Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey upozorňuje Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) na to, že automobilky nedodávají zákazníkům stejné motory jako svým továrním týmům. Proto jí žádá o to, aby zakročila.
Konstruktér Red Bullu upozorňuje na to, že někteří výrobci pohonných jednotek sice svým odběratelům poskytují stejné motory, u jiných to však není běžnou praxí - minimálně pokud jde o software a palivo. A nebojí se své obvinění veřejně konkretizovat.
"Pokud vezmete motory, které vyrábí Mercedes nebo Ferrari, tak když je dodávají svým zákaznickým týmům, ti nedostávají stejný motor - v žádném případě ne, pokud jde o software. A ten se nyní stává velmi důležitým," poukazuje na složitý management současných pohonných jednotek v F1.
"Jsme tedy v pozici, kdy má Mercedes velmi dobrý, velmi silný motor. Jejich zákaznické týmy nedostávají stejnou specifikaci. Pro ně je tedy velmi obtížné porazit tým Mercedesu. Ferrari nemá tak dobrý motor jako Mercedes, přesto jde stále o dobrý motor. Opakuje se ale problém s jeho zákaznickými týmy," poukazuje pro The National Newey, jehož Red Bull bude letos pokračovat s přeznačenými Renaulty.
F1 proto podle něj potřebuje zavést nová pravidla, aby se týmy staly konkurenceschopnějšími a soutěž se zatraktivnila: "Aktuální fyzický motor musí být stejný, ten který je zákaznickým týmům dodávaný. Jenže nejde jen o fyzický hardware, jde také o benzín a software.
První věcí, kterou tedy můžete udělat, je změnit pravidla, aby zákaznické týmy měly stejný software a stejné palivo jako tovární tým, pokud si to budou přát," apeluje Newey na FIA.
Ani v případě hardwaru však loni neměli zákazníci k dispozici vždy stejné specifikace. Například do Monzy přivezl Mercedes novou, znatelně výkonnější vývojovou verzi své pohonné jednotky, kterou však až do konce roku svým zákazníkům z řad Lotusu, Force Indie ani Williamsu již neposkytl.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.