Německý pilot, který zatím v F1 absolvoval 128 Grand Prix, se po necelém roce loučí s týmem Williams. Třiatřicetiletý rodák z Gräfelfingu jel poslední Grand Prix v Abú Zabí na konci roku 2014.
Adrian Sutil má za sebou poměrně rušné dny. Asi nejvíc zaujal veřejnost jeho spor s týmem Sauber, kde se hraje o 3,5 milionů eur. Nyní se k tomu přidává další zásadní krok, který s největší pravděpodobností odstřihne Sutila od dění ve Formuli 1 (o soudní při čtěte zde).
Angažován do týmu Williams byl Sutil před Grand Prix Malajsie 2015. Všeobecně se mělo za to, že šéf týmu chtěl mít v záloze zkušeného pilota pro případ, že by se opakovala situace z Austrálie, kde Bottas kvůli problému se zády nemohl nastoupit do závodu. Sutil byl s ohledem na absolvovanou sezónu 2014 ideálním řešením, navíc pilotoval vůz s hybridním motorem v závodním režimu, proto dostal jako náhradník přednost před Susie Wolffovou.
Paradoxní přitom je, že Sutil v týmu "absolvoval" závody evropské části tím způsobem, že byl připraven zaskočit v případě nouze, ale do Williamsu FW37 nikdy neusedl, pokud nepočítáme zkoušky na simulátoru. On sám ostatně tvrdil, že působení v této stáji bere pouze jako dočasné, zatímco se rozhlížel po jiných možnostech.
Jaké budou další Adrianovy závodní plány není docela jisté. Hovoří se o seriálu WEC nebo šampionátu DTM, vyloučena není ani jeho účast v japonském mistrovství Super GT - v týmu TOM'S Toyota už jel během svého působení v F3 (2006, Japonsko). Proto se dá předpokládat, že Sutila letos ve Formuli 1 s velkou pravděpodobností neuvidíme.
Williams dosud neouvedl, zda bude angažovat na uvolněný post po Sutilovi nějakého jiného zkušeného jezdce jako případného náhradníka pro Grand Prix. Po odchodu Susie Wolffové se nejčastěji v souvislosti s tímto týmem objevovalo jméno britského pilota Alexe Lynnea, působícího doposud v GP2.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.