Max Verstappen se již vrátil domů z Dubaje, kde trávil dovolenou se svou přítelkyní Mikaelou. Nyní jej čeká intenzivní tréninkový program. Co očekává od nového vozu STR11, který se dočká velké změny v oblasti pohonné jednotky?
"Jsem zpět v Monaku, kde budu trénovat, a příští týden mířím do Rakouska k dalšímu tréninku. Můj osobní trenér Jake dal dohromady celý tréninkový program. Protože stavíme na mé fyzické kondici z minulého roku, je letošní program rozsáhlejší," prozrazuje Max.
Toro Rosso zatím usilovně pracuje v továrně na přípravě nového vozu STR11, který bude mít za zády pohonnou jednotku Ferrari z loňského roku, zatímco loni jezdili s Renaultem. "Věci vypadají dobře. Samozřejmě, že vždy máte za cíl vylepšení auta, ale první příznaky vypadají slibně. Už STR10 bylo velmi dobré v rychlých zatáčkách, takže se těším na to, co přinese letošní auto," popisuje nejmladší pilot F1.
Celebrating holiday in Dubai! Time to work on some alternative driving skills ;-). @MikaelaAhlinK #winterbreak pic.twitter.com/uQtOrIjcvb
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) December 29, 2015Za největší pokrok považuje výměnu pohonné jednotky: "[Starý] motor Ferrari je zřejmě největším krokem vpřed. Očekávám od něj hodně. Velký zisk v oblasti motor všechno hodně usnadní. Očekávám, že získáme kolem sekundy na kolo díky samotné výkonnosti motoru, což je hodně. Proto si myslím, že můžeme dosáhnout větší pokroky, než naši nejbližší soupeři."
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.