Šampion série GP2, Stoffel Vandoorne, jenž by rád přestoupil do Formule 1, tvrdí, že u McLarnu nemá na sezónu 2017 žádné záruky.
Mladý Belgičan ovládl loňskou sezónu GP2, když si připsal 7 vítězství a šestnáctkrát vystoupal na pódium. I přesto se do F1 letos nedostal, proto bude závodit v japonské Super Formuli. Nadále bude plnit roli pilota McLarenu, kde ale budoucnost nemá jistou.
"Nic nebylo slíbeno, pracuji ale svým způsobem na F1 - rozhodně bych se do ní chtěl dostat. Už jsem v ní chtěl být letos, cítím se na ní být 100% připravený. Žel v této sezóně už nebyla žádná dostupná místa, takže musím pracovat na sezóně 2017," uvádí v dnešním telekonferenčním hovoru s novináři.
"[U McLarenu] cítím, že jsem na správném místě, věří mým schopnostem. Nejsou zde žádné záruky, pro mě by ale šlo o dobré místo pro závodění. U týmu jsem už pár let a společně jsme zažili hodně úspěchů. Snad na nich budeme v budoucnu stavět a podaří se mi tady získat závodní místo," věří Vandoorne.
Tento rok ale zamíří do Super Formule: "Stále na tom pracujeme, ale určitě se to vyvíjí tímto směrem. Jednání probíhají mezi McLarenem a Hondou, ale věřím, že brzy dojde k dohodě. S tím a s mou rolí rezervy McLarenu to bude pro mě rušný rok, navštívit všechny velké ceny, trávit spoustu času na simulátoru a v továrně s inženýry. Půjde o dobrou přípravu na rok 2017."
"Je důležité alespoň závodit, udržovat se závodně fit. To vám dává něco, na čem můžete během roku pracovat. Je to lepší než nedělat nic. Auta jsou rychlá, jedno jsem testoval v listopadu v Suzuce. Mají skvělou rychlost v zatáčkách. Ukázal jsem, že jsem schopen vyhrávat šampionáty, proto cítím, že mi McLaren opravdu věří a že mi tato sezóna poskytne tu nejlepší přípravu na rok 2017," vysvětluje Belgický pilot.
A doufá, že neskončí podobně jako jeho předchůdce - Kevin Magnussen, který u McLarenu skončil minulý rok: "Kevin je skvělý jezdec, rozhodně si zaslouží být v F1 - a stále v ní může skončit. Jsme ale v odlišných fázích naší kariéry. V F1 jsem nikdy nebyl, stále pracuji na tom, abych se do ní dostal, a snad se to brzy podaří."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.