Podle Bernieho Ecclestonea můžou o titul bojovat pouze dva týmy - Ferrari a Mercedes. Svým zákazníkům podle něj poskytují mnohem slabší pohonné jednotky.
"Mercedes dodává čtyři z těchto pohonných jednotek menším týmům a očividně jim je dodávají s mnohem nižším výkonem, než mají ve svých autech. Můžete tedy odepsat čtyři týmy," popisuje Ecclestone pro TSN.
Mercedes letos kromě svého továrního týmu bude pohánět Force Indii, Williams a nově Manor, který střídá Lotus. Ten nyní patří Renaultu a bude sdílet jeho pohonné jednotky. Francouzi ale zůstávají u dvou stájí - Toro Rosso totiž přešlo k Ferrari, které mu ale bude poskytovat jen rok staré specifikace.
"Z ostatních týmů Ferrari zásobuje tři úplně stejným způsobem. Ferrari nemá tak silný motor jako Mercedes, ale dostává se na jeho úroveň. A také oni dodávají ostatním týmům - a motor, který jim poskytují, není tak dobrý," poukazuje šéf F1 také na stáj z Maranella.
Bitva o titul se tak kvůli nekonkurenceschopnosti Hondy a Renaultu zužuje z 11 týmů pouze na dva: "Takže to, co opravdu a upřímně máme, je Mercedes a Ferrari. A doufám, že spolu budou závodit."
Pochybuje však, že by letos mohlo Ferrari porazit Stříbrné šípy: "Přál bych si říct ano, ale nemůžu, protože si myslím, že v základu jde o velmi dobrý tým, motor je určitě lepší než všechny ostatní a mají samozřejmě jednoho z nejlepších pilotů. Takže to bude pro kohokoliv obtížné je porazit."
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.