McLaren dnes překvapivě jmenoval nového výkonného ředitele svého závodního týmu. Stává se jim sportovní ředitel Volkswagenu Jost Capito. Eric Boullier zůstává ve funkci závodního ředitele, závodní tým ale opouští Jonathan Neale.
Capito přešel k Volkswagenu v roce 2012 z Fordu, nyní tedy bude podporovat závodního ředitele Erica Boulliera, jehož pozice se nemění. Neale, který do dnešního dne pracoval jako výkonný ředitel závodního týmu McLaren Racing, byl jmenován provozním ředitelem skupiny McLaren Technology.
"Načasování těchto změn bude proveden v součinnosti s dohodou Josta se současným zaměstnavatelem, další oznámení budou v patřičném období následovat," uvádí McLaren ve svém prohlášení. Jak Neale, tak i Capito se budou zodpovídat šéfovi McLarenu, Ronu Dennisovi.
"Poprvé jsem Josta oslovil minulé léto. Je extrémně působivou, soutěživou a ambiciózní osobností, která k nám přichází se širokou škálou automobilových a sportovních zkušeností. Zahrnují vyšší pozice u BMW, Porsche, Fordu, Sauberu a od roku 2012 u Volkswagenu.
Z pohledu motorsportu má zkušenosti nejen ze Světového šampionátu rallye, ale také ze sportovních vozů, okruhových vozů, závodů motorek a F1. Má o nich obrovské znalosti a je nakažlivě vášnivý. Proto jsem potěšen tím, že můžu Jost uvítat v McLarenu, a jsem si jistý tím, že bude extrémně dobře spolupracovat s Ericem a se všemi u McLaren Racingu stavějíc na velmi dobré práci, kterou odvádějí, aby pomohl programu McLarenu - Hondy blíže k vítězstvím ve velkých cenách a k úspěchům v mistrovství světa," komentuje Dennis příchod nové posily.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.