Prezident Ferrari Sergio Marchionne vysvětluje, proč Ferrari odmítlo příští rok dodávat Red Bullu své pohonné jednotky.
Rakouský tým se po vypovězení smlouvy s Renaultem snažil nejprve dohodnout s Mercedesem, poté to zkoušel i s Ferrari. To se ale rozhodlo proti případnému partnerství. Důvody toho nyní přibližuje Marchionne, jehož prioritou bylo zajistit svému továrnímu týmu tu nejlepší možnou pozici pro vítězství - což by Red Bull ohrozil.
"Museli jsme se vyrovnávat s určitými nejistotami naší vlastní architektury a překlenout technologickou ztrátu. Proto závazek poskytovat stejnou pohonnou jednotku týmu, který může konkurovat díky své technické schopnosti zkonstruovat šasi, mohl být pro konkurenceschopnost Ferrari nebezpečný," vysvětluje Marchionne.
"Mým hlavním závazkem je podporovat a chránit Ferrari. Nezajímá mě porážka Mercedesu s Red Bullem. Pokud někdo řekne: 'Použijme motor Ferrari, abychom tak mohli porazit Mercedes,' pak mě takový argument nezajímá. Chci, aby vyhrávalo Ferrari," pokračuje šéf italské automobilky.
Kvality svého soupeře, který i díky Adrianu Neweymu vyniká svou aerodynamikou, nikterak nezlehčuje: "Víme, že schopnosti Red Bullu jsou dobré. Se Sebastianem Vettelem a šampionáty, které vyhráli, nás zničili."
Ferrari v příští sezóně bude svými pohonnými jednotkami zásobovat také Manor a Sauber. V červnu letošního roku přitom Marchionne prohlásil, že je bude rád poskytovat i Red Bullu. Později ale názor změnil: podle něj by zkrátka nemělo smysl poskytnout svůj motor za zlomek ceny jeho vývoje rakouskému soupeři, aby s ním pak případně prohrál.
"Pokud se podíváme na Red Bull investující důležité částky do vývoje svého šasi, a pak ho vybavíme pohonnou jednotkou za určitou cenu odrážející mnohem vyšší investici, než jsme do ní vložili, pak na dráze dochází k nerovnosti. O to zájem nemáme," zdůrazňuje Marchionne.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.