Rozhodnutí Renaultu obnovit své motorové partnerství s Red Bullem je podle ředitele Cyrila Abiteboula důkazem nového přístupu ze strany francouzského výrobce.
Red Bull chtěl loni po otevřené kritice zrušit smlouvu s Renaultem na dodávku motorů a dohodnout se s Mercedesem či s Ferrari a nakonec i s Hondou. Protože ale nikde neuspěl, byl nucen vrátit se k jednacímu stolu s Renaultem a dohodnout se na nové smlouvě, po jejímž uzavření bude francouzské pohonné jednotky přejmenovávat na TAG Heuer.
Abiteboul, který byl často terčem kritiky čelních představitelů Red Bullu, nyní uvádí, že rozhodnutí po tom všem opět jednat s rakouským týmem je dokladem nového myšlení automobilky: "Myslím si, že jednou ze silných stránek správní rady Renaultu je extrémní pragmatičnost a na prvním místě schopnost důvěřovat v projektový tým, a za druhé zaměřovat se spíše na budoucnost než na minulost."
Šéfové Renault proto nakonec s novou smlouvou souhlasili. "Myslím, že je přesvědčilo to, co jsme navrhli v rámci prodloužení spolupráce s Red Bullem, ale s určitým počtem zcela odlišných podmínek. A na jejich základě šlo jasně o dobrou věc."
"Renault musí mnohem více využívat příležitostí, než tomu bylo doposud, má li v tomto odvětví uspět. Podle mě šlo tedy o první test, kterým Renault prošel velmi dobře - o test schopnosti myslet dopředu v tom, co je zapotřebí k extrémní úspěšnosti, spíše než se usadit v určité pozici kvůli tomu, co se stalo v minulosti," pokračuje Abiteboul pro motorsport.com.
I když Red Bull svaloval větší část vin za svou nekonkurenceschopnost na Renault, francouzský výrobce tvrdí, že nemůže být obviňován ze všech chyb: "Myslím, že jsme ztratili trochu času a našich zdrojů v udržování tohoto partnerství s Red Bullem na všech úrovních. Red Bull je očividně velmi dobře udržovanou organizací, protože je špičková, a zajímá je pouze okamžitý úspěch."
"Má hodně dobrých stránek, a pro takovou organizací, jako je Renault, je přínosné, že je mnohem analytičtější a přemýšlející z dlouhodobého hlediska. Mysleli jsme si, že Red Bull by pro nás mohl být dobrý, ale ve skutečnosti to bylo trochu špatné a negativní vzhledem k tomu, co jsme dostali na trať. Bylo to jasně viditelné s problémy, které jsme měli na dráze v Melbourne a na počátku sezóny. Proto musíme být pragmatičtější.
Opět jsme se snažili zkrátit si to v určitých hlediscích a nebyli jsme vůbec úspěšní. To bylo do určité míry negativní, ale také bych řekl, že to bylo na hraně, protože nám opravdu scházely dobré věci, které jsme měli nachystané v oblasti konceptu a rozpočtů, jež jsme mohli prosadit. Byli jsme zodpovědnější než Red Bull vzhledem k celkovému zklamání z výkonnosti motoru," dodává Abiteboul.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.