Vedoucí představitelé Toro Rosso a Ferrari reagují na zprávy, podle kterých by dceřiná stáj Red Bullu mohla v průběhu sezóny přejít z rok starých pohonných jednotek Ferrari na aktuální specifikace, která má být hodně odlišná.
V italských médiích se objevila zpráva, že Toro Rosso dostane během sezóny 2016 novou specifikaci pohonné jednotky Ferrari, pokud nebudou hrozbou pro tovární tým Scuderie. Tím by došlo k dalšímu zvýšení konkurenceschopnosti této stáje, která sídlí nedaleko Maranella.
Podle původní dohody má používat jen loňské motory, která nebudou vyvíjeny, ale podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka jí i tak zajistí z počátku sezóny náskok kolem 0,5 - 0,6 sekundy na kolo, než Renault začne stahovat svou ztrátu. Zástupci Toro Rosso i Ferrari ale popírají, že by během sezóny mělo dojít k přechodu na nové motory.
"Pro nás to není vůbec žádnou spornou otázkou. Nemám ponětí, odkud to přichází," reaguje šéf Toro Rosso, Franz Tost, který je spokojený i s loňskými motory.
A mluvčí Ferrari Alberto Antonini dodává: "Já jsem tu historku dokonce ani nezaslechl. Rozhodně by to nebylo jednoduché přizpůsobit auto odlišné specifikaci motoru."
Velké změny pohonné jednotky Ferrari 059/5Letošní pohonná jednotka Ferrari (059/5) se bude od té loňské hodně lišit. Ve spalovací komoře má dojít k nárůstu tlaků až na 300 barů (z 220 až 240 barů loni), aby se zkrátila doba pro zapalování paliva. Motor tak má fungovat podobně jako diesel (nafta se vzněcuje automaticky) a tudíž efektivněji. Pokud se Ferrari podaří zapalovat palivo před samotnou jiskrou, mohlo by díky vysokému tlaku dojít k významnému zvýšení výkonu.
Tým má také konečně nasadit variabilní trumpety sání, které byly povoleny až loni, čehož Mercedes hned využil. Kvůli nim má dojít také k přesunu kompresoru a mezichladiče a zvětšení vzduchového a vodního chlazení - provozní teploty by mohly v motoru dosahovat až 1100 °C.
Novou karbonové palivové čerpadlo chystá také Magneti Marelli, jehož vstřikovací trysky by měly dosahovat tlaku až 500 barů. Ferrari si vše zkouší pod vedením šéfa motorů Mattia Binotta a specialisty Wolfa Zimmermana, který před dvěma roky přišel z Mercedesu, na testovacích stolicích u AVL v rakouském Grazu.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.