Kevin Magnussen zavítal do Enstone, kde jednal s šéfy závodního týmu Renaultu, který na konci loňské sezóny odkoupil Lotus. To rozpoutalo spekulace o možném konci Pastora Maldonada, jehož lukrativní sponzorství je ohrožováno politickou nestabilitou ve Venezuele.
Dánský pilot, který odjel jednu sezónu za McLaren, nyní podle britského Telegraphu jedná o nahrazení Maldonada, jehož kariéru zajišťuje venezuelská státní ropná společnost PDVSA. Kvůli k neustále klesajícím cenám ropy a bouřlivému vývoji na domácí politické scéně je jeho místo v ohrožení. Pastor sice tvrdí, že jeho místo a peníze (celkem 1,2 miliardy Kč ročně) jsou jisté, jenže platba má zpoždění a Renaultu zatím nic nepřišlo.
Lotus sice loni oznámil pro sezónu 2016 oba závodní piloty - Maldonada s Jolyonem Palmerem, tým ale odkoupil Renault, který má své konečné plány včetně názvu týmu, sponzorů, závodních pilotů a rezervního jezdce potvrdit až v únoru.
Magnussen se minulý týden objevil v továrně týmu v Enstone, kde dva dny jednal s vyšším vedením. Poté, co přišel místo u McLarenu a loni po Austrálii už nezávodil, se usilovně snaží najít si místo. Mluvčí Renaultu odmítl komentovat jednání s dánským mladíkem, kterému již moc možností nezbývá - volné místo má už teoreticky pouze Manor, který potřebuje platícího pilota.
Renault postupně obměňuje vedení Lotusu - odešel zástupce Genii Eric Lux a investor Andrew Ruhan, které nahradili sportovní ředitel Cyril Abiteboul a finanční ředitel skkupiny Renault Thierry Cognet, později se k ním přidali další dva ředitelé: Jerome Stoll a Thierry Bollore.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.