Mercedes přemýšlí o zavedení systému druhé směny pro cestování svého personálu k rekordnímu počtu 21 velkých cen.
"Více závodů má své výhody a nevýhody. Z pohledu držitele komerčních práv chápu, že více závodů přináší větší příjem, poskytují větší pokrytí, větší sledovanost, takže je to plus," začíná sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff, ale "z pohledu exkluzivní podívané jde zřejmě o mínus."
"Z pohledu týmu to musíme přijmout, protože Bernie sestavuje kalendář a příjmy týmů v posledních letech stouply - a tohle je určitě ta nejdůležitější věc. Jen musíme být opatrní s organizací, protože u 19 závodů jsme se dostali na duševní a fyzické limity týmu," upozorňuje Wolff.
"Proto zkoumáme různé koncepty, jak přežít 21 závodů, protože si nejsem jistý, že se současnou strukturou jich můžeme 21 zvládnout. Zkoumáme tedy, jak optimalizovat cestování, únavu plynoucí z časového posunu, odpočinek, možná nasazení druhé směny pro kluky, kteří velmi tvrdě pracují. To vše bereme v úvahu," odhaluje sportovní ředitel Mercedesu.
Systém druhé směny by ale nefungoval pro ty členy týmu, kteří nesmí chybět na žádné velké ceně: "Existuje spousta lidí, které opravdu nemůžete vyměnit, protože jsou těmi nejlepšími. Obzvlášť ke konci roku to je náročné s těmi vzdálenými závody, stává se to opravdu náročnou záležitostí. Jen chci chránit tým, jednotlivce. A my musíme vědět, co musíme udělat, aby to bylo co nejefektivnější, ale také zvládatelné."
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.