Technický ředitel Toro Rosso, James Key, si nemyslí, že by měli doplatit na pozdní rozhodnutí přejít na rok staré pohonné jednotky Ferrari. Během nejistoty a krátkého období zvládli odvést obrovské množství práce.
Red Bull teprve před měsícem oznámil, že budou pokračovat s Renaultem a že jejich dceřiná stáj Toro Rosso přejde na starší motory Ferrari. Kvůli odlišnému výrobci pohonné jednotky, převodovky a jinému umístění MGU-K ale budou muset přejít na delší rozvor, než tomu bylo loni.
Na otázku, zda je stavba nového vozu STR11 narušena pozdním rozhodnutím, Key odpovídá: "Ano i ne, protože když jste ve složité situaci s motorem, jde vždy o kompromis."
"O kompromis jde proto, že opravdu musíte optimalizovat své auto kolem neuvěřitelně složité instalace těchto pohonných jednotek. Teprve v březnu se skutečně sžíváte s tím, co se snažíte udělat," popisuje pro Sky Sports technický ředitel Toro Rosso, který dostane simulátor svého mateřského Red Bullu. V Milton Keynes totiž přecházejí na nový model.
"Z technického hlediska se tedy jedná o kompromis. Z pohledu toho, co dělá tým, v tom podle mě není vůbec žádný rozdíl. Jednoduše podle toho přesunete plány. Máme variabilní fáze plánování a některé opravdu dobré kluky, kteří na tom všem pracují. Máme tedy hodně velmi kompetentních kluků ve výrobě a konstruktérů, kteří tvrdě pracují na tom, abychom byli v té nejlepší formě," chválí své zaměstnance Key.
"Nikdy si to nepřejete, protože jde o obrovské rozptýlení a vaše auto to narušuje, je ale překvapivé, co dokážete zvládnout, když čelíte nejistotě," pokračuje Key, který si myslí, že i se starým motorem budou moci dosahovat lepších výsledků než loni.
"Určitě to můžeme dát dohromady, protože jsme se toho strašně moc naučili a oproti STR9 jsme udělali obrovský pokrok. Většinou jsme pochopili proč. Existují oblasti, které nás trochu překvapily, protože jsme dosáhli většího pokroku, než jsme očekávali," hodnotí kladně loňskou sezónu.
Aerodynamika na vysoké úrovniToro Rosso překvapilo svou aerodynamikou, kterou si v paddocku získalo obdiv, protože jejich monopost se mohl srovnávat s vozy mnohem silnějších týmů.
"Je toho třeba hodně odfiltrovat, ale když se podíváte na rychlosti dosahované ve vrcholech rychlých zatáček, tak jsme se vyrovnali všem před námi. Ve skutečnosti jsme se v Barceloně kvalifikovali na pátém a šestém místě, byli jsme v rychlých zatáčkách druzí jen za Mercedesem. To je dobrou indikací toho, jak jsme na tom byli s aerodynamikou," dodává Key.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.