Technický ředitel Toro Rosso, James Key, si nemyslí, že by měli doplatit na pozdní rozhodnutí přejít na rok staré pohonné jednotky Ferrari. Během nejistoty a krátkého období zvládli odvést obrovské množství práce.
Red Bull teprve před měsícem oznámil, že budou pokračovat s Renaultem a že jejich dceřiná stáj Toro Rosso přejde na starší motory Ferrari. Kvůli odlišnému výrobci pohonné jednotky, převodovky a jinému umístění MGU-K ale budou muset přejít na delší rozvor, než tomu bylo loni.
Na otázku, zda je stavba nového vozu STR11 narušena pozdním rozhodnutím, Key odpovídá: "Ano i ne, protože když jste ve složité situaci s motorem, jde vždy o kompromis."
"O kompromis jde proto, že opravdu musíte optimalizovat své auto kolem neuvěřitelně složité instalace těchto pohonných jednotek. Teprve v březnu se skutečně sžíváte s tím, co se snažíte udělat," popisuje pro Sky Sports technický ředitel Toro Rosso, který dostane simulátor svého mateřského Red Bullu. V Milton Keynes totiž přecházejí na nový model.
"Z technického hlediska se tedy jedná o kompromis. Z pohledu toho, co dělá tým, v tom podle mě není vůbec žádný rozdíl. Jednoduše podle toho přesunete plány. Máme variabilní fáze plánování a některé opravdu dobré kluky, kteří na tom všem pracují. Máme tedy hodně velmi kompetentních kluků ve výrobě a konstruktérů, kteří tvrdě pracují na tom, abychom byli v té nejlepší formě," chválí své zaměstnance Key.
"Nikdy si to nepřejete, protože jde o obrovské rozptýlení a vaše auto to narušuje, je ale překvapivé, co dokážete zvládnout, když čelíte nejistotě," pokračuje Key, který si myslí, že i se starým motorem budou moci dosahovat lepších výsledků než loni.
"Určitě to můžeme dát dohromady, protože jsme se toho strašně moc naučili a oproti STR9 jsme udělali obrovský pokrok. Většinou jsme pochopili proč. Existují oblasti, které nás trochu překvapily, protože jsme dosáhli většího pokroku, než jsme očekávali," hodnotí kladně loňskou sezónu.
Aerodynamika na vysoké úrovniToro Rosso překvapilo svou aerodynamikou, kterou si v paddocku získalo obdiv, protože jejich monopost se mohl srovnávat s vozy mnohem silnějších týmů.
"Je toho třeba hodně odfiltrovat, ale když se podíváte na rychlosti dosahované ve vrcholech rychlých zatáček, tak jsme se vyrovnali všem před námi. Ve skutečnosti jsme se v Barceloně kvalifikovali na pátém a šestém místě, byli jsme v rychlých zatáčkách druzí jen za Mercedesem. To je dobrou indikací toho, jak jsme na tom byli s aerodynamikou," dodává Key.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.