Podle Bernieho Ecclestonea můžou o titul bojovat pouze dva týmy - Ferrari a Mercedes. Svým zákazníkům podle něj poskytují mnohem slabší pohonné jednotky.
"Mercedes dodává čtyři z těchto pohonných jednotek menším týmům a očividně jim je dodávají s mnohem nižším výkonem, než mají ve svých autech. Můžete tedy odepsat čtyři týmy," popisuje Ecclestone pro TSN.
Mercedes letos kromě svého továrního týmu bude pohánět Force Indii, Williams a nově Manor, který střídá Lotus. Ten nyní patří Renaultu a bude sdílet jeho pohonné jednotky. Francouzi ale zůstávají u dvou stájí - Toro Rosso totiž přešlo k Ferrari, které mu ale bude poskytovat jen rok staré specifikace.
"Z ostatních týmů Ferrari zásobuje tři úplně stejným způsobem. Ferrari nemá tak silný motor jako Mercedes, ale dostává se na jeho úroveň. A také oni dodávají ostatním týmům - a motor, který jim poskytují, není tak dobrý," poukazuje šéf F1 také na stáj z Maranella.
Bitva o titul se tak kvůli nekonkurenceschopnosti Hondy a Renaultu zužuje z 11 týmů pouze na dva: "Takže to, co opravdu a upřímně máme, je Mercedes a Ferrari. A doufám, že spolu budou závodit."
Pochybuje však, že by letos mohlo Ferrari porazit Stříbrné šípy: "Přál bych si říct ano, ale nemůžu, protože si myslím, že v základu jde o velmi dobrý tým, motor je určitě lepší než všechny ostatní a mají samozřejmě jednoho z nejlepších pilotů. Takže to bude pro kohokoliv obtížné je porazit."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.