Podle Bernieho Ecclestonea můžou o titul bojovat pouze dva týmy - Ferrari a Mercedes. Svým zákazníkům podle něj poskytují mnohem slabší pohonné jednotky.
"Mercedes dodává čtyři z těchto pohonných jednotek menším týmům a očividně jim je dodávají s mnohem nižším výkonem, než mají ve svých autech. Můžete tedy odepsat čtyři týmy," popisuje Ecclestone pro TSN.
Mercedes letos kromě svého továrního týmu bude pohánět Force Indii, Williams a nově Manor, který střídá Lotus. Ten nyní patří Renaultu a bude sdílet jeho pohonné jednotky. Francouzi ale zůstávají u dvou stájí - Toro Rosso totiž přešlo k Ferrari, které mu ale bude poskytovat jen rok staré specifikace.
"Z ostatních týmů Ferrari zásobuje tři úplně stejným způsobem. Ferrari nemá tak silný motor jako Mercedes, ale dostává se na jeho úroveň. A také oni dodávají ostatním týmům - a motor, který jim poskytují, není tak dobrý," poukazuje šéf F1 také na stáj z Maranella.
Bitva o titul se tak kvůli nekonkurenceschopnosti Hondy a Renaultu zužuje z 11 týmů pouze na dva: "Takže to, co opravdu a upřímně máme, je Mercedes a Ferrari. A doufám, že spolu budou závodit."
Pochybuje však, že by letos mohlo Ferrari porazit Stříbrné šípy: "Přál bych si říct ano, ale nemůžu, protože si myslím, že v základu jde o velmi dobrý tým, motor je určitě lepší než všechny ostatní a mají samozřejmě jednoho z nejlepších pilotů. Takže to bude pro kohokoliv obtížné je porazit."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.