Technický ředitel Toro Rosso, James Key, si nemyslí, že by měli doplatit na pozdní rozhodnutí přejít na rok staré pohonné jednotky Ferrari. Během nejistoty a krátkého období zvládli odvést obrovské množství práce.
Red Bull teprve před měsícem oznámil, že budou pokračovat s Renaultem a že jejich dceřiná stáj Toro Rosso přejde na starší motory Ferrari. Kvůli odlišnému výrobci pohonné jednotky, převodovky a jinému umístění MGU-K ale budou muset přejít na delší rozvor, než tomu bylo loni.
Na otázku, zda je stavba nového vozu STR11 narušena pozdním rozhodnutím, Key odpovídá: "Ano i ne, protože když jste ve složité situaci s motorem, jde vždy o kompromis."
"O kompromis jde proto, že opravdu musíte optimalizovat své auto kolem neuvěřitelně složité instalace těchto pohonných jednotek. Teprve v březnu se skutečně sžíváte s tím, co se snažíte udělat," popisuje pro Sky Sports technický ředitel Toro Rosso, který dostane simulátor svého mateřského Red Bullu. V Milton Keynes totiž přecházejí na nový model.
"Z technického hlediska se tedy jedná o kompromis. Z pohledu toho, co dělá tým, v tom podle mě není vůbec žádný rozdíl. Jednoduše podle toho přesunete plány. Máme variabilní fáze plánování a některé opravdu dobré kluky, kteří na tom všem pracují. Máme tedy hodně velmi kompetentních kluků ve výrobě a konstruktérů, kteří tvrdě pracují na tom, abychom byli v té nejlepší formě," chválí své zaměstnance Key.
"Nikdy si to nepřejete, protože jde o obrovské rozptýlení a vaše auto to narušuje, je ale překvapivé, co dokážete zvládnout, když čelíte nejistotě," pokračuje Key, který si myslí, že i se starým motorem budou moci dosahovat lepších výsledků než loni.
"Určitě to můžeme dát dohromady, protože jsme se toho strašně moc naučili a oproti STR9 jsme udělali obrovský pokrok. Většinou jsme pochopili proč. Existují oblasti, které nás trochu překvapily, protože jsme dosáhli většího pokroku, než jsme očekávali," hodnotí kladně loňskou sezónu.
Aerodynamika na vysoké úrovniToro Rosso překvapilo svou aerodynamikou, kterou si v paddocku získalo obdiv, protože jejich monopost se mohl srovnávat s vozy mnohem silnějších týmů.
"Je toho třeba hodně odfiltrovat, ale když se podíváte na rychlosti dosahované ve vrcholech rychlých zatáček, tak jsme se vyrovnali všem před námi. Ve skutečnosti jsme se v Barceloně kvalifikovali na pátém a šestém místě, byli jsme v rychlých zatáčkách druzí jen za Mercedesem. To je dobrou indikací toho, jak jsme na tom byli s aerodynamikou," dodává Key.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.