Technický ředitel Williamsu Pat Symonds v rámci debat ohledně toho, kudy se bude Formule 1 v budoucnu ubírat, navrhuje, aby plánované změny aerodynamiky byly o rok odloženy.
Symonds je jedním z hlavních architektů nového aerodynamického balíku, navíc dává dohromady znění nových pravidel, která musí být hotova do 1. března. Strategická skupina F1 a Komise F1 ale může souhlasit s tím, že dojde k odsunu, pokud budou s argumenty technického ředitele souhlasit.
"Ještě se uskuteční dvě schůzky ohledně technických pravidel. Jedna na konci tohoto měsíce, druhá v únoru před tím, než budou pravidla pro rok 2017 na počátku března ustanovena. Takže ano, dostáváme se k některým detailům spíše než k fundamentálním věcem," uvádí Symonds.
Auta měla být o 5 až 6 sekund rychlejší, jenže Pirelli přišlo s obavami, že bude muset přijít s konzervativnějšími a mnohem odolnějšími pneumatikami, které budou poskytovat mnohem méně přilnavosti, a zruší tak výhodu nových aerodynamických balíků.
"Jsou správná nebo špatná? Myslím, že o tom Strategická skupina teď nehovoří. Ta nám dala mandát týkající se toho, jaká by auta pro rok 2017 měla být, a my na tom pracujeme. Myslím si, že Strategická skupina jde dále, a zabývá se sportovními spíše než technickými hledisky.
Vyrobíme dobré auto? Nevím. Myslím si, že u nich máme stále na čem pracovat. Cítím, že se trochu spěchá a jsme trochu pod tlakem. Osobně to vnímám tak, že se snažíme posunout se příliš rychle bez ustanovení základních principů, ze kterých máme vycházet," pokračuje Symonds.
"Byl bych mnohem radši, kdyby se věci kvůli novým pravidlům přesunuly na rok 2018 spíše než na rok 2017, a my strávili rok opravdovým výzkumem toho, co je zapotřebí. Ale to je zřejmě výkřik do tmy," dodává technický ředitel Williamsu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.