Rozhodnutí McLarenu zvolit agresivní přístup ke konstrukci bočnic vozu MP4-30 bylo podle závodního ředitele Erica Boulliera správné i přes obtíže, kterým tým následně čelil s pohonnou jednotkou Hondy.
Na otázku, zda velmi úzké bočnice "nulové velikosti" nebyly pro stáj z Wokingu příliš brzy moc velkým soustem, Boullier odpovídá: "Uvidíme. Nezapomínejte, že během sezóny jsme [na motoru] nemohli měnit všechno, co jsme chtěli."
"Jeden ze základních prvků zahrnoval rekuperaci [energie] z motoru neposkytoval to, co se čekalo, a to nás hodně poškodilo, protože to stálo během závodu sekundy na kolo. Ale v principu - pokud chcete porazit Mercedes, musíte něco udělat lépe.
Proto jsme se rozhodli jít jinou cestou ve způsobu, který jsme zvolili v konstrukci a při práci. Byl příliš ambiciózní? Myslím, že na odpověď je příliš brzy. Musíme si počkat," cituje Motorsport.com závodního ředitele McLarenu.
Tvrdí ale, že touha McLarenu po úzkých bočnicích v zadní části vozu nevedla Hondu k žádným kompromisům při konstrukci své pohonné jednotky: "Nikdy to na motor nemělo dopad. Řekli jsme jim, že chceme to nejužší možné auto. Ale nikdy jsme je nenutili do žádný rozměrů."
Ačkoliv občas docházelo mezi oběma stranami k napětí, potíže přispěly k posílení jejich vztahů: "Možná v bolestech budujete s partnerem silnější vztah. S Hondou ho máme mnohem vyspělejší. Pozitivní je i to, že Honda chápe závazek, který je zapotřebí k vítězství jednoho dne. Trochu upravili úroveň svých zdrojů, což je dobré, takže z toho vyplývají určitá pozitiva."
"Pokud jde o samotnou společnost McLaren, dali jsme se dohromady a ve způsobu, jakým fungujeme, jsme změnili to, co bylo třeba. Pokud se podíváte na výkonnost během sezóny, dostihli jsme ty nejlepší. Dostihli jsme je za omezených pravidel, takže z toho vyplývají v určitém směru pozitiva.
Museli jsme ale společně vytrpět bolest a vyjdeme z té bídy jako mnohem silnější a mnohem efektivnější jako jeden tým," dodává Boullier, jehož McLaren skončil v loňské sezóně s pouhými 27 body až na devátém místě v šampionátu konstruktérů.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.