Red Bull podle svého šéfa Christiana Hornera míří do sezóny 2016 posílen letošním trápením. Ohlíží se za pozitivními stránkami uplynulého ročníku i za rozčarováním majitele Dietricha Mateschitze.
V sezóně 2015 se rakouská stáj trápila s nespolehlivým a nekonkurence- schopným motorem Renault. Předčasně mu vypověděla smlouvu a poté, co se nedokázala dohodnout s Mercedesem a s Ferrari dokonce hrozila odchodem z F1. Veškeré těžkosti ji však jen posílily.
"Abych k vám byl upřímný - šlo o náročný rok. Ale nepřízeň osudu někdy skupinu stmelí. Cítím, že tým má k sobě blíže, než tomu kdykoliv bylo, z pohledu týmu si proto nemyslím, že by šlo o špatný rok. Měli jsme velmi dobré strategie. Naše zastávky patřily k nejlepším v boxové uličce," vyzdvihuj Horner pozitiva letošní sezóny.
"Ve vývoji šasi jsme ostatní předčili a využili jsme tři příležitosti, které se nám v Monaku, v Maďarsku a v Singapuru naskytly. Ve dvou z těchto případů jsme se dostali na druhý stupeň na pódiu," připomíná šéf závodního týmu Red Bullu stříbro Daniila Kvjata z Maďarska a Daniela Ricciarda ze Singapuru.
"Jako tým jsme pod povrchem - kdybyste se provrtali dolů a podívali na to, jak jsme fungovali - odváděli velmi dobrou práci. Určité věci, které byly mimo naši zodpovědnost, nemůžeme kontrolovat," odkazuje Horner na pohonnou jednotku Renaultu. "Můžete si dělat starosti pouze o věci, které kontrolovat můžete."
V obtížných okamžicích se mu dokonce zdálo, že majitel Dietrich Mateschitz zcela ztratil zájem o F1: "Dietricha F1 dost rozčarovala, což bylo pochopitelné. Jak směrem, kterým se sport ubíral, tak smlouvami, o kterých věřil, že byly uzavřeny, ale které byly porušeny."
"Nevyhnutelně byl F1 velmi naštvaný a rozmrzelý. Ale když se podíváte na to, co do sportu investoval prostřednictvím dvou týmů, okruhu, všech těch programů pro mladé jezdce, pak je tím prvním a největším fanouškem sportu," oceňuje Horner přístup svého šéfa Mateschitze.
"Myslím, že si v jednu chvíli myslel, že je z F1 vytlačován. A pokud lidé Red Bull v F1 nechtějí, proč by v ní měl působit a financovat to, co skupina utrácí? Vidí naše závazky vůči lidem a nakonec je bojovníkem. Je soutěživým chlapem a chce vidět tým zpět na čele roštu. Ale pokud jde o jeho motivaci v F1, pak během léta byl docela vytočený kvůli tomu, co se událo," dodává Horner.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.