Prezident Ferrari Sergio Marchionne vysvětluje, proč Ferrari odmítlo příští rok dodávat Red Bullu své pohonné jednotky.
Rakouský tým se po vypovězení smlouvy s Renaultem snažil nejprve dohodnout s Mercedesem, poté to zkoušel i s Ferrari. To se ale rozhodlo proti případnému partnerství. Důvody toho nyní přibližuje Marchionne, jehož prioritou bylo zajistit svému továrnímu týmu tu nejlepší možnou pozici pro vítězství - což by Red Bull ohrozil.
"Museli jsme se vyrovnávat s určitými nejistotami naší vlastní architektury a překlenout technologickou ztrátu. Proto závazek poskytovat stejnou pohonnou jednotku týmu, který může konkurovat díky své technické schopnosti zkonstruovat šasi, mohl být pro konkurenceschopnost Ferrari nebezpečný," vysvětluje Marchionne.
"Mým hlavním závazkem je podporovat a chránit Ferrari. Nezajímá mě porážka Mercedesu s Red Bullem. Pokud někdo řekne: 'Použijme motor Ferrari, abychom tak mohli porazit Mercedes,' pak mě takový argument nezajímá. Chci, aby vyhrávalo Ferrari," pokračuje šéf italské automobilky.
Kvality svého soupeře, který i díky Adrianu Neweymu vyniká svou aerodynamikou, nikterak nezlehčuje: "Víme, že schopnosti Red Bullu jsou dobré. Se Sebastianem Vettelem a šampionáty, které vyhráli, nás zničili."
Ferrari v příští sezóně bude svými pohonnými jednotkami zásobovat také Manor a Sauber. V červnu letošního roku přitom Marchionne prohlásil, že je bude rád poskytovat i Red Bullu. Později ale názor změnil: podle něj by zkrátka nemělo smysl poskytnout svůj motor za zlomek ceny jeho vývoje rakouskému soupeři, aby s ním pak případně prohrál.
"Pokud se podíváme na Red Bull investující důležité částky do vývoje svého šasi, a pak ho vybavíme pohonnou jednotkou za určitou cenu odrážející mnohem vyšší investici, než jsme do ní vložili, pak na dráze dochází k nerovnosti. O to zájem nemáme," zdůrazňuje Marchionne.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.