McLaren prozradil, že se jeho zaměstnanci museli vzdát části vánočních svátků, aby stihli připravit svůj nový monopost pro první předsezónní test v Barceloně. Díky velkému úsilí více než stovky pracovníků vše opět probíhá podle plánu.
Letošní auto MP4-31 představí 21. února, den před začátkem předsezónního testování. Kvůli pozdním přesunům termínů testů i prvního závodu to však nebylo jednoduché.
"Celý náš výrobní program na to nebyl připravený. Takže jsme věděli, že budeme muset řešit problém. Z pohledu naší konstrukční a inženýrské kapacity jde o poměrně přímočaré přeplánování - na práci je méně času, proto všichni musí pracovat o něco usilovněji," popisuje provozní ředitel Simon Roberts pro motorsport.com.
"Ale v plán výroby je ohrožen - je třeba projít všemi bezpečnostními testy FIA a být připraven na první test, který byl posunut dopředu. V takové situaci zkrátka nelze jen přeplánovat, musíte něco udělat odlišně," pokračuje Roberts.
Jediným řešením podle něj bylo pracovat během vánočních svátků: "Zjednodušeně jsme zpět do práce nasadili osm směn během období pěti dnů - fantastický výkon. Celkově se do toho zapojilo 110 lidí a my jsme se o vánoční pracovníky postarali s konkurenční nabídkou.
"Opravdu jsme měli dobrou odezvu a zdálo se, že si to lidé také užili. Bylo to trochu zvláštní, nemít celou dobu volno, ale v továrně vládl dobrý duch. Všichni věděli, proč to dělají, a opravdu se podařilo všechno vyřídit. Nejvíce potěšující bylo to, že jsme do nového roku nastoupili zpět podle plánu - a vypadalo to, jako bychom program postupně stáhli. Šlo o neuvěřitelný výkon," pochvaluje si provozní ředitel McLarenu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.