Pilot Williamsu Felipe Massa očekává, že před sezónou 2017 bud hrát na trhu s jezdci kvůli změnám pravidel klíčovou roli.
Pro příští ročník jsou v plánu významnější změny v oblasti aerodynamiky a pro týmy to bude náročnější nová auta připravit vzhledem k tomu, že budou významně omezeny v počítačových simulacích či v počtu hodin trávených v aerodynamickém tunelu.
Felipe Massa letos bude závodit třetí rok za Williams po boku Valtteriho Bottase, je další budoucnost je ale nejistá. Starosti si však nedělá. Očekává, že týmy budou mít o jeho služby zájem.
"Příští sezónu dojde pro všechny k velké změně a lidé budou vyhlížet po zkušenosti. Budou chtít jezdce, kteří vědí, co říct a udělat, aby týmu pomohli s vývojem. Možná tedy zůstanu na dobré úrovni, ale těžko teď říct," uvádí pro Autosport Massa, který do F1 vstoupil v roce 2002 se Sauberem. Na svém kontě má 229 velkých cen, ze kterých 11 vyhrál.
Necítí tlak, aby se rozhodl o své budoucnosti: "Mám smlouvu na další rok, takže jsem tady spokojený. Letos uvidíme, co dokážu. Pokud nebudu mít možnost pokračovat na úrovni, kterou podle mě potřebuji a zasloužím si, pak možná skončím. Budu mít čas o tom přemýšlet."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.