Felipe Massa věří, že Williams bude moci v sezóně 2016 vyhrát závod po zlepšení, které předvedli v posledních dvou letech.
Z titulu se Williams radoval naposledy v roce 1997, za posledních 11 roků vyhrál ale jen jeden závod. Během uplynulých dvou sezón ale došlo ke zlepšení a jeho piloti skončili 13krát na pódiu. A letos očekávají ještě větší úspěchy.
"To je to, na čem pracujeme. Jsme opravdu blízko. Loni jsme byli několikrát na pódiu, možná ještě vícekrát v roce 2014, a opravdu doufáme, že se můžeme vrátit k vítězstvím, k autu, které je skutečně natolik konkurenceschopné, aby mohlo bojovat o vítězství. Opravdu věřím, že to je možné," popisuje Massa, který loni prohrál o 15 bodů se svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem.
Přesto si myslí, že jezdil lépe než mladý Fin, který je občas spojován jako možná náhrada svého krajana Kimiho Räikkönena u Ferrari: "Možná hovořil o přestupu k Ferrari a v té době jsem byl lepší než on. Ale on ví, že ten nejlepší způsob, jak se dostat do týmu, jako je Ferrari, je být konkurenceschopný."
"Nemyslím si, že byl roztržitý. Hodně se soustředil na to, aby byl dobrý a konkurenceschopný. Společně jsme u týmu a na trati prožili opravdu dobrou sezónu a věřím, že můžeme zažít další takovou. Snad budu moci být před ním, protože vždy chceme být před svým týmovým kolegou," dodává Massa.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.