Damon Hill radí svému bývalému týmu poměrně riskantní výměnu motoru - od Mercedesu by měl Williams zamířit k Hondě. Jenom tak totiž získá stáj z Grove šanci na titul.
Vyměnit v F1 motor Mercedes za motor Honda? S ohledem na výkony v sezoně 2015 by to byla sportovní sebevražda. I přesto Damon Hill radí Williamsu, aby učinil přesně tento krok. Proto podle Brita jenom tak muže Williams pomýšlet na titul.
"Claire [Williamsové] jsem vloni řekl, že jejich problémem je, že mají stejný motor jako má Mercedes," řekl mistr světa z roku 1996 pro 'Sky Sports'. Jeho argumentace má něco do sebe - do té doby, co budou mít stejný motor, bude mít tovární tým navrch.
"Tato překážka bude mezi nimi a šampionátem neustále stát. Pokud chtějí vyhrát šampionát, půjde to lépe s jiným motorem. A jediným, který si dokáži představit, že toho bude schopný, je Honda," zní neočekávaná rada Hilla.
Aktuálně (dle loňských výkonů) by šlo zcela jistě o krok zpět - Hondě chybí výkon a také spolehlivost, zatímco Mercedes je nejlepším motorem současnosti. Jenže Ferrari i Renault, další dva možní dodavatelé motorů, mají stejně jako Mercedes svůj vlastní tovární tým.
"Moc rád bych viděl, že Williams přechází k Hondě, protože věřím tomu, že se Honda dotáhne. Loňský rok byl absolutně katastrofální, ale hodně se toho naučili." I Hill si ale uvědomuje, že by šlo o velké riziko. Brit je ale o schopnostech Hondy přesvědčen.
"Mohu se mýlit, ale zanechají-li takový dojem, jaký by měli, tak pokud se chce Williams dostat před Ferrari a Mercedes, tak musí mít jiný motor než má Mercedes," dodal bývalý pilot Williamsu.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.