Za dva týdny nás čeká první test sezóny 2016, kterého se ale zúčastní jen tři týmy, navíc s loňskými vozy.
Tento test na francouzském okruhu Paul Ricard organizuje Pirelli ve dnech 25. a 26. ledna, kdy si plánuje vyzkoušet své mokré směsi. "Dvoudenní test se bude soustředit pouze na mokré směsi (žádné přechodné). Dojde na vyzkoušení různých prototypů mokrých směsí," uvádí italský výrobce pneumatik ve svém prohlášení.
Dále potvrzuje, že se ho zúčastní jen tři týmy: Ferrari, Red Bull a McLaren, který jako jediný potvrdil pilota, se kterým tam zamíří: Stoffela Vandoornea. Více detailů ohledně pilotů a testovacích programů oznámí v nadcházejících dnech. Okruh v Le Castellet nabízí 167 různých konfigurací v délce od 826 do 5861 metrů.
Všechny stáje mají momentálně napilno s přípravami nových monopostů pro sezónu 2016. Ty ale nebudou mít pro tento test ve Francii ještě hotové. Eric Boullier serveru F1news.cz již minulý měsíc exkluzivně prozradil, že McLaren tam dorazí s loňským vozem MP4-30 (rozhovor najdete zde)..
Klasické testování s novým vozy začne až o měsíc později. První čtyřdenní test je v plánu od 22. - 25. února v Barceloně, druhý proběhne na stejném místě od 1. do 4. března 2016.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.