Mohlo by Toro Rosso dostat nový motor Ferrari?

motor Ferrari
motor Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 22. ledna 2016 6:40
Sdílej:

Vedoucí představitelé Toro Rosso a Ferrari reagují na zprávy, podle kterých by dceřiná stáj Red Bullu mohla v průběhu sezóny přejít z rok starých pohonných jednotek Ferrari na aktuální specifikace, která má být hodně odlišná.

V italských médiích se objevila zpráva, že Toro Rosso dostane během sezóny 2016 novou specifikaci pohonné jednotky Ferrari, pokud nebudou hrozbou pro tovární tým Scuderie. Tím by došlo k dalšímu zvýšení konkurenceschopnosti této stáje, která sídlí nedaleko Maranella.

Podle původní dohody má používat jen loňské motory, která nebudou vyvíjeny, ale podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka jí i tak zajistí z počátku sezóny náskok kolem 0,5 - 0,6 sekundy na kolo, než Renault začne stahovat svou ztrátu. Zástupci Toro Rosso i Ferrari ale popírají, že by během sezóny mělo dojít k přechodu na nové motory.

"Pro nás to není vůbec žádnou spornou otázkou. Nemám ponětí, odkud to přichází," reaguje šéf Toro Rosso, Franz Tost, který je spokojený i s loňskými motory.

A mluvčí Ferrari Alberto Antonini dodává: "Já jsem tu historku dokonce ani nezaslechl. Rozhodně by to nebylo jednoduché přizpůsobit auto odlišné specifikaci motoru."

Velké změny pohonné jednotky Ferrari 059/5Letošní pohonná jednotka Ferrari (059/5) se bude od té loňské hodně lišit. Ve spalovací komoře má dojít k nárůstu tlaků až na 300 barů (z 220 až 240 barů loni), aby se zkrátila doba pro zapalování paliva. Motor tak má fungovat podobně jako diesel (nafta se vzněcuje automaticky) a tudíž efektivněji. Pokud se Ferrari podaří zapalovat palivo před samotnou jiskrou, mohlo by díky vysokému tlaku dojít k významnému zvýšení výkonu.

Tým má také konečně nasadit variabilní trumpety sání, které byly povoleny až loni, čehož Mercedes hned využil. Kvůli nim má dojít také k přesunu kompresoru a mezichladiče a zvětšení vzduchového a vodního chlazení - provozní teploty by mohly v motoru dosahovat až 1100 °C.

Novou karbonové palivové čerpadlo chystá také Magneti Marelli, jehož vstřikovací trysky by měly dosahovat tlaku až 500 barů. Ferrari si vše zkouší pod vedením šéfa motorů Mattia Binotta a specialisty Wolfa Zimmermana, který před dvěma roky přišel z Mercedesu, na testovacích stolicích u AVL v rakouském Grazu.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.