Technický ředitel Williamsu Pat Symonds v rámci debat ohledně toho, kudy se bude Formule 1 v budoucnu ubírat, navrhuje, aby plánované změny aerodynamiky byly o rok odloženy.
Symonds je jedním z hlavních architektů nového aerodynamického balíku, navíc dává dohromady znění nových pravidel, která musí být hotova do 1. března. Strategická skupina F1 a Komise F1 ale může souhlasit s tím, že dojde k odsunu, pokud budou s argumenty technického ředitele souhlasit.
"Ještě se uskuteční dvě schůzky ohledně technických pravidel. Jedna na konci tohoto měsíce, druhá v únoru před tím, než budou pravidla pro rok 2017 na počátku března ustanovena. Takže ano, dostáváme se k některým detailům spíše než k fundamentálním věcem," uvádí Symonds.
Auta měla být o 5 až 6 sekund rychlejší, jenže Pirelli přišlo s obavami, že bude muset přijít s konzervativnějšími a mnohem odolnějšími pneumatikami, které budou poskytovat mnohem méně přilnavosti, a zruší tak výhodu nových aerodynamických balíků.
"Jsou správná nebo špatná? Myslím, že o tom Strategická skupina teď nehovoří. Ta nám dala mandát týkající se toho, jaká by auta pro rok 2017 měla být, a my na tom pracujeme. Myslím si, že Strategická skupina jde dále, a zabývá se sportovními spíše než technickými hledisky.
Vyrobíme dobré auto? Nevím. Myslím si, že u nich máme stále na čem pracovat. Cítím, že se trochu spěchá a jsme trochu pod tlakem. Osobně to vnímám tak, že se snažíme posunout se příliš rychle bez ustanovení základních principů, ze kterých máme vycházet," pokračuje Symonds.
"Byl bych mnohem radši, kdyby se věci kvůli novým pravidlům přesunuly na rok 2018 spíše než na rok 2017, a my strávili rok opravdovým výzkumem toho, co je zapotřebí. Ale to je zřejmě výkřik do tmy," dodává technický ředitel Williamsu.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.