částí pohonné jednotky, které mají minimální dopad. Simulace měly již ukázat, že ERS je teď schopno poskytovat o 120 kW (163 koní) vyšší výkon. Navíc přidejme určité zvýšení výkonnosti spalovacího japonského agregátu, kterému mělo na Mercedes dle nejrůznějších odhadů scházet asi 51 kW (70 koní).
Italské noviny tedy odhadují, že by McLaren-Honda mohl přes zimu posílit až o nějakých 164 kW (223 koní). Pro oba partnery by se jistě jednalo o dodatečný vánoční dárek. Jestli tomu tak opravdu bude, to začneme rozlušťovat už 22. února na prvních předsezonních testech v Barceloně. Jen dodejme, že na aerodynamiku nového monopostu McLarenu dohlížel uznávaný Peter Prodromou, jehož hlavním cílem bylo nalezení vyšší úrovně přítlaku bez zvýšení odporu. Avšak ani ostatní výrobci přes zimu nespí.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.