Technický ředitel Williamsu Pat Symonds v rámci debat ohledně toho, kudy se bude Formule 1 v budoucnu ubírat, navrhuje, aby plánované změny aerodynamiky byly o rok odloženy.
Symonds je jedním z hlavních architektů nového aerodynamického balíku, navíc dává dohromady znění nových pravidel, která musí být hotova do 1. března. Strategická skupina F1 a Komise F1 ale může souhlasit s tím, že dojde k odsunu, pokud budou s argumenty technického ředitele souhlasit.
"Ještě se uskuteční dvě schůzky ohledně technických pravidel. Jedna na konci tohoto měsíce, druhá v únoru před tím, než budou pravidla pro rok 2017 na počátku března ustanovena. Takže ano, dostáváme se k některým detailům spíše než k fundamentálním věcem," uvádí Symonds.
Auta měla být o 5 až 6 sekund rychlejší, jenže Pirelli přišlo s obavami, že bude muset přijít s konzervativnějšími a mnohem odolnějšími pneumatikami, které budou poskytovat mnohem méně přilnavosti, a zruší tak výhodu nových aerodynamických balíků.
"Jsou správná nebo špatná? Myslím, že o tom Strategická skupina teď nehovoří. Ta nám dala mandát týkající se toho, jaká by auta pro rok 2017 měla být, a my na tom pracujeme. Myslím si, že Strategická skupina jde dále, a zabývá se sportovními spíše než technickými hledisky.
Vyrobíme dobré auto? Nevím. Myslím si, že u nich máme stále na čem pracovat. Cítím, že se trochu spěchá a jsme trochu pod tlakem. Osobně to vnímám tak, že se snažíme posunout se příliš rychle bez ustanovení základních principů, ze kterých máme vycházet," pokračuje Symonds.
"Byl bych mnohem radši, kdyby se věci kvůli novým pravidlům přesunuly na rok 2018 spíše než na rok 2017, a my strávili rok opravdovým výzkumem toho, co je zapotřebí. Ale to je zřejmě výkřik do tmy," dodává technický ředitel Williamsu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.