Rozhodnutí McLarenu zvolit agresivní přístup ke konstrukci bočnic vozu MP4-30 bylo podle závodního ředitele Erica Boulliera správné i přes obtíže, kterým tým následně čelil s pohonnou jednotkou Hondy.
Na otázku, zda velmi úzké bočnice "nulové velikosti" nebyly pro stáj z Wokingu příliš brzy moc velkým soustem, Boullier odpovídá: "Uvidíme. Nezapomínejte, že během sezóny jsme [na motoru] nemohli měnit všechno, co jsme chtěli."
"Jeden ze základních prvků zahrnoval rekuperaci [energie] z motoru neposkytoval to, co se čekalo, a to nás hodně poškodilo, protože to stálo během závodu sekundy na kolo. Ale v principu - pokud chcete porazit Mercedes, musíte něco udělat lépe.
Proto jsme se rozhodli jít jinou cestou ve způsobu, který jsme zvolili v konstrukci a při práci. Byl příliš ambiciózní? Myslím, že na odpověď je příliš brzy. Musíme si počkat," cituje Motorsport.com závodního ředitele McLarenu.
Tvrdí ale, že touha McLarenu po úzkých bočnicích v zadní části vozu nevedla Hondu k žádným kompromisům při konstrukci své pohonné jednotky: "Nikdy to na motor nemělo dopad. Řekli jsme jim, že chceme to nejužší možné auto. Ale nikdy jsme je nenutili do žádný rozměrů."
Ačkoliv občas docházelo mezi oběma stranami k napětí, potíže přispěly k posílení jejich vztahů: "Možná v bolestech budujete s partnerem silnější vztah. S Hondou ho máme mnohem vyspělejší. Pozitivní je i to, že Honda chápe závazek, který je zapotřebí k vítězství jednoho dne. Trochu upravili úroveň svých zdrojů, což je dobré, takže z toho vyplývají určitá pozitiva."
"Pokud jde o samotnou společnost McLaren, dali jsme se dohromady a ve způsobu, jakým fungujeme, jsme změnili to, co bylo třeba. Pokud se podíváte na výkonnost během sezóny, dostihli jsme ty nejlepší. Dostihli jsme je za omezených pravidel, takže z toho vyplývají v určitém směru pozitiva.
Museli jsme ale společně vytrpět bolest a vyjdeme z té bídy jako mnohem silnější a mnohem efektivnější jako jeden tým," dodává Boullier, jehož McLaren skončil v loňské sezóně s pouhými 27 body až na devátém místě v šampionátu konstruktérů.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.