Přestože se u Red Bullu rozhodlo pozdě, s jakými pohonnými jednotkami budou v roce 2016 nastupovat, tak jsou v přípravách nového vozu RB12 podle svého manažera Jonathana Wheatleyho napřed.
Rakouský tým v závěru loňské sezóny připravoval tři verze vozu pro různé pohonné jednotky, když hledal jejího dodavatele. Nakonec zůstává u Renaultu, jehož produkty si bude přejmenovávat dle svého sponzora na TAG Heuer.
Stavba nového vozu jde Red Bullu velmi dobře a první předsezónní test by měli podle Wheatleyho "v pohodě" stihnout: "Je to výzva, ale myslím si, že pokud se s tím nějaký tým dokáže vyrovnat, pak jsme to my. Kluci odvádějí v továrně báječnou práci - úžasnou práci odvedli během vánoc. Všechno je v podstatě pod kontrolou. Víme, co a kdy budeme dostávat."
"Jsme velmi šťastní v tom, že jsme skončili u pohonné jednotky, kterou velmi dobře známe, z tohoto pohledu tedy bylo vnitřní uspořádání relativně jednoduché. Nedávno jsem si byl sednout s hlavním konstruktérem a věci jsou hodně napřed," pokračuje manažer Red Bullu.
Podle něj je pro tým povzbuzením také poslední vývoj u Renaultu, který posílil uznávaný odborník na motory - Mario Illien se svou společností Ilmor Engineering.
"Momentálně z Francie přicházejí velmi dobré zprávy. Nebude to mimořádné, ale dosáhli určitých zisků, což je velmi pozitivní. Takhle na tom podle mě momentálně jsme. Budeme na stejné úrovni, jako ostatní pohonné jednotky v roce 2016? Myslím, že to je zřejmě nepravděpodobné. Potřebujeme se ale jen dostat blíže," dodává Wheatley.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.