Rozhodnutí Renaultu obnovit své motorové partnerství s Red Bullem je podle ředitele Cyrila Abiteboula důkazem nového přístupu ze strany francouzského výrobce.
Red Bull chtěl loni po otevřené kritice zrušit smlouvu s Renaultem na dodávku motorů a dohodnout se s Mercedesem či s Ferrari a nakonec i s Hondou. Protože ale nikde neuspěl, byl nucen vrátit se k jednacímu stolu s Renaultem a dohodnout se na nové smlouvě, po jejímž uzavření bude francouzské pohonné jednotky přejmenovávat na TAG Heuer.
Abiteboul, který byl často terčem kritiky čelních představitelů Red Bullu, nyní uvádí, že rozhodnutí po tom všem opět jednat s rakouským týmem je dokladem nového myšlení automobilky: "Myslím si, že jednou ze silných stránek správní rady Renaultu je extrémní pragmatičnost a na prvním místě schopnost důvěřovat v projektový tým, a za druhé zaměřovat se spíše na budoucnost než na minulost."
Šéfové Renault proto nakonec s novou smlouvou souhlasili. "Myslím, že je přesvědčilo to, co jsme navrhli v rámci prodloužení spolupráce s Red Bullem, ale s určitým počtem zcela odlišných podmínek. A na jejich základě šlo jasně o dobrou věc."
"Renault musí mnohem více využívat příležitostí, než tomu bylo doposud, má li v tomto odvětví uspět. Podle mě šlo tedy o první test, kterým Renault prošel velmi dobře - o test schopnosti myslet dopředu v tom, co je zapotřebí k extrémní úspěšnosti, spíše než se usadit v určité pozici kvůli tomu, co se stalo v minulosti," pokračuje Abiteboul pro motorsport.com.
I když Red Bull svaloval větší část vin za svou nekonkurenceschopnost na Renault, francouzský výrobce tvrdí, že nemůže být obviňován ze všech chyb: "Myslím, že jsme ztratili trochu času a našich zdrojů v udržování tohoto partnerství s Red Bullem na všech úrovních. Red Bull je očividně velmi dobře udržovanou organizací, protože je špičková, a zajímá je pouze okamžitý úspěch."
"Má hodně dobrých stránek, a pro takovou organizací, jako je Renault, je přínosné, že je mnohem analytičtější a přemýšlející z dlouhodobého hlediska. Mysleli jsme si, že Red Bull by pro nás mohl být dobrý, ale ve skutečnosti to bylo trochu špatné a negativní vzhledem k tomu, co jsme dostali na trať. Bylo to jasně viditelné s problémy, které jsme měli na dráze v Melbourne a na počátku sezóny. Proto musíme být pragmatičtější.
Opět jsme se snažili zkrátit si to v určitých hlediscích a nebyli jsme vůbec úspěšní. To bylo do určité míry negativní, ale také bych řekl, že to bylo na hraně, protože nám opravdu scházely dobré věci, které jsme měli nachystané v oblasti konceptu a rozpočtů, jež jsme mohli prosadit. Byli jsme zodpovědnější než Red Bull vzhledem k celkovému zklamání z výkonnosti motoru," dodává Abiteboul.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.