Zaměstnanci týmů Formule 1 by si neměli stěžovat na přílišnou zátěž: práce v královské disciplíně motorsportu je podle prezidenta FIA Jeana Todta privilegiem.
Pokud vše dopadne podle plánů, tak nás v letošní sezóně čeká od března do listopadu rekordních 21 závodů - do kalendáře se vrací Velká cena Německa a přibude Velká cena Evropy, jež se letos pojede nově v Ázerbájdžánu. Mnoho lidí z řad týmů si stěžují na to, že jich je příliš a domů se během roku téměř nedostanou.
Todt má pro ně jasný vzkaz: "Když děláte tyto práce, když vezmete v úvahu, že se to vše uskutečňuje po celém světě, pak byste si měli každé ráno po probuzení pomyslet na to, jak jste šťastní, že můžete absolvovat 20 nebo 21 závodů. Myslím si, že mají výsadu. Podle mě jde o špatnou námitku, stěžovat si na privilegium."
Týmy v sezóně čekají také dva dvoudenní testy - jeden po Velké ceně Španělska a druhý po Velké ceně Británie. Navíc FIA schválila, že by se mohlo uskutečnit dalších 6 dvoudenních testů pro dodavatele pneumatik. Pirelli totiž potřebuje vyvinout širší pneumatiky pro sezónu 2017.
Předsezónní program začíná pro Ferrari, McLaren a Red Bull dvoudenním testem mokrých pneumatik příští týden, v únoru a v březnu se pak uskuteční v rámci příprav na sezónu 2016 regulérní čtyřdenní testování všech týmů společně.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.