Mercedes přemýšlí o zavedení systému druhé směny pro cestování svého personálu k rekordnímu počtu 21 velkých cen.
"Více závodů má své výhody a nevýhody. Z pohledu držitele komerčních práv chápu, že více závodů přináší větší příjem, poskytují větší pokrytí, větší sledovanost, takže je to plus," začíná sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff, ale "z pohledu exkluzivní podívané jde zřejmě o mínus."
"Z pohledu týmu to musíme přijmout, protože Bernie sestavuje kalendář a příjmy týmů v posledních letech stouply - a tohle je určitě ta nejdůležitější věc. Jen musíme být opatrní s organizací, protože u 19 závodů jsme se dostali na duševní a fyzické limity týmu," upozorňuje Wolff.
"Proto zkoumáme různé koncepty, jak přežít 21 závodů, protože si nejsem jistý, že se současnou strukturou jich můžeme 21 zvládnout. Zkoumáme tedy, jak optimalizovat cestování, únavu plynoucí z časového posunu, odpočinek, možná nasazení druhé směny pro kluky, kteří velmi tvrdě pracují. To vše bereme v úvahu," odhaluje sportovní ředitel Mercedesu.
Systém druhé směny by ale nefungoval pro ty členy týmu, kteří nesmí chybět na žádné velké ceně: "Existuje spousta lidí, které opravdu nemůžete vyměnit, protože jsou těmi nejlepšími. Obzvlášť ke konci roku to je náročné s těmi vzdálenými závody, stává se to opravdu náročnou záležitostí. Jen chci chránit tým, jednotlivce. A my musíme vědět, co musíme udělat, aby to bylo co nejefektivnější, ale také zvládatelné."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.