Odborník na motory Mario Illien varuje, že se úspěchy Renaultu, který odkoupil závodní tým Lotus, nedostaví přes noc. Dostatečně vylepšit pohonnou jednotku nebude jednoduché, je třeba začít u základů a vylepšit její efektivitu.
Služby Illiena si loni zajistil Red Bull ve snaze zlepšit pohonnou jednotku z Viry, s níž byl loni velmi nespokojený. Za Mercedesem a Ferrari výrazněji zaostávala nejen ve výkonnosti, ale v první polovině sezóny také ve spolehlivosti. Švýcarský inženýr přišel s několika nápady na vylepšení, ty však Renault neakceptoval a šel si svou vlastní cestou.
Rakouskému týmu ale po neúspěšných snahách přejít na jiné motory nezbylo nic jiného, než zůstat u Renaultu. A ten souhlasil s tím, že Illiena zapojí do svého vývoje. "S Renaultem jsem podepsal smlouvu před dvěma týdny," potvrzuje Švýcar pro domácí list Sonntagsblick.
Renault si podle něj ale bude muset zřejmě počkat, než se dostane opět na pódium, proto v sezóně 2016 žádné zázraky nečeká. "Času je příliš málo. Nejprve musíme zlepšit efektivitu," upozorňuje odborník, jenž by se rád se svou společností Ilmor působící v různých odvětvích motorsportu letos dočkal 300. vítězství.
"Jeho know-how ten balík udělá silnějším. Myslím si, že Renault je díky tomuto partnerství silnější," domnívá se Johnny Herbert, bývalý britský pilot a současný komentátor Formule 1.
Red Bull si bude letos přejmenovávat své motory dle svého švýcarského sponzora na TAG Heuer, zatímco jeho dceřiná stáj Toro Rosso přesedlá na rok staré pohonné jednotky Ferrari.
"Musím říct, že jsme na trati zažívali trochu frustrace. Rádi bychom byli bývali odváděli pro Red Bull a Toro Rosso lepší práci. Vždy jsme ale věděli, že při nápravě našich potíží jde o dlouhodobou hru. Snad tedy teď máme strategii, čas a zdroje na to, aby se nám to v příštích několika letech podařilo," komentuje situaci Cyril Abiteboul, generální ředitel závodního týmu Renault.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.