Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey upozorňuje Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) na to, že automobilky nedodávají zákazníkům stejné motory jako svým továrním týmům. Proto jí žádá o to, aby zakročila.
Konstruktér Red Bullu upozorňuje na to, že někteří výrobci pohonných jednotek sice svým odběratelům poskytují stejné motory, u jiných to však není běžnou praxí - minimálně pokud jde o software a palivo. A nebojí se své obvinění veřejně konkretizovat.
"Pokud vezmete motory, které vyrábí Mercedes nebo Ferrari, tak když je dodávají svým zákaznickým týmům, ti nedostávají stejný motor - v žádném případě ne, pokud jde o software. A ten se nyní stává velmi důležitým," poukazuje na složitý management současných pohonných jednotek v F1.
"Jsme tedy v pozici, kdy má Mercedes velmi dobrý, velmi silný motor. Jejich zákaznické týmy nedostávají stejnou specifikaci. Pro ně je tedy velmi obtížné porazit tým Mercedesu. Ferrari nemá tak dobrý motor jako Mercedes, přesto jde stále o dobrý motor. Opakuje se ale problém s jeho zákaznickými týmy," poukazuje pro The National Newey, jehož Red Bull bude letos pokračovat s přeznačenými Renaulty.
F1 proto podle něj potřebuje zavést nová pravidla, aby se týmy staly konkurenceschopnějšími a soutěž se zatraktivnila: "Aktuální fyzický motor musí být stejný, ten který je zákaznickým týmům dodávaný. Jenže nejde jen o fyzický hardware, jde také o benzín a software.
První věcí, kterou tedy můžete udělat, je změnit pravidla, aby zákaznické týmy měly stejný software a stejné palivo jako tovární tým, pokud si to budou přát," apeluje Newey na FIA.
Ani v případě hardwaru však loni neměli zákazníci k dispozici vždy stejné specifikace. Například do Monzy přivezl Mercedes novou, znatelně výkonnější vývojovou verzi své pohonné jednotky, kterou však až do konce roku svým zákazníkům z řad Lotusu, Force Indie ani Williamsu již neposkytl.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.