Damon Hill radí svému bývalému týmu poměrně riskantní výměnu motoru - od Mercedesu by měl Williams zamířit k Hondě. Jenom tak totiž získá stáj z Grove šanci na titul.
Vyměnit v F1 motor Mercedes za motor Honda? S ohledem na výkony v sezoně 2015 by to byla sportovní sebevražda. I přesto Damon Hill radí Williamsu, aby učinil přesně tento krok. Proto podle Brita jenom tak muže Williams pomýšlet na titul.
"Claire [Williamsové] jsem vloni řekl, že jejich problémem je, že mají stejný motor jako má Mercedes," řekl mistr světa z roku 1996 pro 'Sky Sports'. Jeho argumentace má něco do sebe - do té doby, co budou mít stejný motor, bude mít tovární tým navrch.
"Tato překážka bude mezi nimi a šampionátem neustále stát. Pokud chtějí vyhrát šampionát, půjde to lépe s jiným motorem. A jediným, který si dokáži představit, že toho bude schopný, je Honda," zní neočekávaná rada Hilla.
Aktuálně (dle loňských výkonů) by šlo zcela jistě o krok zpět - Hondě chybí výkon a také spolehlivost, zatímco Mercedes je nejlepším motorem současnosti. Jenže Ferrari i Renault, další dva možní dodavatelé motorů, mají stejně jako Mercedes svůj vlastní tovární tým.
"Moc rád bych viděl, že Williams přechází k Hondě, protože věřím tomu, že se Honda dotáhne. Loňský rok byl absolutně katastrofální, ale hodně se toho naučili." I Hill si ale uvědomuje, že by šlo o velké riziko. Brit je ale o schopnostech Hondy přesvědčen.
"Mohu se mýlit, ale zanechají-li takový dojem, jaký by měli, tak pokud se chce Williams dostat před Ferrari a Mercedes, tak musí mít jiný motor než má Mercedes," dodal bývalý pilot Williamsu.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.