Podle odborného poradce Helmuta Marka by se měl Renault při vývoji pohonné jednotky soustředit mnohem více na Red Bull než na Lotus, který francouzská automobilka odkoupila. Toro Rosso bude mít z počátku sezóny díky motoru Ferrari výhodu až 0,6 sekundy, díky vývoji se během ní ale Renault na stáj z Maranella dotáhne.
Red Bull loni chtěl předčasně ukončit smlouvu s Renaultem, po neúspěšných jednáních s ostatními výrobci motorů mu ale nezbylo nic jiného, než ve spolupráci pokračovat. Ztratil však status továrního týmu, protože vedení francouzské automobilky se rozhodlo ke koupi Lotusu.
Status továrního týmu? Nic se nemění"Obecně se nic nemění. Renault má svůj vlastní tým a my jsme byli vždy platícím zákazníkem. A také v době, kdy jsme měli takzvaný status továrního týmu, jsme za motor vždy platili. Proto jsme měli právo dostávat odpovídající protislužbu za to, co jsme platili," uvedl včera Marko při předváděcí akci na sjezdovce v Kitzbühelu.
Podle něj není technicky možné mít významné rozdíly mezi motory, které bude používat Renault a Red Bull, "pokud nejde o rozdílné fáze vývoje. Takže máme pořád stejný status."
"Pokud má Renault rozum, vsadí vše na nás - s Lotusem nemůžou nic dosáhnout"Lotus kvůli nedostatku financí auto vůbec nevyvíjel a objevují se spekulace, že do letošního ročníku vstoupí s loňským vozem pouze upraveným pro motor Renaultu místo Mercedesu, který jej poháněl loni. Red Bull na tom bude s výkonností lépe, proto se Francouzi musí podle Marka soustředit hlavně na jeho tým.
"Když se podívám na současný tým Lotus, který nyní bude továrním týmem Renaultu, pak musí vsadit všechno na nás, pokud mají alespoň trochu rozumu. S tímto týmem a těmito jezdci prakticky vůbec nic nedosáhnou," poukazuje odborný poradce Red Bullu na tým, za který mají závodit bouřlivák Pastor Maldonado a nováček Jolyon Palmer.
Toro Rosso na začátku o 6 desetin před Red Bullem, motor Renault se během sezóny dostane na úroveň FerrariVelká konkurence jim ale podle Marka roste ve vlastních řadách v podobě týmu Toro Rosso s pohonnou jednotkou Ferrari: "Pokud bychom měli vycházet ze současného výkon v koních, pak má Toro Rosso výhodu přibližně pět až šest desetin na kolo. Manko budou mít jen v tom, že jim [Ferrari] nedá aktuální motor, ale jen ten z roku 2015 bez jakéhokoliv dalšího vývoje."
S tím však odborný poradce Red Bullu dokáže žít: "Pokud bude zachováno status quo z minulého roku s tím, že Renault nepřinese žádné vylepšení, pak Toro Rosso bude během prvních závodů určitě před námi. Není to příjemné, nejde však o žádný problém. Jsme rodina a hlavní tým, Red Bull Racing, se pak musí ještě více snažit. Jsem si jistý, že v oblasti vývoje se dostaneme během sezóny alespoň na úroveň Ferrari."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.