Rozhodnutí Renaultu obnovit své motorové partnerství s Red Bullem je podle ředitele Cyrila Abiteboula důkazem nového přístupu ze strany francouzského výrobce.
Red Bull chtěl loni po otevřené kritice zrušit smlouvu s Renaultem na dodávku motorů a dohodnout se s Mercedesem či s Ferrari a nakonec i s Hondou. Protože ale nikde neuspěl, byl nucen vrátit se k jednacímu stolu s Renaultem a dohodnout se na nové smlouvě, po jejímž uzavření bude francouzské pohonné jednotky přejmenovávat na TAG Heuer.
Abiteboul, který byl často terčem kritiky čelních představitelů Red Bullu, nyní uvádí, že rozhodnutí po tom všem opět jednat s rakouským týmem je dokladem nového myšlení automobilky: "Myslím si, že jednou ze silných stránek správní rady Renaultu je extrémní pragmatičnost a na prvním místě schopnost důvěřovat v projektový tým, a za druhé zaměřovat se spíše na budoucnost než na minulost."
Šéfové Renault proto nakonec s novou smlouvou souhlasili. "Myslím, že je přesvědčilo to, co jsme navrhli v rámci prodloužení spolupráce s Red Bullem, ale s určitým počtem zcela odlišných podmínek. A na jejich základě šlo jasně o dobrou věc."
"Renault musí mnohem více využívat příležitostí, než tomu bylo doposud, má li v tomto odvětví uspět. Podle mě šlo tedy o první test, kterým Renault prošel velmi dobře - o test schopnosti myslet dopředu v tom, co je zapotřebí k extrémní úspěšnosti, spíše než se usadit v určité pozici kvůli tomu, co se stalo v minulosti," pokračuje Abiteboul pro motorsport.com.
I když Red Bull svaloval větší část vin za svou nekonkurenceschopnost na Renault, francouzský výrobce tvrdí, že nemůže být obviňován ze všech chyb: "Myslím, že jsme ztratili trochu času a našich zdrojů v udržování tohoto partnerství s Red Bullem na všech úrovních. Red Bull je očividně velmi dobře udržovanou organizací, protože je špičková, a zajímá je pouze okamžitý úspěch."
"Má hodně dobrých stránek, a pro takovou organizací, jako je Renault, je přínosné, že je mnohem analytičtější a přemýšlející z dlouhodobého hlediska. Mysleli jsme si, že Red Bull by pro nás mohl být dobrý, ale ve skutečnosti to bylo trochu špatné a negativní vzhledem k tomu, co jsme dostali na trať. Bylo to jasně viditelné s problémy, které jsme měli na dráze v Melbourne a na počátku sezóny. Proto musíme být pragmatičtější.
Opět jsme se snažili zkrátit si to v určitých hlediscích a nebyli jsme vůbec úspěšní. To bylo do určité míry negativní, ale také bych řekl, že to bylo na hraně, protože nám opravdu scházely dobré věci, které jsme měli nachystané v oblasti konceptu a rozpočtů, jež jsme mohli prosadit. Byli jsme zodpovědnější než Red Bull vzhledem k celkovému zklamání z výkonnosti motoru," dodává Abiteboul.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.