Renault, který loni dodával pohonné jednotky Red Bullu a Toro Rosso, uznává, že mu náprava jeho problémů během sezóny 2015 trvala příliš dlouho. O potížích s písty jsme již psali, nyní Rémi Taffin odhaluje další problém, který zaznamenali až při testech na dráze.
Před rokem během zimy provedl rozsáhlé změny zejména v oblasti hardware své pohonné jednotky, aby stáhl náskok Mercedesu. Mělo to ale i stinnou stránku - objevily se potíže se spolehlivostí a ovladatelnost byla na počátku rovněž mizerná.
"Trvalo to příliš dlouho, než se to vyřešilo. Mělo se to stihnout do prvního závodu, ale stihlo se to až pro pátý závod. Bylo to dáno některými hardwarovými změnami, pro které jsme se rozhodli mezi ročníky 2014 a 2015. Existuje jedna oblast, v níž jsme problém opravdu nezaznamenali," přiznává provozní ředitel Rémi Taffin.
"Tou byla ovladatelnost kolem 8 000 - 9 000 otáček. Během zimních testů šlo o vážný problém. My jsme se domnívali, že bychom to mohli případně napravit bez hardwarových úprav, ale to se prokázalo ještě složitější. Možná jsme tedy byli příliš velkými optimisty, pokud šlo o řešení tohoto problému," pokračuje zástupce Renaultu.
Vývojový směr si vybrali správně, i když některé změny v hardwaru pohonné jednotky podle něj zřejmě nebyly těmi nejlepšími: "Rozhodli jsme se provozovat náš motor s využitím odlišného hardwaru, což zřejmě nebylo to nejlepší rozhodnutí, které jsme kdy učinili. Nakonec jsme to ale rozchodili, což je dobré, protože z toho pramenila určitá výkonnost."
"Další věcí je náš problém s písty z počátku roku, kdy jsme to nečekali. Pracovali jsme na dynamometru a všimli si toho, takže jsme to museli řešit. Jde o celkem velký díl pro změnu konstrukce, proto si myslím, že to bylo klíčové. Když se podíváte na celou sezónu celkově, řekli byste: 'Á, to byla náročná sezóna,' možná v ní ale byly dvě věci, které z ní udělaly takovou, jakou jsme nečekali," říká provozní ředitel Renaultu Sport F1.
Šéf Red Bullu Christian Horner nedávno uvedl, že z počátku sezóny budou muset zřejmě "šlapat vodu." A podle Taffina to opravdu může ještě nějakou dobu trvat, než budou moci využít potenciál své pohonné jednotky.
"Ve výkonnosti si zkrátka musíme najít svou cestu. Dali jsme se do toho před několika měsíci a implementace vyžaduje celkem dost času. Když změníte způsob, jakým přemýšlíte o motoru a o tom, jak bude fungovat se zbytkem balíku, pak musíte projít celkem dost věcí, abyste zajistili, že budete mít ta správná řešení," dodává Taffin.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.