Podle Maxe Verstappena dostáhne Toro Rosso letos pokroku i přesto, že bude používat pohonné jednotky Ferrari z loňské sezóny. Těší se na ně i Carlos Sainz, který nerad vzpomíná na "zoufalé" situace s Renaultem.
Soupeři italského týmu - Haas a Sauber - budou mít výhodu v podobě aktuální specifikace motoru, Verstappen si z toho však těžkou hlavu nedělá. Oproti Renaultu podle něj bude představovat pokrok i rok staré Ferrari.
"Myslím si, že dosáhneme většího pokroku ve srovnání s ostatními týmy, které již pohon od Ferrari nebo Mercedesu používají. Nemyslím si, že se díky motor o tolik zlepší ve srovnání s tím, co získáme my. Pro nás to bude o něco lepší a rozhodně nám to pomůže," věří mladý Holanďan.
"Snad bude naše auto opět dobré. Ale je to vždy o čekání. Dozvíme se to až během prvního závodního víkendu. Na příští sezónu se opravdu těším. Dodává vám to znovu motivaci navíc k tomu, abyste v zimě tvrdě pracovali a zlepšili svou fyzickou kondici," pokračuje pro Autosport 18letý Verstappen, jenž je považován za jednoho z největších talentů současné F1.
Jeho týmový kolega Carlos Sainz se letos těší na "ještě italštější tým" díky motorům z Maranella. "Když kolem vás všichni jen proletí, je to velmi zoufalé," odkazuje na výkony loňského vozu poháněného Renaultem. "Může se to jen zlepšit a já plně důvěřuji tomu, že Toro Rosso dosáhne pokroku v oblasti spolehlivosti, zastávek a přilnavosti. Máme dobrou šanci."
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.