Výrobci motorů v F1 jsou připraveni pro soupeře vyvinout levnější pohonnou jednotku, podle prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho by jí ale měl financovat držitel komerčních práv - společnost Formula One Management (FOM) zastupovaná Berniem Ecclestonem.
Automobilky mají tento pátek přijít se svým návrhem, jak vyřešit současný problém týkající se drahých a příliš složitých pohonných jednotek. FIA kvůli tomu odložila svou snahu o zavedení levnějšího, nezávislého motoru v F1. Šéf Ferrari nyní uvádí, že proti jejímu nápadu nic nemá, pokud jeho vývoj a výrobu bude hradit FOM.
"Pokud byste šli k Mercedesu a řekli jim: 'Prosím, dejte nám skupinu inženýrů, kteří by paralelně vyvíjeli jiný motor, jiný než má Mercedes, vyhovující pravidlům F1 a stojící určitou částku,' pak si myslím, že by to finančně měla pokrýt FOM," uvádí Marchionne.
"Ferrari je k dispozici pro projekt, v němž bychom vyvíjeli pohonné jednotky. Také bychom zvážili sdílení naší technologie, neměli bychom být ale jediní. Závazek k vývoji by měli sdílet ostatní týmy, které mají pohonné jednotky, a samozřejmě by to mělo mít ekonomický smysl," pokračuje prezident Ferrari, který odmítá snížit cenu svých motorů tak, jak to požaduje FIA.
"Ferrari utrácí spousty peněž, což má velký dopad na značku a vývoj našich mnoha komerčních aktivit, které nemají moc společného z F1. Stojí to peníze. Drahé je to i pro Mercedes. Zdá se, že jediným vítězem by byl Bernie.
Ti, kteří ovládají komerční práva, by měli přijmout svou zodpovědnost. My máme také zodpovědnost, je však odlišná. Změna pravidel, která by ukládali Ferrari a Mercedesu závazky, je absolutně nevhodná," dodává Marchionne.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.