Výrobci motorů v F1 jsou připraveni pro soupeře vyvinout levnější pohonnou jednotku, podle prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho by jí ale měl financovat držitel komerčních práv - společnost Formula One Management (FOM) zastupovaná Berniem Ecclestonem.
Automobilky mají tento pátek přijít se svým návrhem, jak vyřešit současný problém týkající se drahých a příliš složitých pohonných jednotek. FIA kvůli tomu odložila svou snahu o zavedení levnějšího, nezávislého motoru v F1. Šéf Ferrari nyní uvádí, že proti jejímu nápadu nic nemá, pokud jeho vývoj a výrobu bude hradit FOM.
"Pokud byste šli k Mercedesu a řekli jim: 'Prosím, dejte nám skupinu inženýrů, kteří by paralelně vyvíjeli jiný motor, jiný než má Mercedes, vyhovující pravidlům F1 a stojící určitou částku,' pak si myslím, že by to finančně měla pokrýt FOM," uvádí Marchionne.
"Ferrari je k dispozici pro projekt, v němž bychom vyvíjeli pohonné jednotky. Také bychom zvážili sdílení naší technologie, neměli bychom být ale jediní. Závazek k vývoji by měli sdílet ostatní týmy, které mají pohonné jednotky, a samozřejmě by to mělo mít ekonomický smysl," pokračuje prezident Ferrari, který odmítá snížit cenu svých motorů tak, jak to požaduje FIA.
"Ferrari utrácí spousty peněž, což má velký dopad na značku a vývoj našich mnoha komerčních aktivit, které nemají moc společného z F1. Stojí to peníze. Drahé je to i pro Mercedes. Zdá se, že jediným vítězem by byl Bernie.
Ti, kteří ovládají komerční práva, by měli přijmout svou zodpovědnost. My máme také zodpovědnost, je však odlišná. Změna pravidel, která by ukládali Ferrari a Mercedesu závazky, je absolutně nevhodná," dodává Marchionne.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.