Prezident Ferrari Sergio Marchionne vysvětluje, proč Ferrari odmítlo příští rok dodávat Red Bullu své pohonné jednotky.
Rakouský tým se po vypovězení smlouvy s Renaultem snažil nejprve dohodnout s Mercedesem, poté to zkoušel i s Ferrari. To se ale rozhodlo proti případnému partnerství. Důvody toho nyní přibližuje Marchionne, jehož prioritou bylo zajistit svému továrnímu týmu tu nejlepší možnou pozici pro vítězství - což by Red Bull ohrozil.
"Museli jsme se vyrovnávat s určitými nejistotami naší vlastní architektury a překlenout technologickou ztrátu. Proto závazek poskytovat stejnou pohonnou jednotku týmu, který může konkurovat díky své technické schopnosti zkonstruovat šasi, mohl být pro konkurenceschopnost Ferrari nebezpečný," vysvětluje Marchionne.
"Mým hlavním závazkem je podporovat a chránit Ferrari. Nezajímá mě porážka Mercedesu s Red Bullem. Pokud někdo řekne: 'Použijme motor Ferrari, abychom tak mohli porazit Mercedes,' pak mě takový argument nezajímá. Chci, aby vyhrávalo Ferrari," pokračuje šéf italské automobilky.
Kvality svého soupeře, který i díky Adrianu Neweymu vyniká svou aerodynamikou, nikterak nezlehčuje: "Víme, že schopnosti Red Bullu jsou dobré. Se Sebastianem Vettelem a šampionáty, které vyhráli, nás zničili."
Ferrari v příští sezóně bude svými pohonnými jednotkami zásobovat také Manor a Sauber. V červnu letošního roku přitom Marchionne prohlásil, že je bude rád poskytovat i Red Bullu. Později ale názor změnil: podle něj by zkrátka nemělo smysl poskytnout svůj motor za zlomek ceny jeho vývoje rakouskému soupeři, aby s ním pak případně prohrál.
"Pokud se podíváme na Red Bull investující důležité částky do vývoje svého šasi, a pak ho vybavíme pohonnou jednotkou za určitou cenu odrážející mnohem vyšší investici, než jsme do ní vložili, pak na dráze dochází k nerovnosti. O to zájem nemáme," zdůrazňuje Marchionne.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.