McLaren prozradil, že se jeho zaměstnanci museli vzdát části vánočních svátků, aby stihli připravit svůj nový monopost pro první předsezónní test v Barceloně. Díky velkému úsilí více než stovky pracovníků vše opět probíhá podle plánu.
Letošní auto MP4-31 představí 21. února, den před začátkem předsezónního testování. Kvůli pozdním přesunům termínů testů i prvního závodu to však nebylo jednoduché.
"Celý náš výrobní program na to nebyl připravený. Takže jsme věděli, že budeme muset řešit problém. Z pohledu naší konstrukční a inženýrské kapacity jde o poměrně přímočaré přeplánování - na práci je méně času, proto všichni musí pracovat o něco usilovněji," popisuje provozní ředitel Simon Roberts pro motorsport.com.
"Ale v plán výroby je ohrožen - je třeba projít všemi bezpečnostními testy FIA a být připraven na první test, který byl posunut dopředu. V takové situaci zkrátka nelze jen přeplánovat, musíte něco udělat odlišně," pokračuje Roberts.
Jediným řešením podle něj bylo pracovat během vánočních svátků: "Zjednodušeně jsme zpět do práce nasadili osm směn během období pěti dnů - fantastický výkon. Celkově se do toho zapojilo 110 lidí a my jsme se o vánoční pracovníky postarali s konkurenční nabídkou.
"Opravdu jsme měli dobrou odezvu a zdálo se, že si to lidé také užili. Bylo to trochu zvláštní, nemít celou dobu volno, ale v továrně vládl dobrý duch. Všichni věděli, proč to dělají, a opravdu se podařilo všechno vyřídit. Nejvíce potěšující bylo to, že jsme do nového roku nastoupili zpět podle plánu - a vypadalo to, jako bychom program postupně stáhli. Šlo o neuvěřitelný výkon," pochvaluje si provozní ředitel McLarenu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.