Podle odborného poradce Helmuta Marka by se měl Renault při vývoji pohonné jednotky soustředit mnohem více na Red Bull než na Lotus, který francouzská automobilka odkoupila. Toro Rosso bude mít z počátku sezóny díky motoru Ferrari výhodu až 0,6 sekundy, díky vývoji se během ní ale Renault na stáj z Maranella dotáhne.
Red Bull loni chtěl předčasně ukončit smlouvu s Renaultem, po neúspěšných jednáních s ostatními výrobci motorů mu ale nezbylo nic jiného, než ve spolupráci pokračovat. Ztratil však status továrního týmu, protože vedení francouzské automobilky se rozhodlo ke koupi Lotusu.
Status továrního týmu? Nic se nemění"Obecně se nic nemění. Renault má svůj vlastní tým a my jsme byli vždy platícím zákazníkem. A také v době, kdy jsme měli takzvaný status továrního týmu, jsme za motor vždy platili. Proto jsme měli právo dostávat odpovídající protislužbu za to, co jsme platili," uvedl včera Marko při předváděcí akci na sjezdovce v Kitzbühelu.
Podle něj není technicky možné mít významné rozdíly mezi motory, které bude používat Renault a Red Bull, "pokud nejde o rozdílné fáze vývoje. Takže máme pořád stejný status."
"Pokud má Renault rozum, vsadí vše na nás - s Lotusem nemůžou nic dosáhnout"Lotus kvůli nedostatku financí auto vůbec nevyvíjel a objevují se spekulace, že do letošního ročníku vstoupí s loňským vozem pouze upraveným pro motor Renaultu místo Mercedesu, který jej poháněl loni. Red Bull na tom bude s výkonností lépe, proto se Francouzi musí podle Marka soustředit hlavně na jeho tým.
"Když se podívám na současný tým Lotus, který nyní bude továrním týmem Renaultu, pak musí vsadit všechno na nás, pokud mají alespoň trochu rozumu. S tímto týmem a těmito jezdci prakticky vůbec nic nedosáhnou," poukazuje odborný poradce Red Bullu na tým, za který mají závodit bouřlivák Pastor Maldonado a nováček Jolyon Palmer.
Toro Rosso na začátku o 6 desetin před Red Bullem, motor Renault se během sezóny dostane na úroveň FerrariVelká konkurence jim ale podle Marka roste ve vlastních řadách v podobě týmu Toro Rosso s pohonnou jednotkou Ferrari: "Pokud bychom měli vycházet ze současného výkon v koních, pak má Toro Rosso výhodu přibližně pět až šest desetin na kolo. Manko budou mít jen v tom, že jim [Ferrari] nedá aktuální motor, ale jen ten z roku 2015 bez jakéhokoliv dalšího vývoje."
S tím však odborný poradce Red Bullu dokáže žít: "Pokud bude zachováno status quo z minulého roku s tím, že Renault nepřinese žádné vylepšení, pak Toro Rosso bude během prvních závodů určitě před námi. Není to příjemné, nejde však o žádný problém. Jsme rodina a hlavní tým, Red Bull Racing, se pak musí ještě více snažit. Jsem si jistý, že v oblasti vývoje se dostaneme během sezóny alespoň na úroveň Ferrari."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.