Red Bull podle svého šéfa Christiana Hornera míří do sezóny 2016 posílen letošním trápením. Ohlíží se za pozitivními stránkami uplynulého ročníku i za rozčarováním majitele Dietricha Mateschitze.
V sezóně 2015 se rakouská stáj trápila s nespolehlivým a nekonkurence- schopným motorem Renault. Předčasně mu vypověděla smlouvu a poté, co se nedokázala dohodnout s Mercedesem a s Ferrari dokonce hrozila odchodem z F1. Veškeré těžkosti ji však jen posílily.
"Abych k vám byl upřímný - šlo o náročný rok. Ale nepřízeň osudu někdy skupinu stmelí. Cítím, že tým má k sobě blíže, než tomu kdykoliv bylo, z pohledu týmu si proto nemyslím, že by šlo o špatný rok. Měli jsme velmi dobré strategie. Naše zastávky patřily k nejlepším v boxové uličce," vyzdvihuj Horner pozitiva letošní sezóny.
"Ve vývoji šasi jsme ostatní předčili a využili jsme tři příležitosti, které se nám v Monaku, v Maďarsku a v Singapuru naskytly. Ve dvou z těchto případů jsme se dostali na druhý stupeň na pódiu," připomíná šéf závodního týmu Red Bullu stříbro Daniila Kvjata z Maďarska a Daniela Ricciarda ze Singapuru.
"Jako tým jsme pod povrchem - kdybyste se provrtali dolů a podívali na to, jak jsme fungovali - odváděli velmi dobrou práci. Určité věci, které byly mimo naši zodpovědnost, nemůžeme kontrolovat," odkazuje Horner na pohonnou jednotku Renaultu. "Můžete si dělat starosti pouze o věci, které kontrolovat můžete."
V obtížných okamžicích se mu dokonce zdálo, že majitel Dietrich Mateschitz zcela ztratil zájem o F1: "Dietricha F1 dost rozčarovala, což bylo pochopitelné. Jak směrem, kterým se sport ubíral, tak smlouvami, o kterých věřil, že byly uzavřeny, ale které byly porušeny."
"Nevyhnutelně byl F1 velmi naštvaný a rozmrzelý. Ale když se podíváte na to, co do sportu investoval prostřednictvím dvou týmů, okruhu, všech těch programů pro mladé jezdce, pak je tím prvním a největším fanouškem sportu," oceňuje Horner přístup svého šéfa Mateschitze.
"Myslím, že si v jednu chvíli myslel, že je z F1 vytlačován. A pokud lidé Red Bull v F1 nechtějí, proč by v ní měl působit a financovat to, co skupina utrácí? Vidí naše závazky vůči lidem a nakonec je bojovníkem. Je soutěživým chlapem a chce vidět tým zpět na čele roštu. Ale pokud jde o jeho motivaci v F1, pak během léta byl docela vytočený kvůli tomu, co se událo," dodává Horner.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.