Kevin Magnussen zavítal do Enstone, kde jednal s šéfy závodního týmu Renaultu, který na konci loňské sezóny odkoupil Lotus. To rozpoutalo spekulace o možném konci Pastora Maldonada, jehož lukrativní sponzorství je ohrožováno politickou nestabilitou ve Venezuele.
Dánský pilot, který odjel jednu sezónu za McLaren, nyní podle britského Telegraphu jedná o nahrazení Maldonada, jehož kariéru zajišťuje venezuelská státní ropná společnost PDVSA. Kvůli k neustále klesajícím cenám ropy a bouřlivému vývoji na domácí politické scéně je jeho místo v ohrožení. Pastor sice tvrdí, že jeho místo a peníze (celkem 1,2 miliardy Kč ročně) jsou jisté, jenže platba má zpoždění a Renaultu zatím nic nepřišlo.
Lotus sice loni oznámil pro sezónu 2016 oba závodní piloty - Maldonada s Jolyonem Palmerem, tým ale odkoupil Renault, který má své konečné plány včetně názvu týmu, sponzorů, závodních pilotů a rezervního jezdce potvrdit až v únoru.
Magnussen se minulý týden objevil v továrně týmu v Enstone, kde dva dny jednal s vyšším vedením. Poté, co přišel místo u McLarenu a loni po Austrálii už nezávodil, se usilovně snaží najít si místo. Mluvčí Renaultu odmítl komentovat jednání s dánským mladíkem, kterému již moc možností nezbývá - volné místo má už teoreticky pouze Manor, který potřebuje platícího pilota.
Renault postupně obměňuje vedení Lotusu - odešel zástupce Genii Eric Lux a investor Andrew Ruhan, které nahradili sportovní ředitel Cyril Abiteboul a finanční ředitel skkupiny Renault Thierry Cognet, později se k ním přidali další dva ředitelé: Jerome Stoll a Thierry Bollore.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.