Za dva týdny nás čeká první test sezóny 2016, kterého se ale zúčastní jen tři týmy, navíc s loňskými vozy.
Tento test na francouzském okruhu Paul Ricard organizuje Pirelli ve dnech 25. a 26. ledna, kdy si plánuje vyzkoušet své mokré směsi. "Dvoudenní test se bude soustředit pouze na mokré směsi (žádné přechodné). Dojde na vyzkoušení různých prototypů mokrých směsí," uvádí italský výrobce pneumatik ve svém prohlášení.
Dále potvrzuje, že se ho zúčastní jen tři týmy: Ferrari, Red Bull a McLaren, který jako jediný potvrdil pilota, se kterým tam zamíří: Stoffela Vandoornea. Více detailů ohledně pilotů a testovacích programů oznámí v nadcházejících dnech. Okruh v Le Castellet nabízí 167 různých konfigurací v délce od 826 do 5861 metrů.
Všechny stáje mají momentálně napilno s přípravami nových monopostů pro sezónu 2016. Ty ale nebudou mít pro tento test ve Francii ještě hotové. Eric Boullier serveru F1news.cz již minulý měsíc exkluzivně prozradil, že McLaren tam dorazí s loňským vozem MP4-30 (rozhovor najdete zde)..
Klasické testování s novým vozy začne až o měsíc později. První čtyřdenní test je v plánu od 22. - 25. února v Barceloně, druhý proběhne na stejném místě od 1. do 4. března 2016.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.