Výrobci motorů v F1 jsou připraveni pro soupeře vyvinout levnější pohonnou jednotku, podle prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho by jí ale měl financovat držitel komerčních práv - společnost Formula One Management (FOM) zastupovaná Berniem Ecclestonem.
Automobilky mají tento pátek přijít se svým návrhem, jak vyřešit současný problém týkající se drahých a příliš složitých pohonných jednotek. FIA kvůli tomu odložila svou snahu o zavedení levnějšího, nezávislého motoru v F1. Šéf Ferrari nyní uvádí, že proti jejímu nápadu nic nemá, pokud jeho vývoj a výrobu bude hradit FOM.
"Pokud byste šli k Mercedesu a řekli jim: 'Prosím, dejte nám skupinu inženýrů, kteří by paralelně vyvíjeli jiný motor, jiný než má Mercedes, vyhovující pravidlům F1 a stojící určitou částku,' pak si myslím, že by to finančně měla pokrýt FOM," uvádí Marchionne.
"Ferrari je k dispozici pro projekt, v němž bychom vyvíjeli pohonné jednotky. Také bychom zvážili sdílení naší technologie, neměli bychom být ale jediní. Závazek k vývoji by měli sdílet ostatní týmy, které mají pohonné jednotky, a samozřejmě by to mělo mít ekonomický smysl," pokračuje prezident Ferrari, který odmítá snížit cenu svých motorů tak, jak to požaduje FIA.
"Ferrari utrácí spousty peněž, což má velký dopad na značku a vývoj našich mnoha komerčních aktivit, které nemají moc společného z F1. Stojí to peníze. Drahé je to i pro Mercedes. Zdá se, že jediným vítězem by byl Bernie.
Ti, kteří ovládají komerční práva, by měli přijmout svou zodpovědnost. My máme také zodpovědnost, je však odlišná. Změna pravidel, která by ukládali Ferrari a Mercedesu závazky, je absolutně nevhodná," dodává Marchionne.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.