Za dva týdny nás čeká první test sezóny 2016, kterého se ale zúčastní jen tři týmy, navíc s loňskými vozy.
Tento test na francouzském okruhu Paul Ricard organizuje Pirelli ve dnech 25. a 26. ledna, kdy si plánuje vyzkoušet své mokré směsi. "Dvoudenní test se bude soustředit pouze na mokré směsi (žádné přechodné). Dojde na vyzkoušení různých prototypů mokrých směsí," uvádí italský výrobce pneumatik ve svém prohlášení.
Dále potvrzuje, že se ho zúčastní jen tři týmy: Ferrari, Red Bull a McLaren, který jako jediný potvrdil pilota, se kterým tam zamíří: Stoffela Vandoornea. Více detailů ohledně pilotů a testovacích programů oznámí v nadcházejících dnech. Okruh v Le Castellet nabízí 167 různých konfigurací v délce od 826 do 5861 metrů.
Všechny stáje mají momentálně napilno s přípravami nových monopostů pro sezónu 2016. Ty ale nebudou mít pro tento test ve Francii ještě hotové. Eric Boullier serveru F1news.cz již minulý měsíc exkluzivně prozradil, že McLaren tam dorazí s loňským vozem MP4-30 (rozhovor najdete zde)..
Klasické testování s novým vozy začne až o měsíc později. První čtyřdenní test je v plánu od 22. - 25. února v Barceloně, druhý proběhne na stejném místě od 1. do 4. března 2016.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.