Sezona se blíží a Haas F1 Team již brzy vyjede na trať. Jeho jezdec, Esteban Gutiérrez využívá čas k tomu, aby se seznámil s celou organizací.
To mimo jiné znamená 'výlet' do Jižní Kalifornie, kde se v pondělí potkal s majitelem týmu, Gene Haasem. Ten vzal svého pilota na oběd do restaurace rychlého občerstvení Rubio’s, kde se servíruje taco. Nebylo to však proto, že je Esteban Mexičan, ale proto, že Haas má zdejší stravu rád.
"Věděl jsem, k čemu se schyluje," přiznává s lehkým úsměvem šéf týmu, Günther Steiner. "S Genem je to normální, když tu jsem, vždy tam jíme." Esteban Gutiérrez si oběd dle svých slov užil a také byl potěšen seznámením se s majitelem týmu: "Je docela zajímavou osobou na rozhovor, protože se toho hodně dozvíte."
Haas obecně dělá rád věci po svém - jeho neotřelý přístup ke stavbě monopostu se již probíral několikrát. Až jeho auta vyjedou v VC Austrálie, tak bude prvním americkým majitelem týmu F1 po 30 letech. V jednom z nich bude sedět právě Gutiérrez, ten i přesto, že vloni nezávodil, si před sezonou věří.
Podle jezdcova názoru je s ohledem na zázemí, které tým v USA má, umístění v TOP10 zcela reálné: "Je to naším cílem, hned od začátku. Chceme tam být. Jasně, v našich očekáváních chceme být opatrní. Tvrdě pracujeme, abychom měli auta co nejlépe připravená, ale to poznáme až na prvním testu v únoru," říká jezdec.
"S ohledem na to, že jsme nový tým, tak je cíl zisku bodů ambiciozní výzvou. Jsme tu ale proto, abychom bojovali. Myslím, že zatím jsme věci udělali docela správně, tým se připravil. Chceme si stanovit takový cíl." Týmu sice chybí americký jezdec, ale Esteban jej může dobře 'suplovat' - vždyť jeho kariéra začala v roce 2007 v Formula BMW USA.
"Miluji Ameriku," řekl s úšklebkem. Esteban je produktem výchovného programu Carlose Slima pro mladé mexické jezdce. Druhým je Daniel Suarez, vycházející hvězda NASCAR. Oba piloti se dobře znají, závodili proti sobě už na motokárách. "Oba jsme začínal na stejném místě ve stejný čas. Je to fajn.... V NASCAR uspěje, přeji mu vše nejlepší."
Od jednoho z reportérů přišla i poměrně nečekaná otázka - 'Má závodění v F1 i své nevýhody?' A jaká byla odpověď? "Je těžké mít přítelkyni. Je těžké, aby byla přítelkyně šťastná, protože pořád cestuji. To je jediné, což není tak špatné," zakončil s úsměvem Esteban.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.